• Ad
  • האם נושא האנשים החשמלי של טסלה יוגבל לתנועה מתחת לאדמה, או שהחברה תנצל את ההזדמנות להיכנס לפלח השוק של תחבורה ציבורית?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית כלי הרכב החשמליים האמריקנית 'טסלה' עשויה לפתח כלי רכב חשמלי להסעה של 12 נוסעים, אם כי בשלב זה עדיין לא ברור אם היא תבצע עבורו תקינה לשימוש על כבישים ציבוריים או שהוא ישמש באופן בלעדי את "חברת הקידוח" אשר בונה נתיבי תחבורה תת קרקעיים חדישים.

     

     

    טסלה היא אחת מתוך מספר חברות שנשלטות, מנוהלות או משפעות על-ידי יזם ההי טק האקצנטרי אלון מאסק. חברה אחרת שהוא יזם נקראת "חברת הקידוח" והיא פועלת מתוך השטח של חברת האירוספייס "ספייס איקס" בקליפורניה. החזון של "חברת הקידוח" הוא להשתמש בתווך התת-קרקעי הלא מנוצל כדי לפתור בעיות תחבורה, וזאת באמצעות קידוח רשת מנהרות תת קרקעיות בקוטר של 4.2 מטרים שבתוכן ייסעו מכוניות חשמליות (או מזחלות רובוטיות שעליהן יוצבו מכוניות).

    ביום רביעי שעבר קיבל הועד המנהל של רשות התחבורה של מחוז סן ברנרדינו שבקליפורניה את הצעתה של 'חברת הקידוח' להקמת קו תחבורה ציבורית בין פרברי לוס אנג'לס לבין שדה התעופה הבינלאומי של אונטריו. הועד המנהל של רשות התחבורה קיבל פה אחד את ההצעה ודחה מחקר בעלות של 3 מיליון דולר של אפשרויות תחבורה מסילתיות באותו נתיב.

    רעיון המנהרות של 'חברת הקידוח' לא מוגבל כמובן לשימוש ברכב זה או אחר, אם כי שימוש בכלי רכב חשמליים יצמצם בעיה משמעותית של פינוי גזים רעילים מתוך המנהרות. לטסלה, ולמעשה לאף יצרנית רכב אחרת כיום, אין עדיין כלי רכב חשמלי מהיר שיכול להסיע מספר נוסעים גדול מחמישה. הדגם החדש – נושא האנשים – מתוכנן להציע די מקום ל-12 אנשים מבוגרים ולמטען האישי שלהם, ובכך ממציא למעשה נישה חדשה לגמרי.

     

     

    התוכנית של חברת הקידוח היא לחפור מנהרה באורך של כ-4.5 קילומטרים ובעומק של כ-10 מטרים מתחת לפני הקרקע, ולהסיע בתוכה מכוניות חשמליות במהירות של כ-200 קמ"ש. משך הזמן של נסיעה כזאת יהיה בין דקה וחצי לשתי דקות. בכל שעה אפשר יהיה להסיע כ-1,200 נוסעים, כלומר כ-10 מיליון נוסעים בשנה. העיתון המקומי 'מרקורי ניוז', אשר דיווח על החלטת הרשות, מספר שעלות הפרויקט שהציעה 'חברת הקידוח' עומד על כ-75 מיליון דולר ומשך זמן ההקמה שלו מוערך בכ-4 שנים. זאת לעומת עלות של בין 1 ל-1.5 מיליארד דולר ועשר שנות עבודה שתארך סלילה של מסילת ברזל על-קרקעית.

    את שדה התעופה אונטריו פוקדים מידי שנה כ-5.6 מיליון נוסעים, והעיתון מדווח על כך ש"הרשויות קיבלו את ההצעה בהתלהבות מכיוון שלדברי מנהל הוועדה "זה גורם לנו לחשוב בדרך חדשה. זה דבר שאפשר לעשות יחסית במהירות ובזול".

    כמובן שהחלק שמעניין אותנו יותר, בהכרזת רשות התחבורה של מחוז סן ברנרדינו, הוא לגבי העובדה שההצעה המקורית של 'חברת הקידוח' כללה שימוש במכוניות חשמליות סטנדרטיות מתוצרת טסלה, אבל לאחר עבודה משותפת עם אנשי התחבורה הציבורית הוחלט שטסלה תפתח לטובת הפרויקט ואנים חשמליים שמסוגלים להסיע עד 12 אנשים בוגרים על מטענם. כלי רכב כאלה יתגלגלו על צמיגי גומי רגילים אבל מכיוון שהם נוסעים אך ורק בתוך מנהרה, עם זכויות דרך בלעדיות, אין צורך שינהג בהם נהג. טסלה יכולה להשתמש בקלות ביכולות האוטונומיות הנוכחיות שלה, וכל עוד שכלי הרכב האלה "לא רואים אור יום" הם גם לא זקוקים לתקינה כלשהיא.

    טסלה תמיד תוכל לפתח גרסה "אזרחית" על בסיס כלי הרכב האלה, ולאחר שהיא תעמוד בכל דרישות התקינה תוכל טסלה לנצל את ההזדמנות כדי להציע כלי רכב חשמלי ראשון מסוגו בפלח השוק של כלי רכב קלים להסעת נוסעים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.