• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רגע לפני הסתיו מוגשות חמש הצעות שונות, אולי גם משונות, לטיולי חוויה לאור ירח. מיערות הקרן הקיימת אל מכתש רמון, מחוף הים אל שדה התעופה

    הקיץ כמעט תם, או-טו-טו מגיעים ראש השנה וחגי תשרי, ואפשר לנחש שמבצע צוק איתן בעזה הותיר רבים מאיתנו ספונים בבתים, עם תחושת מועקה ומעט מאד מצב רוח לחגיגות.

    אבל הימים עודם לוהטים, פעמוני בית הספר כבר מחשבים את הדקות לקראת השיעור הראשון, ואת רגעיו האחרונים של החופש הגדול שהוחמץ, של החוויות המשפחתיות הדחוקות, כדאי לנצל כדי לצאת מן השגרה ולחרוג מן הקיבעון.

    הפעם, במקום לצאת לאתר אחד נצא לחמישה (ולכל הפחות נציע חמישה רעיונות), ובמקום לטייל לאור יום, או בין ערביים, נחווה את הלילה. כך נחגוג את אותן שעות חסד שבהן האוויר מתקרר מספיק כדי שירווח לנו, אך הקור עדיין לא מטריד כמו בעיצומו של חורף.

    חוויית הלילה בשטח, מובטח כאן באחריות, שונה מכל דבר שהכרתם. היא מגבשת ומלכדת, ומומלצת מאד כאמצעי בונדינג בין הורים לילדים, ובין חברים בקבוצה.

    צעידה לאורך השביל הזוהר

    לפני מספר שנים ערכה הקרן הקיימת לישראל טיול לילה ניסיוני: צעידה בשבילי הכורכר של יער, על גבי שבילים שזוהרים בלבן בלילות ירח.

    מספרם הרב של המשתתפים בטיולי קק"ל שנערכו בשעות אחה"צ והלילה עודד גם את החברה להגנת הטבע ואת רשות הטבע והגנים להפוך את הלילה ליום, כך ששלושת הגופים מקיימים כיום טיולי לילה כאלה.

    אחד הטיולים המומלצים לביצוע בשעות לילה הוא הליכה רגלית לאורך 'דרך הפסלים' ביער הנשיא. טיול כזה מבוצע לאורך דרך הכורכר היפה, שבוהקת בלבן לאורו של ירח מלא.

    אפשר אמנם גם לנסוע לאורך הדרך הזו בלילה, ולעצור מידי פעם בנקודות תצפית, אבל אין באמת תחליף להליכה רגלית ולעצירות מרובות בנקודות התצפית היפות שפזורות לאורך הדרך, ובפינות חמד יפות שבהן מומלץ לעצור לטובת סיפור לילה.

    הטיול הרגלי מפגיש אותנו עם הקולות המיוחדים ללילה, חיות בר שפעילות רק בשעות חשיכה וכאלה שקולן נבלע במהומה וברעשי הרקע של מהלך היום, כמו ציפורי טרף, תנים ואחרים.

    כך מגיעים: דרך הפסלים, יער הנשיא. מגיעים דרך כביש 44, מצומת נחשון ועד מזרחה לצומת שמשון.

    dubi zakai 350

    כוכבים מעל המכתש

    לפני מספר שנים יצאתי עם קבוצת חברים לבלות לילה בלב מכתש רמון.

    התמקמנו על אחד השבילים הרחוקים מהכביש בלילה שחור ונטול בדל ירח. פרסנו מספר שמיכות בשולי השביל ועל הגזיה התרונן לו תה צמחים.

    כאשר הושתק רחש הגזיה, וכל אחד התרכז במחשבותיו תוך כדי לגימת התה, החל הרוגע המדברי לחלחל לתוכנו, וממלכת הלילה כבשה אותנו לאט ובביטחון עם השקט המיוחד לה. אחד החבר'ה עוד ניסה לזמזם לעצמו שיר, אך קולו גווע מהר. החשיכה שמסביב הטילה עלינו כישוף – שילוב של פחד וקסם.

    אט אט התרגלו העיניים לחושך והתחלנו לראות טוב יותר את הנוף הבראשיתי ואפוף ההוד של המכתש. נשכבנו על השמיכות כשהעיניים תקועות בשמיים, נעוצות בגג כוכבים זוהר, יהלומים משובצים בצעיף שחור. השקט, החושך וצינת המדבר קירבו בין הזוגות.

    לפתע חרך פס אור במהירות את שחור השמים ונעלם, ובעקבותיו נורו אחד נוסף ועוד אחד, ומהר מאד החל מטח רסיסי בדולח של "כוכבים נופלים".
    בעיניים קרועות אל השמיים שכבה כל החבורה שלנו, מהופנטת, ולמרות שמסביב לא הייתה נפש חיה התנהלו כל השיחות בינינו בלחש, חלילה מלפגוע בקדושת הלילה והרגע הנדיר.

    לא מעט שנים חלפו מאז אותו לילה מיוחד, אבל בכל מפגש שלנו, אותה קבוצת חברים, עולה החוויה הצרובה הזאת ונזכרת בכל שיחה.

    כמה מן החברים שבו אל אותו מקום לבדם, חלק עם חברים אחרים, ואחד הזוגות מאמין שהחוויה הראשונית ההיא ממש שינתה דברים בחייהם, וגורמת להם לשוב פעם אחר פעם למקום, כדי לטעון את מצבר החיים.

