• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    R7

    שורה תחתונה תחילה
    R7 הוא גרסה נוספת שעושה שימוש במנוע הטווין המקבילי של ימאהה. קבלו אופי ספורטיבי ויכולות דינמיות אבל תשכחו משימושיות יום-יומית

    עוד ב-TheDoo
    ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים
    מבחן השוואתי: ימאהה טנרה 700 מול מוטו גוצי V85TT
    אפריליה RS660 במבחן דרכים

    R7

    מי אתה ימאהה R7?
    בסוף האלף הקודם, בשנת 1999, ימאהה השיקה את YZF-R7 כדי לנסות לכבוש את אליפות הסופרבייק העולמית מידי דוקאטי. חוקי המשחק דרשו ממנה לייצר מספר מספיק של אופנועים חוקיים לכביש, ולמרות ש-R7 ההיסטורי לא דגדג לדוקאטי על המסלולים – אותם אופנועים חוקיים לכביש הפכו ברבות השנים לפריטי אספנות נחשקים ויקרים.

    בימים אלה בשנה שעברה ימאהה החזירה לחיים את שם הדגם R7 והפעם בדיוק בצד ההפוך של סקאלת אופנועי הספורט. הפעם זה לא אופנוע מסלול קיצוני שירד לכביש הציבורי אלא אופנוע ספורט שפוי שמבוסס על אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר של היצרנית היפנית – MT07 המצליח. במשפט אחד, R7 מתיימר להנגיש את הרכיבה הספורטיבית לרוכבים שחושקים בעיצוב הנכון אבל לא צברו די ניסיון ויכולות כדי לעלות על אופנוע ספורט מקצועי כמו R6.

    כדי לעמוד במשימה עוצב ה-7 באופן שמזכיר את R6, עם חיפוי פלסטיק ייחודי סביב מיכל הדלק, ועם זנב מיוחד שמדגישים את האווירה המתאימה. אופנוע המבחן, בצביעה שחורה, משדר אפלה שמתכתבת עם תקופת קורונה אם כי אנחנו מעדיפים את הכחול המסורתי של R7.

    לזכותו של R7 צריך לומר שהוא נכנס אל נישה כמעט לא קיימת בשוק: "אופנועי ספורט במחיר שפוי". תג מחיר של כמה לירות פחות מ-61,000 שקלים מציב אותו אמנם במחיר גבוה בכ-8,000 ש"ח מעל MT07, אבל הוא פחות יקר ב-21,000 שקלים מאד משמעותיים מאפריליה 660RS, שגם הוא מונע באמצעות מנוע טווין מקבילי.

    מתחרים אפשריים אחרים כוללים את הונדה CBR650R עם מנוע ארבעה צילינדרי בשורה, וזה עולה כ-6,000 שקלים יותר מהימאהה, ובמידה מסוימת גם קאוואסאקי נינג'ה 650 הבסיסי – אופנוע זול משמעותית שעולה 47 אלף שקלים.

    אגב, למען הפרופורציות, דוקאטי סופרספורט 950 – עם מנוע וי-טווין ספורטיבי מתון יחסית – עולה 115 אלף שקלים ולכן לא מתאים לקריטריון של "אופנוע ספורטיבי במחיר שפוי".

    מנוע וביצועים
    R7 מונע באמצעות מנוע CP2 של ימאהה שמניע גם את MT07, טרייסר 7 ואת 'טנרה' 700. אין לו בקרות או עזרים אלקטרוניים שיכולי לסייע לרוכב (יש רק ABS), אבל אם הרוכב רכש מיומנות מספקת כנראה שאין באלה צורך. המנוע משדר תחושה שמחה, נשלטת וחלקה, והוא צובר מהירות בקצב מספק ולא מאיים. יחסית לאופנוע ספורטיבי מתקבל שיא המומנט די נמוך בקשת הסל"ד (6.8 קג"מ ב-6500 סל"ד), וזה מסייע לו להעניק אופי זריז עם תגובות טובות. אין צורך לסחוט בכוח את המנוע כדי לקבל את מלוא הביצועים.

