• Ad
  • הקרוסאובר הקטן ביותר של יונדאי, נכון לעכשיו, תוכנן כדי להתאים לטעמם של לקוחות אירופאים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יונדאי השיקה את 'באיון' – קרוסאובר קטן נוסף לקטגוריית הסופר-מיני (או מיני-קרוסאובר) הרותחת, והוא מבוסס על i20 וגם ייוצר יחד איתה על אותו קו הרכבה במפעל של יונדאי בטורקיה. באיון תוכנן ועוצב בעיקר במרכז הפיתוח של יונדאי בגרמניה, לפי טעמם של לקוחות אירופאים.

     

     

    באיון, שנקרא על שמה של בירת חבל הבאסקים שבדרום מערב צרפת, הוא נכון להיום הקרוסאובר הקטן ביותר של יונדאי באירופה, עם בסיס גלגלים באורך 258 סנטימטרים, אורך כולל של 418 סנטימטרים, רוחב של 177.5 סנטימטרים, וחשוב מכל: הוא מתנשא לגובה של 149 סנטימטרים (או סנטימטר נוסף עם גלגלי 17 אינטש). עם החישוקים הגדולים יותר מושג מרווח גחון מכובד של 18.3 סנטימטרים אשר מוסיף לתחושת "רכב השטח", ואילו נפח תא המטען – 411 ליטרים – מכובד למדי ביחס לגודל הכולל הקטן.

    באיון מונע באמצעות מנוע 'קאפא' מעודכן, טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר שמוצמד – בגרסאותיו היקרות – למערכת היברידית קלה במתח 48 וולט ול"תיבת הילוכים ידנית חכמה" (iMT) שמנתקת את המנוע מתיבת ההילוכים כאשר הנהג משחרר את דוושת התאוצה. iMT מתוכנתת לניתוק התיבה בשני מצבים: כאשר המנוע פועל בהילוך סרק או כאשר הוא מכובה לחלוטין על-ידי מערכת "דומם והתנע", מה שקורה ברגע שנהג לוחץ על הבלם, והכל כמובן כדי להשיג עוד שבריר אחוז של חיסכון בדלק ולאתגר את המכונאים שיטפלו במכונית הזאת בעתיד.

     

     

    המנוע עצמו, תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר, מפיק 100 כוחות סוס ובגרסתו הבסיסית ביותר מחובר לתיבה ידנית עם שישה יחסי העברה, או לתיבה רובוטית עם מצמד כפול ושבעה יחסי העברה. גרסתו החזקה ביותר מספקת 120 כוחות סוס ומחוברת למערכת ההיברידית הקלה. גרסה זאת מציעה שלושה "מצבי נהיגה" אשר משפיעים גם על הגברת הכח של ההיגוי: חיסכון, רגיל וספורטיבי. באירופה יוצע עם מנוע בסיסי נוסף, בנפח 1.2 ליטר וללא הגדשת טורבו, שמספק 84 כוחות סוס בלבד ומחובר לתיבת הילוכים ידנית.

     

     

    לוח המכשירים של באיון מוצג על גבי מסך ברוחב 10.25 אינטש ולצידו מסך מגע ברוחב דומה (בגרסאות האבזור היקרות) או ברוחב 8 אינטש עבור מערכת המולטימדיה. בהתאם לרמות האבזור השונות מוצע באיון באירופה עם חישוקי פלדה בקוטר 15 אינטש או חישוקי סגסוגת בקוטר 16 או 17 אינטש.

     

     

    באיון מצויד בחבילת מערכות בטיחות וסיוע לנהג שכוללת כסטנדרט או כאופציה בתוספת תשלום מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית עם זיהוי כלי רכב בצומת וכן התרעת התנגשות וזיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט חכמה מבוססת ניווט אשר משתמשת בנתוני מערכת הניווט ברכב (באירופה חברים, באירופה) כדי להתאים אוטומטית את מהירות הנסיעה בכביש מהיר, התרעת עייפות (שכוללת "ניעור פקקים" שמציק לנהגים שעסוקים בטלפון כשהם תקועים בפקק והרכב לפניהם התחיל לזוז), התרעה למניעת שכחת ילדים ובעלי חיים ברכב, סייען נסיעה לאחור (כולל בלימה אוטונומית למניעת פגיעה בעמודים תמימים), וכמובן – כמקובל באירופה – מערכת eCall שיוצרת קשר אוטומטי עם מוקד חרום בעת תאונה כאשר נפתחו כריות אוויר.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי משיקה עוד קרוסאובר: באיון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.