    כך מגיעים: בלב מכתש רמון, כל שביל צדדי מתאים, בתנאי שהוא רחוק מספיק מן הכביש. אפשר לחנות גם על שפת המכתש, בדרך הפסלים מול תצפית געש או במצפור הפקק שעל שמורת מצוק הצנים.

    dubi zakai 349

    פיקניק של לילה ביער

    כולנו טיילנו ביערות קק"ל פעמים רבות, ולרוב גם חנינו לארוחת צהריים, עם או ללא צליית בשרים על המנגל.

    אבל מי מאיתנו שטרם חווה את אותה פעילות בשעות לילה עשוי להיות מופתע לגלות כמה מזמין היער בלילה, וכמה קבוצות חברים נפגשות לבילוי לילי סביב הבשר הצלוי או סתם כך סביב מדורה או אפילו גזיה קטנה.

    מראה של הבהוב אור בודד במעבה יער, וקבוצה של חברים שיושבים בלב האפילה, צוחקים, מדברים, וכמובן אוכלים, הפך שכיח מאד בשנים האחרונות.
    משפחות רבות יוצאות אחר הצהרים ומטיילות טיול רגלי לעבר השקיעה ועד לנקודת תצפית יפה, במטרה לערוך פיקניק לילי במעבה היער. זאת חוויה מגבשת שצרובה לעד אצל הילדים (וגם חוסכת את שטיפת הכלים של ארוחת הערב, אם כי חשוב מאד להקפיד שלא לשכוח לקחת עמכם את כל הפסולת…).

    יערות קק"ל פרוסים לאורכה ולרוחבה של הארץ, אפשר להיכנס אל אתר האינטרנט של קק"ל ולבחור יער סמוך למקום מגוריכם.

    אני ממליץ על הטיילת היפה לאורך נחל נעמן, בצפון הארץ. שביל הליכה סלול צמוד לנחל, ולאורכו מותקנים מקומות ישיבה מוסדרים.

    כך מגיעים: הכניסה לטיילת נעמן נמצאת מול אזור התעשייה נעמן, ובמקום מוצבים שלטי הכוונה.

    לילה על הים

    בנו הצעיר של אחד החברים ביקש ממנו לצאת ללינת לילה בשמורת הבונים. ברגע הראשון האב הזדעזע מעט מן הרעיון: "לישון בשמורה? באוהל? לעזוב את המיטה הנוחה? את הטלוויזיה?"

    אבל הילד עמד על דעתו והשניים הקימו אוהל במתחם המוסדר שבשמורה (במקום ישנן גם מים זורמים, מקלחות ושירותים).

    לעת שקיעה ישבו השניים בפתח האוהל מול גלי הים, ושוחחו לתוך הלילה. אוויר הים המלוח, רחש הגלים הנעים, ורוגע הלילה פתחו את הלבבות והשיחה קלחה.
    עם בוקר יצאו להליכה דרומה על סלעי הכורכר, אל חוף דור, שם טבלו רגליים במפרצים היפים.

    מאז, לאורך השנים, חזרו האב והבן על טיול וחניית הלילה המיוחדים להם, שעות של חיבור משפחתי שמלווה את השניים ומחזק את הקשר ביניהם.

    כך מגיעים: שמורת הבונים. בלילות הקיץ אפשר להקים אוהלים בשטח המוגדר ללינת לילה. הכניסה בתשלום, דרך שביל שיוצא מכביש 4 (כביש החוף הישן) בין המושבים 'צרופה' ל'גבע הכרמל'.

    dubi zakai 352

    ציפורי ברזל, נהמה ואורות

    למי מתושבי המרכז שמתקשה להתנתק מן העיר והרעש מזומנת חוויה קצת רועשת, אבל לא פחות מיוחדת, בין מושב חמד לאור יהודה. מעל הראש, ממש קרוב קרוב, חולפים מטוסי נוסעים ענקיים בדרכם לנחיתה בנמל התעופה בן גוריון. זאת חוויה עוצמתית ומיוחדת, וחזקה במיוחד בעת לילה.

    אפשר פשוט להיכנס עם המכונית אל אחד השבילים שלצד הכביש, להפנות את חרטומה לכיוון מערב, לשכב על מכסה המנוע ולהמתין למטוס נוחת.

    לאחרונה נחנך מסלול חדש בנתב"ג וכיווני הנחיתה שונו, הם גם משתנים לעיתים בהתאם לשינוי כיוון הרוחות, לכן לפעמים יש לנדוד בין פאותיו השונות של השדה, אבל תמיד אפשר למצוא את השביל המתאים ואת הנקודה הנכונה – בין אם על הכביש המוליך לישוב צפריה (נכנסים מכביש 412, בין מחלף שפירים – חמד), שם סלולה רחבת חניה גדולה מצפון, מול הכניסה, ובין אם בקצה הדרומי של מושב בני עטרות.

    החוויה, כאמור, עוצרת נשימה: מטוס ענק דואה לקראת נחיתה ממש מעל הראש, הגוף הענק, האורות, צליל המנועים, גלגליו שלוחים כלפי מטה כטפריה של ציפור טרף. זאת, ללא ספק, חוויה לילית אור-קולית מסעירה.

    כך מגיעים: ליד כביש 412 (מחלף שפירים -צומת מערב יהוד), בין הישוב חמד לאור יהודה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לשבת: חוויות לאור ירח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.