בלקסוס שינו לפני זמן מה כיוון ואחרי שנים של עיצובים משמימים, החליטו במותג היוקרה היפני ללכת על קווים נועזים ודרמטיים שיעניקו לרכבים, מעבר למוניטין האיכות והאמינות, גם נוכחות בולטת לעין.
נראה שהצליח להם והעיצובים העדכניים ללא ספק משדרים מודרניות וחדשנות ולוקחים את המותג למקום חדש לחלוטין.
עם זאת, היו מי שזיהו בקו העיצובי החדש גם זיקה למסורת היפנית עם סבכה ענקית המזכירה בצורתה שעון חול וחיטובי פח השואבים השראה מאוריגמי, אמנות קיפולי נייר המזוהה עם ארץ השמש העולה.
לא ברור אם זאת הייתה הסיבה, אבל לפני מספר חודשים החליטו בלקסוס להזמין עובדי חברה שבמקביל לעבודתם גם מתמחים בקיפולי נייר להציע הצעות לרפליקה מנייר ל-IS המשפחתית הספורטיבית המסוגננת של החברה.
לאחר בחינת שלל הצעות הוחלט ללכת על העתק נאמן למקור בגודל מלא מקרטון.
בשלב ראשון מומחי האוריגמי הכינו כמה מודלים בקנה מידה קטן ובסופו של דבר, בעזרת טכנולוגיית חיתוך לייזר מתקדמת, 1700 גיליונות של קרטון בעובי 10 מילמטרים הפכו לרפליקה מרשימה מאוד של הדבר האמיתי.
בלקסוס לא הסתפקו בשחזור קווי המתאר החיצוניים של המרכב ויצרו גם תא נוסעים מלא.
יתרה מזאת, המודל כולל גם דלתות נפתחות, הגה וגלגלים, מקרטון כמובן, מתפקדים לחלוטין ואפילו מנוע חשמלי נסתר המאפשר ליצירת הקרטון לנוע.
תהליך הבניה נמשך לא פחות מ-3 חודשים והיום ה-8 באוקטובר, היצירה המושלמת תחשף לראשונה לקהל הרכב במסגרת תערוכת העיצוב NEC בבירמינגהם שבבריטניה.