• Ad
  • לג'יפון החדש של טויוטה יש המון הפתעות

    טויוטה השיקה ביפן את Raise - קרוסאובר עירוני קטן שמתאר כמה התפתחויות מעניינות עבור תעשיית הרכב בכלל, ומבחינת טויוטה בפרט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה השיקה השבוע ביפן קרוסאובר עירוני קטן וחדש. מכיוון שהוא מיוצר שם, עם הגה ימני, ומוקדם עדיין לדעת אם ומתי הוא ייוצא לשווקים נוספים – הוא עלול היה לחמוק מתחת לרדאר שלנו, לכל הפחות עד להופעתו בתערוכת רכב אירופאית כלשהי (אם בכלל).
    אלא ש'רייז' (Raise), שנראה כאילו הוא אחיו התינוק של 'ראב-4' החדש, מעניין מכל כך הרבה בחינות עד שאנחנו ממש, אבל ממש, רוצים שטויוטה תחליט לשווק אותו גם בישראל.

     

    חידוש חשוב ראשון, שאולי לא אמור לשנות ללקוח ברחוב אבל יש לו לא מעט משמעויות מעניינות, הוא ש'רייז' מיוצר עבור טויוטה על-ידי דייהטסו – בעבר אחת מיצרניות הרכב הפופולריות בישראל וכיום יצרנית שמוכרת בעיקר ביפן ובדרום-מזרח אסיה. טויוטה הייתה בעלת השליטה בדייהטסו לא מעט שנים, ובתחילת 2016 החליטה לרכוש את מלוא הבעלות בה ולהטמיע אותה בתוכה. כיום מהווים הקשרים בין טויוטה לדייהטסו דוגמא למה שעשוי לקרות בעתיד מול בעלות הברית האחרות של טויוטה: סובארו, מאזדה וסוזוקי, ומזכירים לנו גם מה קורה בתעשיית הרכב באופן כללי. לטוב, וגם לרע, תוצאות החיבורים האלה הם נושא מעורר מחשבות בעיקר על רקע המיזוג בין פיאט-קרייזלר לפיג'ו-סיטרואן-אופל.

    כחלק משיתוף הפעולה המהודק עם דייהטסו פותחה פלטפורמה גלובלית חדשה אשר מיועדת לכלי רכב קטנים (וככל הנראה גם פחות יקרים). היא נקראת DNGA, ואנשי טויוטה מספרים שהיא פותחה "מדף נייר חלק", ושכל הרכיבים שלה חדשים לגמרי – כולל אפילו מערכת המתלים שפותחה מאפס. המשמעות, מבחינתנו, היא שאפשר לצפות שמכוניות המיני והסופר-מיני הבאות של טויוטה ודייהטסו, אבל אולי גם של סוזוקי, סובארו ומאזדה, תתבססנה גם הן על אותה פלטפורמה.
    'רייז' הוא גרסה של טויוטה לדייהטסו 'רוקי' החדש, אשר הושק לפני כחודש בתערוכת טוקיו האחרונה, ודווקא זה לא חידוש גדול מפני שגם בעבר נהגו שתי החברות האלה להדביק את הסמלים שלהן האחת על דגמים של האחרת ולחלוק מכלולים ופלטפורמות. חידוש בהחלט מעניין ב'רייז' הוא תיבת הילוכים חדשה לגמרי אשר משלבת בין תיבה רציפה (CVT) לבין תיבה ידנית-רובוטית. עדיין לא לגמרי ברור איך המערכת הזאת עובדת מבחינה מכאנית, אבל היפנים מספרים שבמהירויות נמוכות היא מתפקדת כמו תיבה רציפה רגילה, ושמערכת התמסורת הקונבנציונלית נכנסת לפעולה במהירויות גבוהות.

    ג'יפון עירוני לא יקר

    לטויוטה יש כבר קרוסאובר קטן ואופנתי, והוא נחשב ללהיט בכל העולם. קוראים לו C-HR, המרחב הפנימי שלו (בעיקר מאחור) הוא לא הצד החזק שלו, אבל עיצוב מרהיב, ושימוש במכלולי הפלטפורמה הגלובלית הקומפקטית של טויוטה (TMGA) ,עושים אותו מבוקש, איכותי וממש לא זול.

     

     

    'רייז' משתחל מתחת ל-C-HR מבחינת ממדים, ועוד יותר מכך מבחינת מחיר. אבל זה קורה ביפן, וכנראה גם במדינות סמוכות לה שבהן הוא ישווק. כדי שזה ישפיע גם עלינו צריכה טויוטה להחליט לייצא אותו לאירופה ולישראל. אם זה יקרה הרי שטויוטה תוכל, לראשונה, להיאבק גם אצלנו על פלח השוק של מיני-קרוסאוברים עירוניים קטנים מול סיאט ארונה, סקודה קאמיק, הונדה CR-V, אופל קרוסלנד וחבריהם לקטגוריה. טויוטה תוכל לתפוס בקלות את מקומם של אייקונים מן העבר – החל מסוזוקי ג'ימני (במתכונתו כ"מסיע יפיפיות" ולא כ"חיית ג'בלאות") או דייהטסו טריוס, וכלה בקיה ספורטאז' המקורי. אגב, בימינו זה לא יקרה ללא מאבק, מכיוון שגם יונדאי-קיה הכינו הפתעות לפלח השוק הזה, וסביר גם שטויוטה ודאי תכוון יותר לכיוון של מאזדה CX-3 ומיצובישי ASX.

    מכלולי ההנעה, לפחות בגרסה היפנית, פשוטים, ותיבת ההילוכים הפטנטית החדשה מחוברת למנוע טורבו-בנזין תלת-צילינדרי קטן בנפח 1.0 ליטר שמספק כ-100 כ"ס צנועים, וכ-15 קג"מ של מומנט. היפנים מדווחים על תצרוכת דלק טובה, ולעומת זאת לא מספרים לנו על גרסאות היברידיות – קונבנציונליות או קלות – לפחות לעת עתה. מה שכן, הם ישווקו את הגמד הזה עם הנעה קדמית ועם הנעה כפולה.

     

     

    מבחינה ויזואלית, כאמור, 'רייז' נראה כמו גרסה מוקטנת של ראב 4, עם מבנה ריבועי קשוח, פנסי LED אופנתיים ושבכה קדמית טרפזית.  סביבת הנהג שלו נראית פחות עתידנית מזו של C-HR אבל לא פחות איכותית, עם מערכת מולטימדיה שמתממשקת מבעד למסך מגע צף בגודל 9 אינטש. לוח המכשירים הוירטואלי משדר את תצורת השעונים והמידע על גבי מסך LCD בגודל 7 אינטש עם אפשרות בחירה בין ארבע הגדרות תצוגה שונות.

    על אף ממדים חיצוניים קטנים – אורך של פחות מארבעה מטרים (399.5 ס"מ), אורך בסיס גלגלים של 252.5 ס"מ, ורוחב צנוע של 169.5 ס"מ, לרייז הקטן יש תא מטען מכובד בנפח של 369 ליטרים. ביפן הוא מוצע עם מערך מלא של מערכות בטיחות וסיוע לנהג, בהן בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אקטיבית, התרעה אקטיבית מפני סטייה מנתיב הנסיעה, ומצלמות חניה עם זויות ראיה של 360 מעלות.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.