• Ad
  • יונדאי חשפה את הדור החדש של מכונית המיני שלה, עם עיצוב עדכני, שדרוג מערכות הבטיחות ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה. אצלנו במהלך השנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    יונדאי חשפה היום (ג') את הדור החדש של מכונית המיני שלה, i10, אשר תוצג באופן רשמי בפני קהל בתערוכת המכוניות הבינלאומית של פרנקפורט בשבוע הבא. על אף שזאת מכונית קטנטנה, והזן הזה של מכוניות "אכל אותה" בגדול בגלל שינוי נוסחת המיסוי הירוק בישראל, בכל זאת מדובר באחת מן המכוניות החשובות ביותר עבורנו, הישראלים, מבין כל המכוניות שייחשפו בפרנקפורט.

    גם באירופה צפויות ההתפתחויות בשוק מכוניות המיני לעשות חיים קשים מאד למכונית הזאת, אבל אנשי יונדאי מאמינים בשוק הזה, או לכל הפחות בונים על כך שהוא ידולל ממתחרות וישאיר להן ואקום שבו יוכלו לפרוח.

     



    העיצוב של i10 החדשה פחות דרמטי ונועז מן האיורים של המכונית הזאת, שיונדאי חשפה לפני מספר שבועות, אבל היא נראית רעננה יותר מן הדגם היוצא. הצללית והאחוריים שלה נותרו דומים, אבל החזית חודשה ומתאפיינת בחרטום ומכסה מנוע שפוסלו בזוית מושפלת יותר, ואילו השבכה הטרפזית הגדולה מלפנים השתלטה על כל החלק הקדמי, כאשר בתוכה משובצים שני פנסי חזית ותאורות יום קבועות מסוג  LED. המכונית החדשה נראית אופנתית ועדכנית בזכות צביעה דו-גוונית (אופציונלית) עם גג בצבע אדום או שחור, לבחירה.

    תא הנוסעים עוצב מחדש ונראה מודרני, מערכת המולטימדיה מתופעלת מבעד למסך מגע שמותקן בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית, ואילו פתחי המיזוג ירדו קומה. אנשי יונדאי מתגאים ב"טקסטורת משושים" שמוטבעת מול הנוסע ועל דיפוני הדלתות, כמו גם באפשרות לקבל את תא הנוסעים באחד מבין ארבעה שילובי צבעים שונים.

     

     

    מידותיה של המכונית החדשה גדולות מעט מזו היוצאת. האורך הכללי ארוך כעת ב-3.5 ס"מ ועומד על 367 ס"מ, ומה שחשוב יותר זה שבסיס הגלגלים הוארך מ-238.5 ל-242.5 ס"מ. זה משעניק ל-ii10 יתרון על פני האחות לבית קיה, 'פיקנטו', אשר עדיין מתגלגלת עם בסיס גלגלים מעט קצר יותר, באורך של 240 ס"מ. הגדלה משמעותית של הרוחב, ב-2 ס"מ משמעותיים, ל-168 ס"מ בסך הכל, תורמת בוודאות למרחב הפנימי, ואילו גובה המכונית קוצץ ב-2 ס"מ ועומד על 148 ס"מ בסך הכל.

    אפשר היה לצפות שכדי לעמוד בדרישות המחמירות והולכות של פליטות מזהמים יציגו אנשי יונדאי פתרונות טכנולוגיים שונים, כמו מנועים מתוחכמים או יחידות היברידיות, אבל i10 מוסיפה להשתמש במנועים האטמוספריים המוכרים של הדור היוצא. עם זאת, מנועים אלה שודרגו וצריכת הדלק ופליטת המזהמים שלהם נמוכות יותר כעת. i10 החדשה מונעת באמצעות מנוע 3 צילינדרים אטמוספירי בנפח 1.0 ליטר, שמספק 67 כ"ס, או מנוע אטמוספירי ארבעה צילנדרי בנפח 1.2 ליטר שמספק 84 כ"ס. את שני המנועים אפשר לקבל כעת עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה ולה חמישה יחסי העברה, במקום ארבעה. זה ישפר לבטח את תצרוכת הדלק. יונדאי תציע את i10 גם עם חבילת "Eco" עם תיבה ובה יחסי העברה ארוכים יותר, חישוקי גלגלים בקוטר 14 אינטש עם צמיגים חסכוניים, וארבעה מושבים בתא הנוסעים במקום חמישה.

     

     

    שדרוג חשוב בוצע בתחום הבטיחות. המכונית מצוידת מעתה כסטנדרט בהתרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, כמו גם בתאורה ראשית אדפטיבית. כאופציה אפשר לקבל גם מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, התרעת עירנות לנהג, ומגביל מהירות חכם. נדיר מאד, עד בלתי אפשרי, לקבל מערכות כאלה במכוניות מיני עממיות, וגם זה יהווה יתרון משמעותי על פני  קיה פיקנטו.
    כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, הצהירה לפני כשנתיים שהיא מתכוונת לייבא כל דגם עם מפרט הבטיחות המרבי שלו כציוד סטנדרטי, ויהיה מאד מעניין לגלות עם הבטחה זאת תקפה גם כאשר מדובר במכונית בסיסית במחיר בסיסי. תשובה לשאלה הזאת נקבל במהלך השנה הבאה, אבל מועד מדויק לנחיתתה של i10 החדשה בישראל טרם נמסר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי i10 החדשה נחשפה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.