• Ad
  • לה מאן, עדכון בוקר: אכזבה קשה לטויוטה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורשה מפתיעה, אאודי נלחמת בגבורה וטויוטה מאוכזבת מאד באחד המירוצים המרתקים ביותר שידע לה מאן בשנים האחרונות. שום דבר לא גמור עד שזה נגמר

    עדכון בוקר ממירוץ 24 השעות של לה מאן: מאבק אדיר התחולל מאז הזינוק ולאורך כל הלילה בין שלוש הקבוצות בליגה הבכירה – אאודי, טויוטה ופורשה.

    מכונית מס' 7 של טויוטה, נהוגה בידי נקאג'ימה, וורץ וסראזין, זינקה ראשונה למירוץ ושמרה על ההובלה לאורך כל אחר הצהריים והלילה, עם פער נוח של הקפה אחת מן המכוניות שאחריה. בחמש בבוקר, שעון צרפת (0600 שעון ישראל), נעצרה מס' 7 לכמה רגעים על המסלול, כנראה בגלל תקלה טכנית כלשהי, וזו הייתה הפעם הראשונה שהיא איבדה את ההובלה. בשעה 05:29 שעון צרפת הודיעה טויוטה רשמית על פרישת המכונית מן המירוץ.

    את ההפתעה הגדולה ביותר, נכון לשעות הבוקר, רשמה פורשה אשר הצליחה ללחוץ את אאודי כבר מרגע הזינוק ולאורך כל אחר הצהריים והלילה. זאת אמנם לא ההרצה הראשונה של שתי המכוניות שלה העונה, ולפורשה יש המון ניסיון במירוצי סיבולת, ובכל זאת פורשה מס' 20 שמרה על המקום השני או השלישי, לסירוגין, לאורך שעות רבות בעוד שפורשה מס' 14 נמצאה בחמישיה הראשונה רוב הזמן.

    הדרמה הגדולה של המירוץ החלה להתפתח מעט יותר משעה לאחר הזינוק כאשר זרזיף דל של גשם התפתח לשבר ענן מקומי ונמרץ על כל המסלול. באותה עת התחולל מאבק צמוד בין ניקולאס להפייר במכונית מס' 8 של טויוטה לבין מרקו בונאנומי במכונית מס' 3 של אאודי.
    ככל הנראה בגלל תנאי המסלול איבד להפייר שליטה והסתחרר, תוך שהוא אוסף מכונית של פרארי שנסעה לפניו. בניסיון להימנע מפגיעה בפרארי איבד בונאנומי שליטה ונכנס בגדר הבטיחות.
    גם הטויוטה וגם האאודי ספגו נזקים כבדים, הטויוטה הגיעה מהר יותר לפיטס ותוקנה ואילו האאודי, שספגה נזק קשה מאד, הגיעה בסופו של דבר בקושי רב אל הפיטס, שם נסגרה דלת המוסך – סימן ההיכר לפרישה (עצובה) מן המירוץ.

    בהמשך הצליחו מכונאי אאודי להשמיש את המכונית והיא הוחזרה למסלול למרות שלא היה לכך ערך מבחינת תוצאות המירוץ או האליפות, והיא הוסיפה להסתובב משעות הערב המאוחרות ולאורך כל הלילה במיקום ה-51 בסוף השדה. המכונית לא נעה בקצב הרגיל של אאודי, ופער של 78 הקפות שנרשם עם חזרתה למסלול נפתח במהלך הלילה ועומד כעת על 183 הקפות, ובכל זאת גם צוות זה שומר על כבודו ולא מרפה.

    אלא שהתאונה המצערת הזאת לא ריפתה את ידי שאר הקבוצה, שנלחמת בעוז לכל אורך הדרך: צוות מכונית מס' 1, אותה מכונית שהייתה מעורבת בשבוע שעבר בתאונה הקשה של דובאל, סבל אמנם ממספר תקלות אבל שמר באדיקות על המיקום הרביעי לאורך רוב שעות אחר הצהריים ולתוך הלילה, ושם היה ממוקם עד לפרישתה של טויוטה מס' 7.

    צוות מס' 2 של אאודי עקף בשעות אחה"צ את מכונית 14 של פורשה, ונכון לעכשיו, לנוכח היעלמותה של מכונית מס' 7 של טויוטה מן המסכים, מוביל את המירוץ, כך שסדר ההובלה כרגע הוא אאודי במקומות 1 ו-3, פורשה במקומות 2 ו-4, וטויוטה במקום חמישי.
    יותר מתשע שעות לסיום אחת הסאגות הדרמטיות ביותר בספורט המוטורי, ולנוכח אחר המאמץ האדיר שמוטל על הצוותים והמכוניות, הכל פתוח ועוד יכול לקרות.

    בתוצאות המעודכנות ביותר מן המירוץ אפשר לצפות באתר הרשמי של לה מאן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.