• Ad
  • פיג'ו הקפידה לעצב את הפרצוף ואת סביבת הנהג של מחליפו של 'פרטנר' באופן ייחודי לה, והיא מתכוונת למצב אותו ככלי שמיועד בעיקר ללקוחות פרטיים חובבי ספורט אתגרי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ימים ספורים לאחר שתמונות ראשונות של סיטרואן 'ברלינגו' החדש דלפו לרשת, ובעקבותיהם פרסמה סיטרואן הודעה רשמית שחשפה את הטנדרון החדש שלה, מפרסמת כעת פיג'ו את התמונות והפרטים הרשמיים של הגרסה שלה לאותו טנדרון – שאותו תחשוף במקביל לסיטרואן בתערוכת ז'נבה בעוד כשבועיים.

     

     

    שני החידושים החשובים ביותר בדור הנוכחי, נוסף לכל אלה שכבר הוצגו עם 'ברלינגו', הם ראשית לכל שם דגם חדש – 'פרטנר' הוחלף ב'ריפטר', וכן הקפדה על יצירת בידול רב יותר בין שלישיית האחים הזהים לקבוצת פיג'ו-סיטרואן-אופל.

    ריפטר ואחיו מבוססים על פלטפורמה חדשה לגמרי (עבור טנדרון) במובן זה שחלקה הקדמי זהה לזה של הפלטפורמה המודולרית המודרנית שעליה בנויים כיום הדגמים הקומפקטיים של פיג'ו וסיטרואן (EMP2), עם מתלים מסוג "פסאודו מק-פרסון", ואילו חלקה האחורי הותאם לשימוש ברכב מסחרי ולהתמודדות עם משקל ומטען עם קורת מתח נושאת עומס.

    מבחינה זאת מדובר בפלטפורמה המתקדמת ביותר בקטגוריית הטנדרונים, כזאת שתהיה מסוגלת להכיל גם מערכת הנעה אלטרנטיבית, מה שצפוי לקרות ראשית לכל תחת הסמל של אופל אך גם בשאר המותגים. אנשי פיג'ו מבטיחים שכיול המתלים בדגמים שנושאים את סמל האריה בוצע באופן ייחודי להם, כלומר שונה משל האחרים, "כדי לשמר את התחושה של המותג".

    כאמור, כבר בתמונות הרשמיות קל להבחין בפרצוף האופייני לפיג'ו, עם "מאסיביות חתולית" שמוכרת לנו מדגמי הדור החדש של המותג הצרפתי, כמו 3008 ו-5008, ואנשי פיג'ו מבטיחים גם מגוון צבעים שונה מזה של סיטרואן.

     

     

    סביבת הנהג מאופיינת ראשית לכל בגלגל ההגה קטן הקוטר של פיג'ו, ומבחינה תפעולית מדובר בסוגיה מאד מעניינת, בעיקר כאשר ברכב מסחרי עסקינן. ייתכן שיהיו מי שירגישו שגלגל הגה כזה משפר את חוויית הנהיגה שלהם, ואולי גם את זריזות התמרון בתוך רחובותיה הצפופים של עיר – שם עתידים רבים מכלי הרכב האלה לבלות את חייהם כרכבי חלוקה.

    'ריפטר' יוצע עם מגוון המנועים המוכר של פיג'ו-סיטרואן – טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר שמספק בין 75 ועד 130 כ"ס וטורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר שמספק בין 110 ל-130 כ"ס. כל גרסאות הדיזל והבנזין יוצעו עם תיבות ידניות והגרסאות הבכירות, עם 130 כ"ס, יוצעו גם עם תיבת הילוכים אוטומטית בת 8 יחסי העברה (תיבה זאת תוצע במנוע הבנזין החל בשנה הבאה).

    כמו אחיו, ריפטר יוצע בגרסאות קצרות וארוכות עם בסיסי גלגלים באורך שונה, ועם חמישה או שבעה מושבים. תחילת השיווק העולמי של הגרסה הקצרה מתוכננת לרבעון השלישי של השנה הנוכחית, ואילו הגרסה הארוכה תיוצר בשנה הבאה. הטנדרונים של פיג'ו-סיטרואן יוצעו בעולם, ולפי הבטחת היבואנית גם בישראל, עם מגוון רחב של מערכות בטיחות מקוריות ובהן בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה אקטיבית מפני סטייה מנתיב הנסיעה, והתרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום.

    מיועד לקהל פרטי

    המיצוב של פיג'ו בקטגוריה הזאת, בשונה מזה של סיטרואן, הוא יותר לכיוון קהל פרטי חובב הרפתקאות או מי שמשתמש בכלי לשימושים פרטיים ומקצועיים במקביל, לכן הרכב מאובזר ביותר מערכות ופריטים שמשפרים את חוויית הנהיגה ואת הפינוק לנהג, למשל רמת אבזור גבוהה יותר.

     

     

    את קונספט "i-Cockpit" של פיג'ו, אשר עוטף את הנהג באופן מאד ייחודי ב-3008 וב-5008, אי אפשר היה להעתיק באופן מוחלט, אבל הצרפתים הצליחו להשתמש במספר אלמנטים מתוכו, למשל לוח השעונים המוגבה מעל להגה, כדי ליצור תחושה ייחודית ושונה. ממרכז חלקה העליון של הקונסולה המרכזית מזדקר מסך מגע גדול בגודל 8 אינטש.
    ריפטר מוצע בין השאר עם מערכת בקרת האחיזה האלקטרונית שמוכרת עוד מדגמי 2008 ו-3008 ומייצרת אחיזת כביש מותאמת למצבי נהיגה שונים, בהם גם בוץ ושלג, ובנוסף מאפשרת גם בקרת גלישה במורד. בהמשך תוצע גם גרסת הנעה לארבעת הגלגלים, ובכל מקרה המכונית תתגלגל החוצה מן המפעל הספרדי של פיג'ו-סיטרואן כשהיא נעולה בצמידי מישלן.

    פיג'ו ממצבת את הכלי הזה ככזה שמיועד לקהל "פעיל" שעוסק ב"סקי, אופני הרים, טיולים רגליים, סקייטבורד, ג'ט סקי, ומרוצי מכוניות ואופנועים", ולצורך זה תשתמש כפרזנטור בדמותו של אגדת המרוצים סטפן פטרהאנסל שעשה ועושה את כל הדברים האלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ל'ברלינגו' של פיג'ו קוראים 'ריפטר'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.