• Ad
  • דגמים ספורטיביים אף פעם לא תפסו מקומות גבוהים בסדר העדיפיות של הלקוח הישראלי. גם שנת 2016, בה נשברו כל השיאים, לא הביאה עמה בשורה לרכבי הביצועים שבסיכומה של שנה תפסו פחות מאחוז בודד מסך כל המכירות. אז מי הפתיע, מי לא מימש את הפוטנציאל ומהו רכב הספורט הנמכר בישראל? כל הפרטים בכתבה שלפניכם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    צילום: CMSseters

    שנת 2016 קבעה שיאים חדשים בשוק הרכב המקומי עם יותר מ-286 אלף מכוניות שעלו על הכבישים באפיקים הרשמיים.
    עד לפני מספר שנים סגמנט רכבי הפנאי תפס אחוזים בודדים מהשוק המקומי, אך ב-2016 התמונה השתנתה בתכלית ולמעשה כיום מדובר בסגמנט שהשאיר אבק גם לקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות וכיום מוביל את השוק.
    האם גם בקטגורית רכבי הספורט, שבעבר הלא מאוד רחוק לא הייתה קרובה יחסית מבחינה מספרית לקטגורית רכבי הפנאי, התרחש זינוק דומה?
    ובכן, לא ממש. עם ישראל, שאף פעם לא היה חזק מדי בספורט, כנראה עדיין גם לא ממש מתחבר לרכבים ספורטיביים.
    אמנם בקרב חובבי הרכב נראה כי בשנים האחרונות קיימת התעניינות רחבה בהרבה ברכבי ביצועים, שיפורים ונהיגה ספורטיבית, אך נראה כי מדובר ברעשי רקע זניחים שמועצמים דרך נוכחות בפייסבוק ובקבוצות ווטסאפ. מבחינה מספרית, עם קצת פחות מ-2,000 כלי רכב, כלל מכוניות הספורט מכל המותגים שעלו על כבישי ישראל אפילו לא תופס אחוז בודד מהשוק.

     

    עוד ב-TheCar:
    7 מועמדות סופיות בדרך לתואר "מכונית השנה"
    קיה תשיק רכב פרימיום-ספורטיבי עם הנעה אחורית
    הונדה חוזרת לזירה הספורטיבית: מציעה את Type R החדשה

    ספורטיבית של פעם

    ב-2016 ההגדרה של מי שראויה להיקרא מכונית ספורט מורכבת מבעבר. כך למשל, בשוק קיימים היום דגמים עממים ללא שום יומרות ספורטיביות דוגמת הקרוז החדשה של שברולט המגיעה בתוך 7.7 שניות למהירות תלת ספרתית, עם ביצועים טובים משל כמה מכוניות ספורטיביות לכל דבר, ובסגמנט הפרימיום כמעט כל מכונית מציגה ביצועים שבעבר היו נחלתן הבלעדי של גרסאות הקצה הספורטיביות.
    יתרה מזאת, אם בעבר גיר ידני היה תנאי בסיס לסיווג רכב כספורטיבי, ב-2016 הרוב מוחלט של מכוניות הביצועים שנמכרו בישראל צויד בתיבת הילוכים אוטומטית.
    עם או בלי תיבה ידנית, יש דגמים שאף אחד לא מטיל ספק היותם ספורטיביים. יש כאלה שרק נראים לוהטים ומציגים ביצועים פושרים ואחרים שמתחת למראה שגרתי מציגים יכולות כביש יוצאות דופן. בכל מקרה, אנחנו דבקנו בגישה המקלה וברשימה כללנו את כל מי שיש בה סוג מסוים של ניחוח ספורטיבי.

    לא מעט ממותגי הרכב הנמכרים בישראל, ביניהם פורד, קיה, טויוטה ואחרים לא זוכים כלל לייצוג ברשימה על אף שלמרביתם יש בפורטפוליו דגמים ספורטיביים הנמכרים מעבר לים.
    ברשימת המותגים העממיים עם נוכחות ספורטיבית נמוכה ברשימה ניתן לציין את רנו עם בסך הכל 4 מכוניות של חטיבת רנו ספורט המהוללת שהגיעו לכאן – 2 קליאו ספורט ו-2 מגאן RS – מכונית שרבים מחשיבים אותה להוט האצ' הטובה ביותר.

    הונדה, פעם שם נרדף למכוניות עם טוויסט ספורטיבי, מסתפקת ב-5 יחידות של הסיוויק טייפ R האגרסיבית על 300 כ"ס שלה ושלל הספוילרים שלא משאירים שום מקום לדמיון.

    גם ניסאן הסתפקה השנה ב-5 מכוניות ספורטיביות: 2 יחידות של ה-Z370 ושלוש גודזילות עם ביצועים פסיכים העונות לשם GTR.


