• Ad
  • האם טסלה מודל Y תגיע אלינו מסין, ארה"ב או מגרמניה?

    טסלה מכרה באירופה יותר מכוניות מקיה, סיטרואן ופיאט

    ערב פתיחת מפעל הייצור האירופאי שלה בגרמניה רשמה יצרנית הרכב החשמלי האמריקנית שיא חדש בגודל נתח השוק שלה. המפעל בגרמניה צפוי לייצר כחצי מיליון מכוניות בשנה. בג'ייטו דיינמיקס אומרים ש"טסלה צלחה את המשבר הנוכחי בתעשיית הרכב האירופאית בצורה טובה יותר מכל יצרניות הרכב האחרות"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המכירות של טסלה באירופה גדלות באופן קבוע ומרשים במקביל לגידול כולל במכירת רכב חשמלי טהור, ואת שנת 2021 היא סיכמה כאחד המותגים היחידים באירופה שהצליחו לשפר את מעמדם ואת היקף נתח השוק שלהם. על-פי נתוני חברת ג'ייטו דיינמיקס, שסוקרת את כל שווקי הרכב החשובים בעולם, טסלה נתנה בדצמבר האחרון "פוש" מרשים במיוחד כאשר מסרה באירופה 35,230 מכוניות חדשות. מדובר במספר הגדול ביותר של מסירות בחודש בודד, וחשוב יותר – זה נתח השוק הגדול ביותר שטסלה נגסה מאז שנחתה באופן רשמי ומלא באירופה: 3.71%, לעומת 2.23% בדצמבר 2020 ו-1.93% בדצמבר 2019.

     

     

    נתונים אלה מרשימים במיוחד לנוכח העובדה שמשבר שרשראות האספקה והשבבים, ומשבר קורונה בכלל, צימקו בחודש דצמבר את המכירות של רכב חדש ב-28 השווקים הגדולים במערב ומרכז אירופה ב-22% אל 949,252 יחידות בלבד. לשם השוואה, בדצמבר 2020 נמכרו באירופה 1.12 מיליון כלי רכב חדשים וגם מספר זה סימן ירידה של 3.8% ביחס לתקופה של לפני המגפה. פליפה מונוז, אנליסט בינלאומי בג'ייטו דיינמיקס, אומר בהודעת החברה ש"טסלה צלחה את המשבר הנוכחי בתעשיית הרכב האירופאית בצורה טובה יותר מכל יצרניות הרכב האחרות".

    'מודל 3', כמובן וכצפוי, הוא הדגם שהוביל את המכירות של טסלה אבל גם 'מודל Y' הצליחה להתברג למקום ה-40 ברשימת הדגמים הנמכרים ביותר בעולם הישן. המשמעות: טסלה מכרה בחודש דצמבר באירופה יותר מכוניות ממותגים נמרצים ומרובי דגמים כמו קיה, שמציעה באירופה 12 דגמים שונים, וגם ממותגי הרכב האירופאים הותיקים ביותר כמו סיטרואן (שבפורטפוליו שלה יש 10 דגמים שונים) ופיאט (שמציעה בימינו רק 7 דגמים, רובם מסחריים קלים).

    ההישג של טסלה בולט שבעתיים לנוכח העובדה שיש לה אמנם את 'מודל Y', שהוא מעין קרוסאובר שמבוסס על 'מודל 3', אבל היקפי הייצור שלו עדיין לא מספיק גדולים וספק אם העיצוב, המיצוב והנראות שלו מספקים פוזה תחרותית מספיק ביחס לקרוסאוברים קונבנציונליים שמוצעים בשוק. עבור טסלה זאת כרגע נקודת תורפה מפני שפלח השוק הצומח ביותר בעולם, וגם באירופה, הוא של קרוסאוברים, ואלה קבעו במהלך 2021 שיאים חדשים של מכירות ונתחי שוק. בדצמבר 2021, למשל, היוו כלי רכב אלה 47.5% מכלל המכירות באירופה, וזה שיא חודשי חדש של נתח שוק. בהקשר הזה – קבוצת פולקסווגן מובילה באירופה את מכירות הקרוסאוברים באירופה עם נתח שוק של 23.9%, אחריה מדורגת סטלנטיס (פיג'ו-סיטרואן-פיאט-קרייזלר) עם 16.4%, ושלישית מדורגת יונדאי-קיה עם 10%.

     

     

    מצד שני, גם המכירות של כלי רכב חשמליים טהורים והיברידים-נטענים שברו שיאים באירופה במהלך 2021, כפי שדיווחנו כאן, ובחודש דצמבר האחרון הם עקפו את המכירות של כלי רכב עם מנועי דיזל וקבעו נתח שוק היסטורי של 29.3%. בשווקים ספציפיים, כמו נורבגיה אשר מובילה מזמן את העולם המערבי בתחום הרכב החשמלי, תפסו המכירות של כלי רכב חשמליים ומחושמלים 90% מן השוק כולו, ונתונים מדהימים לא פחות נרשמו גם בהולנד (64%), בשוודיה (61%) ובדנמרק (57%).

    לא מיותר להזכיר ש'טסלה' מוכרת כיום באירופה מכוניות שמיוצרות בארה"ב ובסין, אבל כנראה יכלה למכור הרבה יותר מכוניות לו היה לה מפעל אירופאי פעיל. טסלה הקימה מפעל ייצור בגרמניה, לא הרחק מברלין, וזה אמור היה לפעול כבר בסוף השנה שעברה ולהגיע בסופו של דבר להיקף ייצור של חצי מיליון מכוניות בשנה, רובן מ'מודל Y'. כרגיל בטסלה – תמיד יש פערים בין ההבטחות לביצועים, לכל הפחות בכל מה שקשור ללוחות זמנים, אבל הפעם נראה שחלק מן העיכובים נגרמו בגלל הביורוקרטיה הגרמנית המסובכת. למרות זאת, כל הסימנים מצביעים על כך שהמפעל הגרמני של טסלה עומד להיכנס לפעולה ממש בקרוב, וכאשר מדברים על "סימנים" הכוונה היא שבעוד יומיים, ב-28 בפברואר, יתקיימו בחירות לוועד ארגון העובדים של המפעל, וזה כבר מסמן שלב מאד מתקדם לקראת התחלת ייצור. ועדי עובדים פעילים נחשבים לסטנדרט בחברות תעשייתיות גרמניות, וזאת עובדה שאנשיו של אילון מאסק נאלצים להכיל בעוד שבארה"ב הם הצליחו להימנע מעבודה מאורגנת.

     

     

    המפעל של טסלה הוקם במדינת ברנדנבורג שבגרמניה, בעיקר בזכות הבטחה לסבסוד בהיקף של 7 מיליארד דולר, והאישורים האחרונים של התקציב הזה אמורים גם הם להתקבל בימים הקרובים. מצד שני, טסלה אמורה להעסיק במפעל שלה כ-12,000 עובדים אבל עד היום גייסה רק כ-2,000 מהם. אילון מאסק צייץ השבוע וכתב שהוא יגיע לברלין באמצע חודש פברואר, כלומר בעוד כשלושה שבועות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.