• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הטיילת המטופחת של אשקלון מאפשרת להרגיש כאילו קפצנו אל אחת מערי יוון. טיול ערב נעים, הליכה לאורך החוף או מנוחה מרגיעה בבית קפה. וגם: הפארק הלאומי אשקלון

    רחובות אשקלון נשפכים אל הים ומקנים תחושת חוצלארץ יוונית, ולכל הפחות ים תיכונית.

    הקיץ בעיצומו ופנינו אל הים, ימה של אשקלון, והטיול שלנו מתחיל במגרשי החניה הסמוכים אל החוף. משם, מרחק הליכה קצר, מובילים אותנו כבישים רחבים אל טיילת ארוכה ורחבה אשר נמתחת לאורך קו מצוק הכורכר.

    מרפסות תלויות מעל קו המצוק נשלחות מן הטיילת אל הנוף המהפנט תמיד של הים, וכרגיל נעים במיוחד לטייל שם כאשר קרני שמש אחרונות מאריכות את הצללים וצובעות בזהב שקיעה את כרבולות הקצף של הגלים.
    כאן אפשר לטייל לאורך הטיילת למרחק של מספר קילומטרים, ואפשר לבחור לשבת באחת מן הפינות היפות שבמדרון המצוק, למדוד לשמש זמן עד שהיא נעלמת מאחורי הים הגדול.
    אפשר גם לסיים את הצעידה באחת מן המסעדות או בתי הקפה במרינה, עם תפאורה, גם היא כמעט חוצלארצית, של יאכטות עוגנות וחבלי תורניהן נוקשים עם הרוח הקלה.

    בחוף דלילה אפשר לדמיין את שמשון ודלילה פוסעים חבוקים על חוף בתולי, גל בודד מוחק את טביעות רגליהם בחול על קו המים. אולי ממש כאן, ברגעים כאלה של שקיעה, נמס סופית ליבו של שמשון והוא גילה לדלילה את סוד כוחו האמתי. אולי כאן הוא המקום שבו היא זממה לגזוז את שערו הארוך.

    פעמי הקיץ היבש החליפו את ירוק האביב הרענן כמו צבעי אופנה שמתחלפת. סנדלים דחקו את נעלי החורף, השיזוף את החיוורון. צבעו הכחול, העמוק והמרגיע, של הים הוא מפלטנו מצהוב הקמילה, ולכן הדרמנו לאשקלון.

    רצועת חוף ארוכה ויפה יש לנו בארץ ישראל, אלא שרוב רובה נגזל מאתנו לטובת נמלים, שטחים בנויים ובסיסי צבא. נחמת עניים ממוזלת היא שפרנסי הערים אשר נושקות לים השכילו בשנים האחרונות להשקיע ולפתח את אגפיהן המערביים, ולצד פרויקטים גדולים ויקרים של נדל"ן השקיעו גם בפיתוח רצועות נאות ונוחות של טיילות.

    בערבו של יום אפשר כעת לצאת אל החופים ואל הטיילות וליהנות מבריזה קייצית שמענגת את הגוף והנשמה, מרגיעה את העצבים מחום היום. באשקלון טופחה אחת מן הטיילות היותר יפות בארץ, ומכיוון שלא רבים מאתנו חושבים על העיר הדרומית אפשר לחשוב על הטיול הזה כאל קפיצה קטנה, נעימה ופשוטה לחו"ל. זה הזמן להיות תיירים בארצנו שלנו.

    מכאן אפשר לראות את אשדוד מצפון ואת הגן הלאומי אשקלון מדרום. גם את הארובה של תחנת הכח רוטנברג אי אפשר לפספס. רואים היטב אניות שפזורות על קו האופק, ממתינות לתורן לפריקה בנמל אשדוד.

    ממרום הטיילת רואים את החוף החולי שנשלח בחוד צר עד שנתחם במזח סלעים. בגבה של מרכז הטיילת ניצב קברו העתיק של שייח עוואד. ההשערה היא שהוא נבנה על-ידי המוסלמים במאה ה-12 כדי להגן על החוף מהסתערות צפויה של צלבנים.

    זהו קבר, כאמור, ולא מבצר: ההנחה היא שהמוסלמים פיזרו לאורך החופים קברי צדיקים מוסלמים כדי למשוך לכאן מוסלמים לתפילה, בכוונה שהמאמינים יעמדו להגן על הקברים במקרה של התקפת צלבנים.

    מכאן נמתחת הטיילת צפונה ומסתיימת ב"חוף הגולשים". ליד מגרש החניה, בכניסה לטיילת, ניצב בליבו של גן משחרים מטופח פסל ענק שמזכיר כנפיים אדירות. בני המקום מסבירים שזהו סנפיר הגב של דולפין או כריש.

    איך מגיעים: חניה ללא תשלום בקצה רחוב בר כוכבא, או מול המרינה.

    אם כבר אתם באשקלון: בקרו בגן הלאומי פארק אשקלון, מקום בילוי מצוין ליום שלם לכל המשפחה. הגן הלאומי ממוקם על החוף, ומציע מסלול טיול נפלא בין שרידים עתיקים. בין השאר נחשפה כאן סוללה בת כ-4000 שנה שבה נמצאו עתיקות רבות.

    אחת התגליות החשובות היא שער קדום שנבנה בתצורת קשת אבנים. ככל הידוע, זאת הקשת הקדומה ביותר שידועה כיום.

    חובבי לינה באוהלים יכולים ללון במקום, אם כי יש לתאם זאת מראש שכן הלינה מותרת רק בתאריכים מסוימים. במקום מטופח חוף רחצה יפה עם שירותי הצלה.

    אטרקציות נוספות בגן הלאומי כוללות אמפיתיאטרון עתיק, קיר עמודים, בסיליקה רומית, שער כנעני ועוד. 08-6736444. הכניסה בתשלום.

    חובבי הליכה יכולים לצעוד על קו המים מאשקלון צפונה, עד לניצנים. זאת דרך מענגת בת כחמישה ק"מ לאורך חוף בתולי. יש לשים לב לכך שהשטח הזה הוא שטח אש צה"לי, לכן מותר להלך בו רק בסופי שבוע ובימי חג.

    באזור התעשייה הדרומי, סמוך לתחנת הכח רוטנברג, נמצאת מבשלת הבירה קרלסברג, ובה מרכז מבקרים. במקום מוצגת תערוכה אודות ההיסטוריה של הבירה, מוקרן סרטון תדמית של קרלסברג, ובסוף הסיור יש גם טעימות בירה למבוגרים. את הסיור, שנערך רק בימות השבוע, יש לתאם מראש 053-7105454.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לשבת: חופי אשקלון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.