• Ad
  • CX-5 החדש מבוסס על הדור הנוכחי אבל נראה חד יותר בכל מובן – גם בעיצוב וככל הנראה גם בהתנהגות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לקראת תערוכת לוס אנג'לס, אשר תיפתח מחרתיים, חושפת מאזדה פרטים ראשונים ותמונות רשמיות של הדור השני של CX-5.

     

    מאזדה CX-5 - 2016 - 069

     

    הקרוס אובר המקורי הושק בשנת 2012 והפך מהר מאד לאחד משני הדגמים החשובים ביותר של היצרנית מהירושימה, גם בעולם וגם בישראל.

    כיום מהוות מכירות ה-CX-5 כרבע מכלל המכירות של מאזדה בעולם, ואחוז גבוה יותר מסך הרווחים שלה, וכך גם אצלנו.

    הדור השני של CX-5 מבוסס באופן כמעט מוחלט על פלטפורמת ה'סקייאקטיב' הנוכחית, שעליה בנויים גם דגמי 3 ו-6 השונים, לכן אפשר להתייחס אליו כאל מתיחת פנים משמעותית יותר מזו שהוצגה לפני שנתיים באותה תערוכה בקליפורניה.

    מעצבי מאזדה שימרו את העיצוב הכללי ואת הפרופורציות של הכלי, אבל הדגישו מאד את הפרצוף עם פנסים קטנים ועצבניים יותר וחרטום נוכח. זהו עיצוב דומה למדי לזה של אחיו הגדול של CX-9, CX-5, אשר הוצג מוקדם יותר השנה.

    מהנדסי מאזדה לא שינו, כאמור, את הקונפיגורציה הכללית אבל לטענתם הנמיכו את המכונית בסנטימטר אחד לטובת מרכז כובד נמוך יותר והרחיבו את מפתח הגלגלים, וכמו כן חיזקו את קשיחות המרכב ב-15.5% באמצעות שימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה. בנוסף חוזקו תושבות מערכת ההיגוי.

    שינוי חשוב לא פחות הוא דחיקת קורות הצד הקדמיות (קורות 'A' שמשני צידי השמשה הקדמית) לאחור ב-3.5 ס"מ לטובת שיפור שדה הראיה לצדדים.

     

    מאזדה CX-5 - 2016 - 009

     

    סביבת הנהג ותא הנוסעים לא שונו באופן דרמטי אבל שודרגו גם מבחינת איכות החומרים, העיצוב והאבזור, ובעיקר מבחינת חומרי הבידוד והדיפון לטובת שיכוך רעשים טוב יותר (הכל לטענת מאזדה כמובן).

    לדברי מאזדה הם הצליחו להפחית את רעשי הרוח בעשרה אחוזים כמו גם את רעשי הכביש והמנוע, ובנוסף לכך גם גלגול הגוף נשלט כעת טוב יותר באמצעות עיבוי ושדרוג בולמי הזעזועים. כמו כן נוספה כעת מערכת בקרה אלקטרונית חדשה שנקראת G-vectoring אשר מנטרת את תאוצת המנוע ביחס לזוויות הגלגול של הגוף ומרסנת אותן למען הנוסעים אשר לא אוחזים בהגה.

     

    Fusion TIFF File

     

    שדרוגי האבזור כוללים תצוגה עילית חדשה שמאפשרת הקרנה של תצוגת הניווט, ומיקום משופר של מסך מגע בגודל 4.6 אינטש (או 7 אינטש, בהתאם לבחירת האבזור) במרכז הדאשבורד.
    קונסולת הרצפה הוגבהה בדגם האוטומטי ב-6 ס"מ (4 ס"מ בגרסה הידנית) – בין השאר כדי להציב את בורר ההילוכים במיקום נוח יותר לנהג.

    מפרט האבזור הישראלי המדויק ייוודע מן הסתם עם תחילת המכירה של הדגם החדש ברבעון השני של 2017, אבל מה שברור הוא שבעיקר נטל המכירות תוסיף לשאת גרסת הבנזין האטמוספירית בנפח 2.0 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה, אשר מניעה את הגלגלים הקדמיים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה מציגה דור שני של CX-5

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.