• Ad
  • לא רק בכביש 1: הגבלת מהירות במסלול המרוצים המפורסם בעולם

    תאונה קשה בנורובורגרינג הביאה את הנהלת המסלול לקבוע הגבלות מהירות בקטעים מסוימים. אמנם מהירות מירבית של 200 קמ"ש בסיבובים ו-250 קמ"ש בישורת היא הרבה מעבר למה שרוב המכוניות והנהגים מסוגלים לעמוד בו, אך ההגבלה תמנע קביעת שיאים חדשים בעתיד על המסלול, שהפך לסוג של תו תקן לרכבים ספורטיביים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות קביעתם של זמני שיא בהקפת מסלול נורבורגרינג הגרמני הפכה לסוג של תו תקן ומקדם מכירות משמעותי בעבור דגמי הספורט של יצרניות הרכב השונות, ולהוכחה ניצחת לרמה הספורטיבית הגבוהה ולאיכויות הכיול של דגמי הקצה מתוצרתן.

    כעת, בעקבות תאונה שהתרחשה במהלך מרוץ שנערך במסלול במרץ האחרון והביאה למותו של צופה ולפציעתם של נוספים, בהנהלת המסלול החליטו להגביל את המהירות בקטעים מסוימים של המסלול.

    לצורך האכיפה, גלאי מהירות המקושרים למחשבי המסלול מספקים מידע על נהגים שעברו את המהירות המותרת ואלה נקנסים ובמקרים מסוימים אף מורחקים מהמסלול.


    התאונה שהובילה להגבלות המהירות החדשות 

    כעת מתברר שאותן הגבלות מהירות שנקבעו חלות לא רק בימי מסלול פתוחים לקהל הרחב ובמהלך מרוצים, כמו שסברו תחילה, אלא גם בימים בהם יצרניות רכב חוכרות באופן בלעדי את המסלול לשימושן.

    כך למשל, כשבשבוע שעבר צוות של יצרנית רכבי ההיפר-ספורט קוניגסאג הגיע עם צוותי צילום ומסוקים במטרה לתעד את ה-ONE 1 המצוידת ביחידת הנעה היברידית שמפיקה 1,341 כ"ס כשזו מנסה לשבור את שיא המסלול הנוכחי העומד על 6 דקות ו-57 שניות אותו קבעה ב-2013 הפורשה 918, מהנהלת המסלול הבהירו להם שעליהם לעמוד בהגבלות המהירות שנקבעו – 200 קמ"ש ברוב הקטעים המפותלים ומקסימום 250 קמ"ש בישורת המפורסמת.

    משמעות ההחלטה הזו למעשה מונעת כל אפשרות לשבור בעתיד את השיאים האחרונים שנקבעו במסלול


    השיא האחרון ברינג? פורשה 918 מקיפה את הגיהנום הירוק בפחות מ-7 דקות

    עוד הרבה לפני אותה תאונה במרץ השנה בה ניסאן GT-R התעופפה לקהל, מסלול המרוצים המאתגר באורך 20.8 קילומטרים שנסלל ב-1927 זכה למוניטין קטלני מפוקפק ולכינוי "הגיהנום הירוק" בשל התאונות הרבות שהתרחשו בו על רקע נופיו הפסטורליים.

    למעשה, מרוצי הפורמולה 1 במסלול הארוך הופסקו לפני קרוב ל-40 שנה לאחר שבשנת 1976 מכונית הפרארי של הנהג ניקי לאודה עלתה באש כתוצאה מתאונה.
    בשל אורכו של המסלול צוותי ההצלה לא הגיעו במהירות הנדרשת למקום ולבסוף נהגים שהתחרו במרוץ עצרו את רכבם וחילצו בכוחות עצמם מהמכונית הבוערת את לאודה ששרד את התאונה אך נכווה קשות בכל גופו.

    מאז משמש המסלול למרוצים בקטגוריות נמוכות יותר ובעיקר כמעין כביש אגרה פתוח לציבור הרחב בו כל אחד, בתמורה לכ-20 יורו, יכול לעלות להקפה עם רכבו, בין אם מדובר במיניבוס או במכונית שהוכנה במיוחד למסלול.

    המסלול יישאר פתוח לקהל הרחב ולמעשה כל אחד עם כל רכב גלגלי יכול לנהוג על המסלול 

    על אף הקפדנות הידועה של הגרמנים, לפני הכניסה לרינג הנהגים לא צריכים לעבור שום תדרוך ומצבן הבטיחותי של המכוניות לא נבדק כלל.
    באופן לא מפתיע, במקום מתרחשות לא מעט תאונות מדי שנה וכמעט בכל יום פתוח לקהל הפעילות מופסקת מעת לעת לצורך פינוי רכבים שעפו מהמסלול או נפגעו בתאונות.
    מנין ההרוגים בנורבורגרינג עומד בשנים האחרונות על בין 3 ל-12 אנשים מדי שנה ובמהלך השנים מאז הקמתו הוא גבה את חייהם של יותר מ-250 בני אדם.

     הקוניגסאג ככל הנראה כבר לא תצליח להפוך למלכת הרינג
    הקוניגסאג ככל הנראה כבר לא תצליח להפוך למלכת הרינג
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.