• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מאז נובמבר 2012 מופעל המוקד הטלפוני של אגף הרישוי על-ידי חברה פרטית, אשר ההתקשרות עמה נעשית בפטור ממכרז. למה זה קורה? מתברר שניהול מכרזים הוא לא הצד החזק של משרד התחבורה

    בנובמבר 2008 זכתה חברה פרטית במכרז פומבי להקמה והפעלה של מרכז מענה טלפוני עבור אגף הרישוי במשרד התחבורה. תוקף החוזה שנחתם עם החברה: ארבע שנים. לקראת תום תקופת ההתקשרות אמור היה להתפרסם מכרז נוסף, במסגרתו תיבחר מפעילה חדשה למוקד הטלפוני, שמספק לאזרחים שירותים חשובים בענייני רישוי רכב ורישיונות נהיגה.

    אולם, בנובמבר 2012 הגיעו נציגי משרד התחבורה אל החשב הכללי במשרד האוצר, וביקשו להאריך את ההתקשרות עם החברה הפרטית שהפעילה את המוקד הטלפוני מאז 2008. במשרד התחבורה הסבירו לחשב הכללי כי לא הספיקו להיערך לקראת פרסומו של המכרז החדש, ולכן נדרשה הארכת ההתקשרות בפטור ממכרז עם החברה המפעילה.

    מדוע לא הספיקו במשרד התחבורה להיערך בזמן לקראת פרסום המכרז החדש? "לאור שינויים שחלו בשירותים נשוא המכרזים וריבוי מכרזים באגף, וכן בשל הצטרפותו של יועץ כלכלי חיצוני לצוות כתיבת המכרז, אשר האריכה את משך העבודה" – כך פירטו נציגי המשרד את הסיבות לעיכוב, בבקשה שהוגשה לחשב הכללי באוצר. החשב הכללי אישר את הארכת ההתקשרות בפטור ממכרז, אך לתקופה של שבעה חודשים (עד יוני 2013). עלות תקופת ההתקשרות הנוספת: כ-2.5 מיליון שקלים.

    ומה קרה בתום שבעת החודשים? משרד התחבורה שלח את נציגיו (שוב) אל החשב הכללי באוצר, עם בקשה (נוספת) להארכת ההתקשרות בפטור ממכרז עם החברה המפעילה את המוקד. מה הייתה הסיבה לבקשה השנייה? במשרד התחבורה הסבירו כי "עבודת הייעוץ וכתיבת המכרז ארכו זמן רב מהצפוי, וחשיבותם לחסכון בעלויות גבוהה".

    החשב הכללי אישר (שוב) את בקשת משרד התחבורה, והאריך ביוני 2013 את ההתקשרות עם אותה חברה שמפעילה את המוקד הטלפוני מאז 2008. פרק הזמן שהוקצב למשרד התחבורה היה 10 חודשים, כלומר עד אפריל 2014. עלות ההתקשרות – שכאמור נעשתה בפטור ממכרז – נאמדה בכ-3.5 מיליון שקלים.

    ואתם יכולים לנחש מה קרה באפריל 2014: אמנם משרד התחבורה הצליח לפרסם מכרז חדש (באוגוסט 2013), ואף נבחרה חברה שתפעיל את המוקד הטלפוני (החברה שנבחרה היא אותה חברה שזכתה במכרז ב-2008). אבל, מסיבות שונות – שפורטו בפנייה שלישית ששלח משרד התחבורה לחשב הכללי באוצר – החתימה על החוזה עם הזוכה במכרז החדש התעכבה. ולכן התבקשה הארכה (נוספת ושלישית במספר) של התקשרות בפטור ממכרז עם אותה חברה שמפעילה את המוקד הטלפוני מאז שנת 2008 (שהיא, כאמור, גם החברה שתפעיל את המוקד הטלפוני החדש).

    החשב הכללי באוצר נעתר (שוב) לבקשת משרד התחבורה, והאריך את תקופת ההתקשרות בפטור ממכרז עד אוגוסט 2014. העלות: כמיליון שקלים. במשרד התחבורה הבטיחו לחשב הכללי שהמכרז החדש יביא לחסכון ניכר בהפעלת מרכז המענה הטלפוני של אגף הרישוי, שיתבסס כעת על "רובוט" (מענה ממוחשב) שיחליף את המענה האנושי.

    אז מה למדנו מכל זה? לאור הליקויים והעיכובים בניהול המכרז, יתכן שטוב יעשה משרד התחבורה אם יחליף גם את ועדת המכרזים שלו ברובוט.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כמה זמן לוקח למשרד התחבורה להחליף מוקד טלפוני?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.