    אופל חוצה את הרף החד ספרתי עם 14 מכוניות בניחוח ספורטיבי: 11 יחידות של האסטרה GTC קופה הנאה המשווקת בארץ עם מנוע שמשמש גם את האסטרה המשפחתית ו-3 יחידות של הקורסה OPC – הוט האצ' הארד-קורית כמו פעם – חדה, נוקשה ולא סלחנית.

    בסובארו מסרו 12 מכוניות ספורטיביות: 6 יחידות של נכדתה של מלכת הראלי משנות ה-90' האימפרזה STI ו-8 BRZ עם הנעה אחורית לחובבי הדריפטים.

    המיאטה של מאזדה היא אולי אגדה בחייה וללא ספק הרודסטר הנמכרת ביותר בעולם, אבל בארץ, כמו בעבר, בדלק מוטורס לא עושים מאמצים גדולים (אם בכלל) למכור את הדור הרביעי ו-19 MX5 נמכרו השנה ללא שום פרסום למכורים בלבד.


    שברולט נכנסת לראשונה לרשימה עם 33 יחידות של הקאמרו השרירנית שעשתה השנה עליה באופן רשמי אחרי שנים בהן הקורבט והקמארו, דגמי הספורט של המותג האמריקאי, הגיעו לכאן רק ביבוא אישי.

    האריה הצרפתי חזר לשאוג ואחרי כמה דורות שבפיג'ו לא הצליחו לשחזר את המתכון וההצלחה של ה-205 GTI, אין ספק שה-208 GTI היא יורשת ראויה שרושמת השנה 65 יחידות בארץ הקודש.

    סקודה מציעה מכוניות יעילות, מרווחות ובנויות היטב שמאפשרו למותג הצ'כי לתפוס את המקום החמישי בשוק המקומי והראשון מקרב המותגים אירופאיים. הגרסה הספורטיבית של האוקטביה מציעה את כל היתרונות של הדגם הנמכר ביותר של המותג בשילוב ביצועים ויכולות ספורטיביות לא מבוטלות שגרמו ל-43 ישראלים לפלפל את הבחירה המשפחתית שלהם עם ה-VRS.

    לא ממש ספורטיבית, בוודאי לא בכל הנוגע לביצועים, אבל בכל זאת עם נוכחות מרעננת – יונדאי, מותג הרכב הנמכר בישראל, מסיים את השנה עם 67 וולוסטרים.

    העניינים מתחממים והמספרים עוברים לתלת ספרתיים עם לוגו סיאט בחזית.


    בשונה מבעבר, הגרסאות הספורטיביות של המותג הספרדי כבר ממש לא מסתפקות ביכולות רק בקו ישר וגרסאות הקופרה של האיביזה ובמיוחד הלאון מציגות ביצועים לוהטים גם כשהכביש מסתלסל.
    השנה המותג הלטיני מתמקם כמעט בצמרת החבורה הספורטיבית עם 286 קופרות – 103 איביזות שעם תג מחיר של 137 אלף שקלים מחזיקה בתואר "הספורטיבית הזולה בישראל" ועוד 183 לאונים עם 290 סוסים.

    פולקסווגן קוטפת את המקום הראשון בקרב המותגים העממיים (וגם את זה הכללי) עם 398 ספורטיביות מודל 2016 שעשו עליה,  מתוכן 5 גולף R,
    35 שירוקו, 157 גולף GTI ו-201 יחידות של הפולו GTI שהופכות אותה למכונית הספורט הנמכרת בישראל.

    פולקסוואגן פולו GTI מאחור
    בקרב מותגי הפרימיום והיוקרה הנוכחות באחוזים של הגרסאות והדגמים הספורטיביים גדולה יותר באופן טבעי מאשר במותגים העממיים, אך גם כאן המספרים בישראל לא מאוד גבוהים.

    על אף שבקרב חובבי השיפורים הדגמים הספורטיביים של לקסוס זוכים להערכה רבה, רק 2 ישראלים רכשו השנה את הRCF הפראית.
    הצלחה מעט יותר גדולה היייתה לחתול הבריטי האצלי עם 6 יחידות של  היגואר F טייפ הנחשקת .

    קאדילק עשתה בעשור האחרון שינוי של 180 מעלות ומיצרנית יאכטות יבשתיות הפכה ליצרנית שבארסנל שלה דגמים שמסתכלים בלבן של העיניים למתחרות מגרמניה, כשגרסאות ה-V הספורטיביות מעניקות מקסימום ביצועים פר שקל. עם זאת, מבחינת תדמית ומיצוב, לפחות בארץ, קאדילק עדיין מתקשה לתת פייט לגרמניות ורק 9 רכבים ספורטיביים של המותג נמכרו כאן השנה – 8 יחידות של ה-ATS-V שמציעה ביצועים ויכולות שלא נופלות מ-M ו-AMG בשני שליש מחיר ויחידה אחת של הCTS-V החדשה.

