• Ad
  • העלאת המס על כלי רכב היברידים בישראל עשויה להפוך את מנוע הדיזל, שקיבל מערכת היברידית קלה, למאד מעניין עבורנו. ויש גם גרסת עיצוב ספורטיבית חדשה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כשלוש שנים לאחר השקתה חשפה יונדאי את מתיחת הפנים של 'קונה', והיא צפויה להגיע לאירופה עוד השנה. לצד עדכוני העיצוב המתבקשים קיבלה קונה המחודשת עדכונים חשובים יותר למנועים ולמערכות הבטיחות.

     

     

    קונה המחודשת ארוכה ב-4 סנטימטרים מן הדגם היוצא, אם כי לא מדובר בשינוי שצפוי להשפיע על המרחב הפנימי אלא בעיקר לשפר את סיכויי ההישרדות של הולכי רגל במקרה המצער של תאונה. לעומת זאת, מי שהעיצוב המעניין, והנאה לטעמנו, של קונה לא היה מספיק בולט עבורו יוכל בקרוב לבחור בגרסת עיצוב ספורטיבית שנקראת, כמובן, N Line ואשר מונעת באמצעות מנוע עם כמעט 200 כוחות סוס.

    מוקדם יותר השנה הושקה בישראל גרסה היברידית לקונה, שחולקת עם 'איוניק' את מערכת ההנעה ההיברידית שלה. אלא שקצת קודם לכן הועלה המיסוי על כלי רכב היברידים בישראל מ-30 ל-45 אחוזים, ובתחילת 2021 הוא יעלה עוד קצת, ל-50%, וזאת רגע לפני שיאבד לגמרי את הטבת המס בשנת 2022. לנוכח זאת, ובמיוחד כאשר האירופאים רבים כיום על כל מכונית חשמלית והיברידית-נטענת שהם יכולים לשים עליה יד – ייתכן שהגרסה המעניינת ביותר שמציעה מתיחת הפנים של קונה היא שילוב חדש בין מערכת היברידית קלה במתח 48 וולט למנועי הטורבו-דיזל.

    מנוע הטורבו-דיזל, עם המערכת ההיברידית הקלה, מספק 136 כוחות סוס וכמו כל המנועים האחרים מוצע עם תיבת ההילוכים הרובוטית של יונדאי-קיה, עם 7 יחסי העברה, גם בגרסת הנעה קדמית וגם עם הנעה כפולה. עדיין לא ברור כמה תעלה מכונית כזאת אם תוצע בישראל ומה תצרוכת הדלק שלה ביחס לגרסה ההיברידית, אבל רוב הסיכויים (בעיקר לנוכח סיום אפליית המס) שעבור מי שתופר קילומטראז' רב בנסיעות בינעירוניות זאת יכולה להיות אופציה מועדפת.

     

     

    מערכת היברידית קלה מוצעת כאופציה גם עם מנוע הטורבו-בנזין הקטן, בנפח 1.0 ליטר, שמספק 120 כוחות סוס. אגב, גרסת הנעה מעניינת אחרת, אשר נחתה בישראל להצצה קטנה (אבל מעט מידי ומאוחר מידי) היא הגרסה החשמלית של קונה שהוצגה בחודש מרץ האחרון. אלא שמכוניות ראשונות כאלה – בתוך המדים החדשים של הדגם – יושקו באירופה רק בתחילת השנה הבאה. אנשי יונדאי מספרים על שיפורים במנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, אם כי הם עדיין לא מפרטים מה הם, אבל אולי מה שבאמת חשוב זאת התוצאה: גרסת המנוע הבכירה, שמותקנת ב-N-LINE, מספקת 198 כוחות סוס, ומוצעת גם עם הנעה קדמית וגם עם הנעה כפולה.

    שיפורים ותוספות

    אנשי יונדאי מספרים שביצעו עבודה על מערכת המתלים של קונה לטובת "נסיעה חלקה יותר" ביחס לדגם היוצא, ולשיפור הנוחות, וזאת, לדבריהם, "מבלי לפגוע באופי הספורטיבי של קונה". לדבריהם, השיפורים כוללים את הקפיצים והבולמים, כמו גם של המוטות המייצבים.
    במסגרת מתיחת הפנים שונה עיצוב חישוקי הגלגלים בכל שלושת הגדלים (16, 17 ו-18 אינטש) ומה שחשוב יותר – הם מולבשים כעת בצמיגים משופרים שאמורים לספק פחות התנגדות לגלגול (וצמיגי ה-18 אינטש מעתה הם Conti Premium Contact 6). אגב, באופן טבעי, גרסת N-LINE, שמוצעת לראשונה ב'קונה', קיבלה כיול ספורטיבי להיגוי שלה.

     

     

    הקוריאנים מבטיחים שיפור גם של שיכוך הרעשים וצמצום רעידות, והבטחה יותר מעניינת שלהם היא שגם ההיגוי שופר "כדי להתאים אותו לאופי של המתלים המחודשים והצמיגים השונים". ההבטחה היא להיגוי "ליניארי ומאוזן יותר בכל טווח המהירויות". ננהג ונראה.

    העיצוב הכללי של קונה נותר בעינו, וסדרת העדכונים כוללת פרצוף מעודכן ומעט יותר אגרסיבי עם שבכה קדמית מודגשת ופנסי LED מחודשים (שנבדלים בין הגרסאות הרגילות לגרסת N-LINE), עיצוב מחודש לחלקו התחתון של הפגוש. גם עיצוב האחוריים עודכן, בעיקר בגזרת הפנסים, וזה – כרגיל – פחות או יותר כל מה שאפשר לצפות לו במתיחת פנים שכזאת מבחינת שינויי מרכב.

    כדי להבחין בין הגרסאות הרגילות ל-N-LINE קיבלה הגרסה הספורטיבית פגוש חדש ומובחן יותר, עם שלושה פתחי יניקת אוויר עדינים מעל לשבכה הקדמית, ועם נגיעות אווירודינמיות בסגנון N עם "סנפירים" קטנים בצדדים, גלגלי 18 אינטש ספורטיביים, ופגוש אחורי עם "מפזר אוויר" וסנפירים בסגנון N.

    אנשי יונדאי מספרים גם על שלל רב של שינויים בעיצוב הפנים, שאת חלקם אפשר לראות בתמונות ואחרים נצטרך להרגיש במו ידינו, ובין השאר מותקן מסך מגע מרכזי בגודל 10.25 אינטש, עם אפשרות למסך מפוצל, תאורת אווירה, מגוון אפשרויות לשילובי צבעים ופלסטיקה חדשה. עיצוב הקונסולה שונה ומדגיש תחושה אופקית שמעצבי הפנים יצרו לטובת תחושת מרחב טובה יותר, לדבריהם.

     

     

    יונדאי ציידה את קונה המתוחה בשדרוגים של מערכות הבטיחות, למשל הוספת זיהוי הולכי רגל לבלימת החרום האוטונומית, הוספת מערכת התראה מפני שכחת ילדים ברכב, מערכת למניעת פתיחת דלתות בסמיכות למכוניות בתנועה, שדרוג בקרת השיוט האקטיבית עם הוספת "סייען פקקים" שמאפשר עצירה מוחלטת והמשך נסיעה, הוספת מערכת התראה אקטיבית מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום ועוד.

    קונה המחודשת תנחת באולמות התצוגה באירופה לקראת סוף השנה, ואצלנו, מן הסתם, בתחילת השנה הבאה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי חשפה מתיחת פנים ל'קונה'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.