• Ad
  • כל מכונית חדשה באירופה חייבת בלימת חירום אוטונומית
    עוד בטרם חשיפתו הרשמית מכריזה וולוו ש-XC60 החדש שלה ייקח את השליטה בהגה כדי להימנע מתאונה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בדיוק בעוד שבוע, עם פתיחת תערוכת המכוניות הבינלאומית של ז'נבה, תחשוף וולוו באופן רשמי את XC60 החדש שלה, קרוס אובר בגודל בינוני שיתמודד מול ב.מ.וו. X3 ואאודי Q5.

     

     

    בשלב זה וולוו חושפת רק תמונת טיזר של הכלי החדש, ומאשרת בכך את ההערכות המוקדמות שהוא ייראה במידה רבה כמו גרסה מוקטנת של ספינת הדגל שלה – XC90, אבל יחד עם הטיזר היא משחררת גם הודעה מעניינת אודות מערכות הבטיחות החדשות שיוצעו עם הקרוסאובר החדש.

    כל המערכות מהוות שדרוג של מערכות קיימות, חלקן הוצגו לראשונה על-ידי וולוו עצמה ואחרות הפכו לסטנדרט של יצרניות הפרימיום בשנים האחרונות, ומה שמעניין במיוחד הוא "לקיחת האחריות" שלהן, שמהווה צעד חשוב בדרך אל המכונית האוטונומית.

    מערכות "בטיחות עירונית" של וולוו עודכנה ב-XC60 ומעתה תכלול היגוי אקטיבי אשר יסיט את ההגה כדי למנוע פגיעה בהולך רגל או במכשול במקרים שבהם בלימה אוטונומית לבדה לא מספיקה כדי להימנע מתאונה. "בטיחות עירונית" מסייעת למנוע התנגשויות עם כלי רכב, הולכי רגל ובעלי חיים גדולים, ופונקציית ההיגוי האקטיבי שלה תהיה פעילה בה במהירויות שבין 50-100 קמ"ש.

    מערכת מרתקת אחרת נועדה לצמצם את הסיכון לתאונה חזיתית בכבישים בינעירוניים דו סטריים, והיא תהיה אפקטיבית בטווח מהירויות שבין 60 ל-140 קמ"ש: כאשר המערכת מזהה התקרבות מסוכנת לכלי רכב שמגיע ממול (ככל הנראה במקרים שבהם נהג המכונית שבה היא מותקנת נרדם וסוטה מנתיב הנסיעה) היא תפנה את ההגה בחזרה לתוך הנתיב שלו.

     

    בטיחות עירונית עם היגוי אקטיבי

     

    לכאורה, וכל עוד שלא קיבלנו תיאור מדויק של פעולת המערכת או התנסינו בה, מדובר ב"היגוי אקטיבי" מן הסוג שקיים אצל מספר יצרניות ומשודך למערכות מניעת סטייה מנתיב הנסיעה. אלא שמאחר שאנשי וולוו מדגישים שהמערכת מזהה את התנועה שבאה ממול -וכורכת בה את פעולת הסטת ההגה – סביר שמדובר בתוכנה רגישה במיוחד למצבים כאלה, שבהם מתרחשות התאונות הקשות ביותר בין כלי רכב בתנועה.

    מאלין אקהולם, מנהל בכיר במרכז הבטיחות של וולוו, מצוטט בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה כך: "אנחנו עובדים עם חיישני מניעת תאונות במשך שנים רבות, ואנחנו יכולים לראות עד כמה הם יעילים. בשוודיה לבדה זיהינו ירידה של כ-45% בהתנגשויות חזית-אחור מאז שהכנסנו לשימוש את מערכת מניעת ההתנגשות עם בלימה אוטונומית ( שנקראת autobrake בלשונה של וולוו – ג.מ.). עם XC60 אנחנו נחושים לעשות את הצעד הבא במניעת תאונות על ידי הוספת מערכות סיוע לנהג ו"סיוע היגוי אקטיבי".

     

    היגוי אקטיבי למניעת פגיעה בכלי רכב בנתיב הנגדי

     

    מערכת שלישית, אשר תוצע ככל הנראה כאופציה בתוספת תשלום, היא שדרוג של מערכת זיהוי תנועה בנתיב נסיעה חסום – כלומר מערכת שמזהה שב"שטח המת" שמצדיה האחוריים של המכונית נמצא כלי רכב אחר ולכן אסור לנהג לעבור נתיב כדי שלא לפגוע בו. גם מערכת זאת, כמו השתיים האחרות, משודכת כעת להיגוי האקטיבי, והמשמעות היא שנהג לא ערני שינסה לעבור נתיב למרות ההתראות שמפיקה המערכת כבר כיום – ייתקל בהתנגדות אקטיבית של ההגה אשר ימנע ממנו לעבור נתיב.

    שאלה אתית מורכבת שמעלות המערכות החדשות, ואשר תעלה ביתר שאת בתחילת עידן "המכונית האוטונומית" – נוגעת לבחירה של המערכת בין סוגי תאונה או פגיעה שונים. לצורך הדיון בלבד, ובלי קשר למערכות הספציפיות האלה, ייתכן שנהג אנושי יחליט להסיט את ההגה ולפגוע עם מכוניתו בעץ כדי להימנע מפגיעה בילד שרץ לכביש, אבל מערכת ממוחשבת תעדיף פגיעה בילד מאשר בעצם קשיח.

     

    טיזר ל-XC60
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לוקח את ההגה לידיים: XC60 ירחיק אותך מסכנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.