• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    ענקית התחבורה האישית הממונעת ליים (Lime), אשר מפעילה בעיקר קורקינטים ואופניים חשמליים בעשרות ערים בעולם וגם בישראל, השקיעה לא מכבר 50 מיליון דולר בהרחבת פעילותה בכלל, ובתחום האופניים בפרט. ליים תשקיע את הסכום הזה עד לסוף שנת 2021 ובין השאר תכפיל את מספר הערים ברחבי העולם שבהן היא פועלת ותגדיל כמעט פי ארבעה את גודל הצי שלה. הדבר המעניין ביותר בשלב זה של ההתרחבות הוא ההתמקדות באופניים חשמליים במקום בקורקינטים, וזאת עובדה שצריך לשים לב אליה למקרה שהיא מעידה על מגמה חדשה בתחום.

     

    ליים עוברת לאופניים חשמליים

     

    ליים הוקמה במקור בשנת 2017 תחת השם LimeBike כמפעילת השכרות שיתופיות קצרצרות של אופניים ברחבי העולם, אבל בשנת 2019 הציגה המתחרה הגדולה שלה, בירד (Bird), את הקורקינט החשמלי השיתופי אשר זכה בן לילה לפופולריות אדירה. כתגובה העבירה ליים את כל כובד משקלה לתחום הקורקינטים ונטשה, למעשה, את תחום האופניים. לאחר פחות משנה רכשה ליים מחברת 'אובר' את חברת ג'אמפ (Jump) שמפעילה השכרות קצרצרות של אופניים שיתופיים ושל קורקינטים, וכך היא חזרה לעיסוק המקורי שלה תוך כדי כך שהיא מקפידה לשמר את המיצוב והמיתוג העצמאיים של ג'אמפ בכלל, ובפרט את פעילותה בתחום האופניים.

    תחום ההשכרות השיתופיות נפגע בכל העולם בשלבים הראשונים של מגפת קורונה אבל שב וצמח במהירות במקביל לנטישת התחבורה הציבורית ולזינוק חסר תקדים בשימוש בתחבורה אישית ממונעת וברכישת אופניים וקורקינטים. כעת נהנה סקטור ההשכרות מצמיחה והתרחבות ואנשי ליים מדווחים על יותר מ-2.5 מיליון רכיבות על הכלים שלהם ועל צפי להגדלה נוספת של הביקוש בשנים הקרובות.

    יחד עם זאת, במקומות רבים בעולם, וגם בישראל, גדל בקצב מדאיג מספר התאונות העצמיות והמעורבות של רוכבי קורקינטים, מכיוון שמדובר בכלים פחות יציבים ויותר קטנים ופגיעים מאשר אופניים, ועל רקע זה ייתכן שליים מבקשת לחדש את המיקוד שלה באופניים.

    כאמור, ליים תשקיע נתח מן ההשקעה החדשה בהכפלת מספר הערים ברחבי העולם שבהן היא פעילה, ובהגדלת צי הרכב שלה כמעט פי ארבעה, עם תוכניות להשיק פעילות ב"תריסר" ערים חדשות בצפון אמריקה וב"עשרות" נוספות באירופה ובשווקים אחרים.

     

    ליים עוברת לאופניים חשמליים

     

    חלק אחר מן ההשקעה מיועד לייצור והפצת דור חדש של אופניים חשמליים שפותח על-ידי ליים, ובו הוטמעו לקחים וידע שנצברו בתוך כדי תפעול הדגמים הנוכחיים והקורקינטים. כך, למשל, האופניים יחלקו עם הקורקינטים את אותן סוללות שניתנות להחלפה ואת אותן ידיות כידון, יותקן עליהן מתקן עגינה לסמארטפון אשר יסייע למשתמש לנווט בקלות במרחב העירוני, ומנגנון נעילה חדש להפחתת ונדליזם וגניבות. האופניים יונעו באמצעות מנוע חשמלי חזק יותר, עם הספק של 350 וואט אשר יעביר את הכוח לגלגל האחורי באמצעות מערכת הילוכים אוטומטית עם שני יחסי העברה, הם יגיעו למהירות מרבית של 32 קמ"ש וישיגו טווח נסיעה יעיל של כ-40 קילומטרים.

    ליים הגדילה לאחרונה את היקף הפעילות שלה עם צדדים שלישיים במטרה לנצל טוב יותר את הפלטפורמה שלה בכלל ובפרט את האפליקציה שהיא מתפעלת, ובמקומות שונים היא מציעה שירותים וכלים של חברות מתחרות. בעתיד הקרוב היא גם מתכוונת להוסיף לתפריט שלה בפריז ובוושינגטון גם קטנועים חשמליים, שנחשבים לכלים בטוחים יותר ועם טווח נסיעה ארוך יותר.

    הודעת ליים אודות תוכנית ההתרחבות שלה מעוררת מספר שאלות ותהיות, והראשונה בהן נוגעת לקונספט החלפת הסוללות. מצד אחד, ברור שקל יותר לשנע סוללות מאשר זוגות אופניים לצורך טעינה, אבל עדיין נדרש כח אדם רב כדי לממש את הלוגיסטיקה המורכבת הזאת, ונדרשות גם מיליוני נסיעות ייעודיות לצורך זה. לכן מאכזב לגלות שליים לא משקיעה חלק מן הכסף, או כסף אחר, בפיתוח עמדות טעינה לכלים שלה היות שאלה יכולות לחסוך חלק מן הלוגיסטיקה ולסייע ביצירת סדר במרחב העירוני.

    בנוסף, "החזרה לשורשים", אל השכרת אופניים, עשויה להעיד על כך שליים הסיקה שיש קהל פוטנציאלי של מי שלא ממהרים לעלות על קורקינטים, ו/או על-כך שייתכן שהשימוש בהם מסוכן מידי וכרוך בלויות ביטוח ובנזקים גדולים מידי.

     

    ליים עוברת לאופניים חשמליים

    The post ליים מציגה: קורקינטים OUT אופניים חשמליים IN appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ליים מציגה: קורקינטים OUT אופניים חשמליים IN

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.