• Ad
  • יש לכם רכב ליסינג? שמרו שבת, וקבלו הטבת מס

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הצעת חוק חדשה קוראת להעניק הנחה של 15% במס החודשי שמשלמים עובדים בעלי רכב צמוד, שאינם נוהגים בו בימי שבת וחג. על-פי יוזמי ההצעה, "שווי השימוש ברכב לעובדים אלו נמוך בפועל בהשוואה לשווי השימוש ברכב לעובדים שמשמתמים ברכב לצורכים האישיים בכל ימות השבוע"

    משתלם לשמור שבת. לפי הצעת חוק חדשה שהונחה השבוע על שולחן הכנסת, עובדים שמקבלים רכב צמוד מהעבודה יהיו זכאים להנחה של 15% ב-"שווי השימוש" שהם משלמים, אם יצהירו שהם אינם נוהגים בימי שבת וחג. שווי שימוש הוא מס חודשי שמשלמים בעלי רכב צמוד, והוא מחושב כאחוז קבוע ממחיר המכונית (2.48%). הנחה בשיעור של 15% יכולה להגיע לסכום של כמה מאות שקלים מדי חודש. על-פי הצעת החוק, ההנחה תינתן "בכפוף להצהרה של העובד כי לא ישתמש ברכב שהועמד לרשותו בשבתות ובחגי ישראל, למעט שימוש ברכב להצלת חיים".

    לפי דברי ההסבר של הצעת החוק, אותה יזמו חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, "בישראל יש מאות אלפי עובדים שנהנים מרכב צמוד, כאשר חלקם אינם משתמשים ברכב בשבתות ובחגים מטעמי דת. הוצאות הרכב של עובדים אלה נמוכות לאור העובדה שפרמיות הביטוח, צריכת הדלק והבלאי נמוכים באופן משמעותי כיוון שהרכב אינו בשימוש בשבתות וחגים, ולכן שווי השימוש ברכב לעובדים אלו נמוך בפועל בהשוואה לשווי השימוש ברכב לעובדים שמשתמשים ברכב לצורכיהם האישיים במשך כל ימות השבוע".

    כיצד הגיעו חברי הכנסת לשיעור ההנחה המוצע? לפי דברי ההסבר של הצעת החוק, שומרי שבת אינם משתמשים ברכב בכ-16% מימות השנה: "בחישוב שנתי עולה כי בשנה קיימים כ-58 ימי שבתות וחגים שבהם אנשים שהם שומרי שבת וחג אינם נוהגים ברכב – בקיזוז ימי החג החלים בשבת, ובקיזוז יום הכיפורים שבו רוב האוכלוסייה אינה משתמשת ברכב", כך לפי יוזמי ההצעה.

    למעשה, חברי הכנסת מציינים כי בפועל, שומרי שבת זכאים להנחה גבוהה אף יותר, שכן "שבתות וחגים אורכים יותר מ-24 שעות… יתרה מכך, שווי הרכב לעובד מגלם את הנסיעות שהעובד מבצע לצרכיו האישיים מחוץ לשעות עבודתו, שמתבצעות בעיקר בימים שאינם ימי עבודה. לפיכך, עובד שאינו משתמש ברכבו בשבתות וחגים, שווי השימוש שלו ברכב לצרכיו האישיים נמוך באופן משמעותי, מעובד שמשתמש ברכבו בכל ימות השבוע".

    ראוי להזכיר כי רק לאחרונה הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק דומה, לפיה נהגים שומרי שבת יזכו להנחה בשיעור של 15% בביטוח החובה שלהם. בדברי ההסבר של ההצעה, ציינו חברי הכנסת כי נהגים שאינם עושים שימוש ברכב בימי שבת חשופים לרמת סימון נמוכה יותר, מאחר שהם נוהגים במשך כשישה ימים מדי שבוע.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.