• Ad
  • טסלה וגרייטוול הן המנצחות הגדולות במבחני הבטיחות של Euro-NCAP
    מכוניות חשמליות הציגו את ביצועי הבטיחות הטובים ביותר בכל הקטגוריות. תעשיית הרכב ה"מסורתית" נדרשת לחשבון נפש לאחר שהפסידה את הבכורה בתחום הבטיחות ליצרניות שבכלל לא התקיימו לפני שני עשורים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתום השנה העמוסה ביותר במבחני ריסוק בתולדות פרויקט הבטיחות Euro-NCAP הוכרזו היום (ד') הדגמים המצטיינים לשנת 2022 לפי קטגוריות, ונראה שיצרניות הרכב הוותיקות מחפשות מקום לקבור את עצמן.
    העובדה המעניינת ביותר – במיוחד בהתחשב בהתפתחויות של השנים האחרונות במבחני הריסוק והבטיחות – היא שכל המכוניות שהוכתרו על-ידי Euro-NCAP כמנצחות בקטגוריות השונות הן מכוניות חשמליות, ואחת משתי סיבות אפשרויות לכך היא שקל יותר לעצב אזורי הגנה ברכב חשמלי כאשר לפני הנהג והנוסע לצידו לא מותקן מנוע מאסיבי.

     

    טסלה וגרייטוול הן המנצחות הגדולות במבחני הבטיחות של Euro-NCAP

     

    הזוכות הגדולות בסיכום השנתי החדש הן 'טסלה' ו'גרייטוול' – שתי יצרניות רכב שבכלל לא היו קיימות לפני שני עשורים – וזאת כאשר דגמים שלהן קיבלו את הציונים הכוללים הטובים ביותר.

    פרויקט Euro-NCAP, אשר החל מלפני כ-25 שנים התמקד בעיקר ברמת ההגנה שמספקים כלי רכב לנוסעים בהם בעת תאונה, התקדם משם לאמצעים להימנעות מתאונות (בתחילה עם מערכות בקרת יציבות ולאחר מכן מערכות סיוע לנהג) ובעשור הנוכחי עוסק יותר ויותר בתקינת בטיחות והטמעת מערכות לניטור מצב הנהג, הגנת סייבר, תקשורת בין כלי רכב והתייחסות הוליסטית למניעת תאונות.

    הפרויקט לא זנח את פעילות הליבה של ריסוק כלי רכב במגוון מתארים כדי לבחון את רמת הגנה שהם מספקים לנוהג ולנוסעים ברגע האמת, וגם את מזעור הנזק שנגרם להולכי רגל, ואלה עדיין מהווים נדבך מרכזי בציון הכולל ובדרוג הבטיחות של כל כלי רכב. אלא שמעל לשכבה הזאת נוספו מבחנים שבודקים את היכולת של מערכות אלקטרוניות שונות לסייע לנהג ולרכב להימנע ממפגשים לא רצויים עם עצמים אחרים.

    סיבה אפשרית נוספת להצטיינות של המכוניות החשמליות היא שיצרניות הרכב מטמיעות בהן את מערכות הסיוע לנהיגה המתקדמות ביותר שיש להן – והביצועים של מערכות כאלה מוסיפים ניקוד לציון הכולל.

     

    טסלה וגרייטוול הן המנצחות הגדולות במבחני הבטיחות של Euro-NCAP

     

     

    הבחירה השנתית שלEuro-NCAP במכוניות "הטובות בקטגוריה" מדגישה כרגיל את העובדה שבטיחות מגיעה לא רק למי שרוכש מכוניות גדולות ויקרות אלא שבכל קטגוריית גודל ומרכב יש מכוניות יותר ופחות בטוחות, ושמומלץ כמובן להעדיף את אלה שמציעות רמת הגנה גבוהה יותר.

    אפשר להתווכח עם בחירת הקטגוריות של הפרויקט, שחילק את המכוניות ל"מנהלים" (טסלה מודל S), "משפחתיות גדולות" (יונדאי איוניק 6), "כביש-שטח גדול" (WEY Coffee 01 – למרות שזה קרוסאובר ולא כלי לשטח), "חשמלית טהורה" (טסלה מודל S, וזה בשעה שכל המנצחות, כאמור, הן חשמליות), "מכוניות משפחתיות קטנות (ORA 'פאנקי קאט'), "כביש-שטח קטן" (טסלה מודל Y למרות שאין קשר בין הרכב הזה לשטח) – אבל אולי זה רק עניין של טרמינולוגיה ושמות הקטגוריות היו צריכים להיות אחרים. גם לא ברור מדוע הושמטו קטגוריות נוספות כמו "מכוניות עירוניות קטנות", "מובילי אנשים", "רכב מסחרי" ועוד.

     

    טסלה וגרייטוול הן המנצחות הגדולות במבחני הבטיחות של Euro-NCAP

     

    הזוכה הגדולה בסיכום 2022 היא טסלה שלקחה שלוש מתוך שש הקטגוריות, כולל את הרכב החשמלי הטהור הבטוח ביותר, ולא מיותר להזכיר שהיא עקפה דגמים של יצרניות רכב ידועות ויוקרתיות כמו מרצדס, ב.מ.וו, יגואר ואפילו וולוו – יצרנית (בבעלות סינית) שבנתה לעצמה מוניטין רב שנים בתחום הבטיחות.

    ואם כבר מדברים על סיניות אז נזכיר שחלק מדגמי טסלה 'מודל 3' מיוצרים בסין וכך גם שני מותגי הייצוא החדשים של 'גרייטוול' הסינית – מותג היוקרה WEY והמותג העממי ORA. אלה מותגים חדשים לגמרי, של יצרנית שעברה קפיצת מדרגה טכנולוגית רק בשנים האחרונות, אבל ההחלטה שלה להתרחב אל השוק האירופאי בוצעה בשום שכל ועם יעד אסטרטגי שכלל הצלחה במבחני הריסוק והבטיחות.

    לא רחוק מסין גופא, בדרום קוריאה, שוכנת מעצמת רכב צעירה אחרת וגם שם הוחלט להשקיע את כל מה שצריך כדי לקבל ציון גבוה במבחני הבטיחות. התוצאה: ציון מרשים ליונדאי 'איוניק 6'

     

    טסלה וגרייטוול הן המנצחות הגדולות במבחני הבטיחות של Euro-NCAP

     

    אנשי Euro NCAP מזכירים שאי אפשר להשוות באופן ישיר בין ציוני בטיחות של מכוניות שמתמודדות בקטגוריות שונות וזה ההסבר שלהם לבחירת "הטובה בקטגוריה".
    "ככל שדרישות הדירוג מחמירות מדי שנה", מסבירים אנשי הפרויקט, "כך יש צורך שבחירת 'הטובים בקטגוריה' תבוצע במהלך שנה קלנדרית אחת שבה כל הרכבים מוערכים לפי אותם סטנדרטים".

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.