    אבארט, תת המותג הספורטיבי והעוקצני של פיאט, מצליח לשמור על יציבות בשוק המקומי למרות שעד לאחרונה בארסנל החברה היה רק דגם אחד – ה-500 אבארט, ש- 49 יחידות שבטווחי המחירים של בין 159 אלף שקלים ליותר מ-300 אלף שקל לרכבים במהדורה מוגבלת בחסות פרארי או מזראטי עלו על הכביש.
    בסוף השנה הגיעה מכונית ראשונה מדגם ה-124 ספיידר אבארט, פרי שיתוף פעולה בין קונצרן פיאט למאזדה.

    מרצדס, עם 90 מכוניות ספורטיביות, מציגה את מגוון הגרסאות הגדול ביותר ברשימה שלנו עם 6 יחידות של הרודסטר SLK,
    6 SL ו-9 דגמים שונים של מכוניות הנושאות את לוגו AMG ולא לשווא, מ- מ- A45AMG דרך מספר מכובד (15) של S קלאס AMG ועד AMG GT.

    ב.מ.וו, מותג הפרימיום מבוואריה שאולי יותר מכל מותג פרימיום אחר מזוהה עם יכולות ניהוג גבוהות, מציג אף הוא נוכחות מגוונת ברשימה עם 130 כלי רכב מהם 69 מדגמי "הכמעט M" -135 (ומאמצע השנה 140) ו-235 (240), 6 יחידות של הרודסטר Z4 ועוד 53 מכוניות M, מהן 21 יחידות של ה-M2 החדשה והאטרקטיבית וגם 2 יחידות (ועוד אי אלו ביבוא אישי) של ה-i8 ההיברידית הנטענת של המותג המציגה עיצוב עתידני של רכב על.

    מלכת הפרימיום, אודי, רושמת 170 מכוניות ספורטיביות על כבישי מע"צ השנה מהן 80 מכוניות מסדרת S (הדגם המוביל S3 עם 62 מכוניות), 69 מכוניות מסדרת RS הביצועיסטית יותר (מהן 37 RS3 ו-26 RSQ3),
    7 יחידות של A5 קופה, 9 אודי TT ו-5 יחידות של מכוניות העל של המותג, ה-R8, מהדור החדש.


    אלפא רומיאו מציגה אחוז גבוה במיוחד של גרסאות ספורטיביות מבין כלל המסירות עם 178 יחידות, מהן 107 יחידות של מיטו תלתן, 68 ג'ולייטה תלתן ו-3 יחידות של המיני סופר קאר 4C.

    גם מיני מציגה אחוז ספורטיביות מרשים עם 188 כלי רכב – 2 מיני קופה, 137 קופר S מוגדשות ו-49 יחידות של הג'ון קופר וורקס JCW עם תג מחיר של החל מ-250 אלף שקלים.

    הנוכחות והיקפי המכירות של מותגי הספורט היוקרתיים והאקזוטיים גדלה בארץ משנה לשנה.
    פורשה, שנמכרת במחוזותינו כבר קרוב לשני עשורים, החליפה השנה יבואן וסיכמה בסך הכל שנה מוצלחת.
    כמו בכל השנים האחרונות עיקר המכירות היו של דגמי הפנאי של החברה קאיין הותיק ומקאן החדש. מעבר לכך ניתן לציין 6 יחידות של מכונית הסאלון הספורטיבית פאנמרה, 11 בוקסטרים, 2 קאימן ו-11 יחידות של גרסאות שונות של האייקון הבלתי מעורער של החברה העונה לשם 911.

    המכונית של ג'יימס בונד, אסטון מרטין הבריטית, מסיימת שנה מלאה ראשונה בארץ הקודש ורושמת 13 מסירות עם 7 יחידות של הראפיד, אולי מכונית הסאלון היפה בעולם, 2 של הואנטג' ועוד 4 DB9.

    מזראטי האיטלקיה מציגה מספרים נאים עם 35 יחידות מדגם הכניסה של המותג גיבלי, 1 קוואטרופורטה ו-7 גראנטוריסימו.

    אין ספק שפרארי הכי מתאימה כדי לסגור את הרשימה הלוהטת עם 9 מכוניות עם לוגו הסוס הצוהל שעשו בשנה החולפת עליה ממראנלו עם יחידה בודדת של הקליפורניה – דגם הכניסה של מותג העל ו-8 יחידות (5 קופה ו-3 ספיידר) של ה-488 המרהיבה.

    עזרה באיסוף הנתונים: אופיר דואק
    צילומים: נעם וינד, גיל מלמד, יצרנים 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא חזקים בכדורגל וגם לא במכוניות ספורט: סיכום 2016 בהילוך גבוה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.