• Ad
  • משרד התחבורה הישראלי העניק לטסלה רישיון יבואן, ובעוד רגע קט אפשר יהיה לקנות מכוניות שלה ישירות ממנה, באמצעות האינטרנט, ללא תיווך של יבואנית. המחירים טרם פורסמו, אבל למרות מיסוי נמוך הם לא צפויים להיות עממיים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דובי בן גדליהו ואורי ברקוביץ' חשפו הבוקר (ב') בעיתון 'גלובס' שטסלה האמריקנית קיבלה לאחרונה רישיון יבואן רשמי לישראל, וזאת הפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שבה יצרנית רכב תשווק באופן בלעדי את המוצרים שלה בשוק שלנו – ללא תיווך של יבואנית רכב.

     

     

    טסלה צפויה למכור את המכוניות שלה בישראל באותו אופן שבו היא פועלת ברוב השווקים שבהם היא מייצגת את עצמה ברחבי העולם: באמצעות מכירה אינטרנטית ישירה ללקוחות. מי שירצה להתרשם מן הדגמים השונים או לבצע נסיעות מבחן יוכל להגיע ל"מרכז חוויה" של היצרנית במרכז הארץ, או אל "חנויות פופ אפ' שהיא עשויה להקים בעתיד במקומות שונים ברחבי הארץ בהתאם לשיקוליה המסחריים.

    ישראלים שמכירים את המכוניות, או מעוניינים לרכוש לעצמם אחת מבלי לנסוע עליה קודם, יוכלו לבצע הזמנה מוקדמת כבר בתוך ימים אחדים, ולקבל את המכונית בעוד חודשים ספורים, עם הגעת מכוניות ראשונות למכירה (להבדיל מן המכוניות שכבר מסתובבות בארץ, אשר הגיעו עם רישיון "יבואן זעיר" בעיקר לצורך ניסויים ותקינה).

    טסלה אמנם מוכרת בציבור כיצרנית של מכוניות חשמליות מתקדמות, אבל רוב הפעילות שלה היא דווקא בתחום אגירת אנרגיה ותשתיות לטעינה מהירה של כלי רכב, שגם אותו היא תפתח בישראל במהירות במהלך 2021.

     

     

    הדגם הנמכר ביותר של טסלה בעולם כיום הוא "מודל 3", שהוצג לראשונה בשנת 2016, וזה צפוי להיות גם הדגם הנמכר ביותר בישראל. מחיר רשמי של גרסאותיו השונות טרם פורסם, אבל ההערכה היא שהוא יהיה יקר מאד בהשוואה לדגם מקביל עם מנוע בעירה פנימית, ומחירו יהיה כפול או יותר. גרסה פופולרית יותר, שגם היא לא תהיה זולה, צפויה להיות הקרוסאובר החדש יחסית "מודל Y" שמבוסס על ה-3.

    טסלה החלה לייצר מכוניות בסין בשנה שעברה, לא הרחק משנחאי, והיא נמצאת כעת בשלבים מתקדמים של הקמת מפעל לייצור מכוניות וסוללות בגרמניה, לא הרחק מברלין, וגם מפעל אמריקני נוסף בטקסס. עם זאת, בשלב ראשון סביר שהמכוניות הישראליות יגיעו דווקא מן המפעל האמריקני המקורי של טסלה, בפרמונט קליפורניה, וזאת לכל הפחות במהלך 2021. בשנת 2022 סביר יותר שנקבל מכוניות מגרמניה, אבל גם ייתכן שמסין.

     

     

    ברבעון הרביעי של 2020 התעלתה טסלה מעל ההערכות המוקדמות בזכות תחילת הייצור הסדרתי של "מודל Y" בסין, ואספקתן של 180,570 מכוניות ברחבי העולם. בסך הכל ייצרה טסלה בסיכום 2020 כחצי מיליון מכוניות בלבד, ובכל זאת מדובר במובילה עולמית בתחום המכוניות החשמליות בהרבה מאד מובנים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.