    האופי הידידותי של המנוע מסווה כוח דל  – 75 כוחות סוס בלבד. זה נתון שכנראה לא יעשה רושם על אופנועי ספורט קיצוניים. עם זאת, יש כאן מספיק כוח לכל רוכב שפוי שעושה צעדי השחזה ראשונים. את התחושה הידידותית למשתמש משלימה תיבת הילוכים מדויקת עם תפעול נעים ורך.

    התנהגות
    R7 מציג פשרה הגיונית בין יכולות ספורטיביות לבין שימושיות יום-יומית. באופן מפתיע, יכולת הספיגה של מהמורות עירוניות טובה, ובשטח הטבעי שלו – רכיבה בינעירונית – הוא מאפשר זרימה קלילה במהירות גבוהה מן התנועה. בולמי הזעזועים מתכווננים באופן מלא והם מספקים פעולהה טובה במגוון מהירויות (גם בעת הטיה עד הרגליות). הם מספקים ביטחון לרוכב בכביש הציבורי ועל אף שהם קשיחים יחסית זאת פשרה הגיונית, מבחינת נוחות רכיבה, בין גיהוץ יום-יומי לבין ייעודם הספורטיבי.

    הבלם הקדמי חזק מאוד ויש לו רגש טוב. אפשר לסמוך עליו בסוף ישורת, או אם צצה הפתעה ברכיבה עירונית. הבלם האחורי פחות רלוונטי ובקושי תורם להפחתת מהירות, וה-ABS שלו נכנס לפעולה מאוחר מידי ובאופן איטי.

    נוחות ושימושיות
    האופנוע הזה צר ומרגיש קליל, אבל המושב שלו גבוה מהקרקע וזה עלול לערער את ביטחונם של רוכבים נמוכים. תנוחת הרכיבה, כיאה לאופנוע ספורט, לא נוחה בהתנהלות שגרתית ודורשת עבודת גוף חתולית וחזקה במעבר בין תאוצה לבלימה. זאת אמנם לא תנוחת רכיבה קיצונית מבחינת הגובה של הקליפ-אונים או המיקום של הרגליות, אבל היא לא מתאימה למי שמתכנן להשתמש באופנוע בעיקר בעיר.

    לוח השעונים קריא ונוח מאוד לשימוש, וכל המידע נגיש לרוכב. אין לאופנוע הזה, כאמור, בקרות למיניהן – וצריך לקחת את זה בחשבון כאשר מדובר בכביש ישראלי עם אינסוף הפתעות מסביב. מצד שני אולי מותר להתייחס בנוסטלגיה אל אופנוע שלא דורש מן הרוכב להגדיר אינסוף הגדרות אלא פשוט אומר לו "עלה לרכוב!".

    כאמור, R7 הוא לא החבר האידאלי לרכיבה עירונית יום יומית, ולזה יש להוסיף גם את היעדרו של נפח אחסון תחת המושב (אין אפילו מקום להניח את הרישיונות). חיפוי הפלסטיק הקדמי מתעל את חום המנוע אל רגלי הרוכב – וזה ממש לא כיף בקיץ ישראלי, ואילו שדה הראייה של המראות גבולי מאוד ולא יעיל.

    שורה תחתונה
    ימאהה R7 מציע תמורה טובה למחיר. יש בו חבילה של מנוע יעיל באריזה שמעוצבת בעיצוב מזמין, ואפשר גם לרכוש כזה בגרסה מוגבלת הספק שמתאימה לרישיון 1A. עבור מי שרוכב מחוץ לעיר הוא מציע איזון, שליטה טובה ורמות הנאה גבוהות ברכיבה.

    בתכל'ס זאת אלטרנטיבה הגיונית לרוכב ספורטיבי מתחיל שרוצה להשתדרג מאופנועי ה-300-400 סמ"ק הבסיסיים, או לרוכב שעולה אחת לשבוע על חליפת עור מלאה ולא מעוניין להשקיע בתרגילי הגמישות שנדרשים כדי לתפעל סופרבייק קיצוני.

    R7



    R7







    The post ימאהה R7 במבחן דרכים first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ימאהה R7 במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.