• Ad
  • להסתובב על המקום: עוד יתרון למכונית חשמלית
    ספקית החלקים הגרמנית ZF הציגה מערכת היגוי חדשנית שמאפשרת להכפיל את זווית ההיגוי של הגלגלים הקדמיים. יחד עם היגוי אחורי ומבנה אופייני לרכב חשמלי זה יכול להקטין כמעט בחצי את רדיוס הסיבוב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רדיוס פניה ממוצע במכוניות המוכרות לנו נע בימינו בין 10 ל-11 מטרים, וזה אומר שכאשר מנסים לתמרן במקומות צפופים, להיכנס לחניה או לבצע פניית פרסה אנחנו נדרשים לבצע תמרונים שכוללים נסיעה לאחור. לא עוד: ספקית החלקים הגרמנית ZF חשפה בסוף השבוע האחרון מערכת היגוי חדשה שתאפשר לצמצם את רדיוס הסיבוב של רכב כמעט ב-50% ולאפשר לו לפנות ממש "על המקום".

     

    להסתובב על המקום: עוד יתרון למכונית חשמלית
    מתלה קדמי טיפוסי של רכב עם מנוע בעירה מוגבל על-ידי כלל הרכיבים שמותקנים בתא המנוע ולכן יכול לאפשר לגלגלים הקדמיים לפנות בזווית הטיה מרבית של כ-40 מעלות בממוצע. דמיינו את עצמכם מבצעים פניית פרסה בכביש הגישה לבית שלכם ותבינו את הבעייתיות: רדיוס הסיבוב גדול מידי וחלקה הקדמי של המכונית יגיע עד למדרכה הסמוכה, ואז תצטרכו לסובב את ההגה לכיוון ההפוך ולבצע נסיעה לאחור. רק כאשר תמקמו את המכונית בזווית הנכונה, במהלך הנסיעה לאחור – תוכלו להשלים את הסיבוב ולנסוע לכיוון שממנו באתם.

    Easy Turn Strut של ZF מאפשר להכפיל את זווית היגוי עד ל-80 מעלות בגלגלים הקדמיים ולצמצם את רדיוס הסיבוב ל-5.7 מטרים בלבד, ועל כבישים מסוימים זה אומר שאפשר להשלים את פניית הפרסה בלי לשלב פעם אחת להילוך אחורי.

    Easy Turn Strut הוא מערך של מתלה קדמי ומערכת היגוי קדמית. אפשר להתקין אותו בכל כלי רכב ארבעה גלגלי, ובמכונית קונבנציונלית עם מנוע בעירה הוא יצמצם את הרדיו בממוצע מ-10-11 מטרים ל-7 בלבד. עם זאת, המערכת הזאת משיגה את היתרונות הגדולים ביותר שלה ברכב חשמלי עם מנוע אחורי, שבו אף דבר לא עומד בדרכם של הגלגלים הקדמיים ואפשר להגיע לזווית ההיגוי המרבית.
    התכנון הבסיסי של EasyTurn מתאים, כאמור, במיוחד לכלי רכב עם הנעה אחורית, אבל הוא מתאים לכל מכונית עם מתלה קדמי מסוג מקפרסון שמותקן כיום בכ-80% מן הדגמים בעולם.

     

    להסתובב על המקום: עוד יתרון למכונית חשמלית

     

    המצב האידאלי למערכת הזאת הוא ויתור מוחלט על חיבור פיזי לגלגל ההגה, מפני שגם מוט ההיגוי מגביל מעט את זווית ההיגוי המרבית, וזה קיים בכלי רכב עם "היגוי על חוטי" (SBW) שבו הזווית שאליו הנהג מכוון את ההגה משודרת באמצעות מערכת ממוחשבת למנוע החשמלי שמפעיל את מערכת ההיגוי.

    ההשלמה הטובה ביותר ל- Easy Turn Strut היא היגוי אחורי, או – בשפתה של ZF – "מערכת היגוי לסרן האחורי Active Kinematics Control (AKC), וזאת מצמצמת את רדיוס הפנייה במהירויות נסיעה נמוכות על-ידי הפניית הגלגלים האחוריים לכיוון ההפוך מזה שאליו מופנים הגלגלים הקדמיים.

    גרסת הייצור הסדרתי של מערכת ההיגוי לסרן האחורי מאפשרת כרגע זווית היגוי של עד ארבע מעלות, אבל ZF כבר הציגה אב-טיפוס למערכת שהיא מכנה "Zig-Zag Motion" ומאפשרת להגיע לשמונה מעלות. מהנדסי החברה מאמינים שבמורד הדרך הם יצליחו להגיע גם לזווית היגוי של עד 10 מעלות.

    אנשי ZF מאמינים שהיישום הראשון של המערכות שלהם יהיה במכוניות עירוניות קטנות מפני שהוא יהפוך אותן להרבה יותר שימושיות בעיר ונוחות לתמרונים, אבל נראה שמערכת כזאת יכולה להיות הרבה יותר שימושית דווקא במכוניות גדולות ומגושמות, שלא לדבר על ציוד שינוע וכלי רכב תפעוליים. אנשי ZF מודים שעד כה עדיין לא חתמו על אף הסכם עם יצרנית רכב שמעוניינת לשלב את ההיגוי המהפכני שלהם בדגם מייצור סדרתי (המערכת הודגמה על ב.מ.וו i3), אבל הם מאמינים שהיא כבר תתגלגל במכוניות סדרתיות בעוד כשנתיים מהיום.

     

    להסתובב על המקום: עוד יתרון למכונית חשמלית

     

    קוטלי האופנועים

    כל מערכת שמשפרת את השימושיות של רכב היא מבורכת, אבל חשוב לומר משהו חשוב לכל מי שכבר מדמיינים את עצמם "מפרססים" בכיף ומשתחלים לכל שטח כביש פנוי.

    פניות פרסה, ככלל, הן אחד הגורמים המובילים בפגיעות של כלי רכב באופנועים, וזה קורה מפני שנהגי מכוניות רבים מידי לא מתאמצים לחפש כלי רכב אחרים כשהם מזהים הזדמנות לבצע תמרון נהיגה שכולל חסימה של נתיב תחבורה של נהג אחר.

    צריך לקוות שכאשר מערכת Easy Turn Strut תותקן ברכב מייצור סדרתי היא תגיע יחד עם בלימה אוטונומית ו/או תיקון היגוי אקטיבי בעת מעבר נתיב או חסימת נתיב, כדי שהרכב המסתובב יהיה פחות קטלני.

     

    להסתובב על המקום: עוד יתרון למכונית חשמלית

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.