• Ad
  • פרארי

    יבואנית פיאט רוכשת 25% מיבואנית פרארי ומזראטי

    שנה אחרי שרכשה בעלות מלאה, מוכרת קרדן 25% ממניות השליטה ב-אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת סמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו ופיאט, ממשיכה את מסע הרכישות שלה בענף הרכב. הבוקר הודיעה החברה, שנמצאת בבעלות איש העסקים מיכאל לוי, כי רכשה מקרדן רכב 25% ממניות יבואנית פרארי ומזראטי, חברת אוטו איטליה, תמורת כ-5 מיליון שקלים. בנוסף, קיבל לוי אופציה לרכישה של 25% נוספים בעוד כשנתיים תמורת סכום דומה בתוספת הפרשי רבית והצמדה.

    היסטורית פעילות קרדן על רגל אחת
    פעילות אוטו איטליה החלה במרץ 2012 בהנהלת היזם זוהר אלון, שהחזיק ב-50% ממניות החברה. קרדן רכב – בעלת זיכיון AVIS בישראל,שנמצאת כיום בשליטת UMI, יבואנית מותגי GM – רכשה את חלקה באוטו איטליה תמורת 10 מיליון שקלים והייתה בעלת אופציה לרכישת 10-25% נוספים, אך חצי שנה לאחר תחילת היבוא ניסתה קרדן למכור את חלקה לאלון ולגופים שעמדו מאחוריו. קרדן ביקשה תמורת 50% מהשליטה 15 מיליון שקלים וניהלה משא ומתן עם גורמים בשוק הרכב אולם, מגעים אלה לא הבשילו לכדי עסקה.

    המהלך של קרדן הצביע על כך שהעבודה המשותפת שלה עם אלון לא מתנהלת על מי מנוחות וזמן קצר אחר-כך, הייתה זו קרדן שרכשה את חלקו של שותפה ביבואנית. קרדן רכשה את חלקו של אלון תמורת 8 מיליון שקלים וגם דיווחה על השקעה ביבואנית של עוד כ-2 מיליון שקלים.

    אבל הפסדי יבואנית מכוניות הספורט האיטלקיות כנראה הכריעו את קרדן וכשנה אחרי שרכשה בעלות מלאה, היא מוכרת רבע ממניותיה ביבואנית הקטנה. ב-2013 הפסידה אוטו איטליה 3 מיליון שקלים למרות עלייה במכירות (35 מכוניות לעומת 29), כאשר ב-2012 הפסידה 2.4 מיליון שקלים. כאמור כל זה על אף הגידול במכירות מדי שנה, ולמרות שמחיריהן הממוצע של המכוניות מגיעים למיליון שקלים (ויותר).

    למרות ביצועי היבואנית מיום הקמתה, יואב הורביץ, יו"ר אוטו איטליה אופטימי. בשיחה שנערכה עמו לאחרונה, אמר שהשנה יצליח למכור 10 מדגמי פרארי וכ-60 מדגמי מזראטי. בנוסף, למרות כניסת מתחרה חדשה לשוק הספורט-יוקרה, אסטון מרטין, הורביץ מעריך שבשנה הבאה נראה גידול משמעותי במכירות היבואנית, בשל הגעת רכב הפנאי של מזראטי, ‘ליוואנט’ (Levante).

    סמל"ת ממשיכה במסע הרכישות
    עד לפני שנתיים ייבאה סמל"ת את מותגי קבוצת פיאט בלבד: אלפא רומיאו, לנצ'יה ופיאט. לפני כן ייבאה גם את דגמי קיה, אך איבדה את הזיכיון לטובת טלקאר. בשנתיים האחרונות נראה שסמל"ת מנהלת מסע רכישות והתרחבות, שהחל ביבוא דגמי אבארט, משאיות איווקו, אופנועי גז-גז – והגיע לשיאו עם הרכישה המשמעותית ביותר עד כה: ההשתלטות על יפנאוטו, יבואנית סובארו. לאחרונה צירפה היבואנית גם את מותג רכבי השטח ארקטיקאט הקנדי, וברקע גם מתנהל משא ומתן לרכישת זיכיון היבוא של קבוצת קרייזלר, שכוללת גם את ג'יפ ודודג', מידי היבואנית הנוכחית, חברת מכשירי תנועה.

    לפחות במקרה של יבוא מזראטי ופרארי נראה שהופעל לחץ חיצוני לאיחוד זיכיונות מצידה של חברת האם פיאט (השולטת גם בפרארי ומזראטי). אבל בינתיים נראה שפיאט העולמית, שלפני כשנה רכשה את קבוצת קרייזלר, לוחצת פחות לאיחוד זיכיונות הייבוא של מותגי קבוצת פיאט ומותגי קבוצת קרייזלר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.