• Ad
  • טיול לשבת: דרך נוף רמת נפתלי

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דרך נוף הרי נפתלי מתחילה באצבע הגליל והיא אחת היפות שהתברכנו בהן בצפון הארץ. באביב יופיה כפול בזכות הצבעים והמראות. הכינו את סלי הפיקניק ובואו להציץ על קריית שמונה

    על המפה נראית אצבע הגליל כחצי אי המצביע צפונה. בשרטוט הגבולות לא הקפידו לחטב את 'האצבע', וכך היא נראית מסורבלת, גסה, ומצביעה אל עמק עיון הפורה, שנמצא מצפון למטולה, מעבר לגבול.
    בימים אלה עטופה "האצבע" בפריחה מרהיבה. מורדות ההרים מורקים ועליהם מתעוררים מטעי הנשירים משנת החורף ומתכסים בפריחה ורדרדה של נקטרינות ובפריחת התפוחים הצחורה. אלה מעניקים לדרך שעולה למטולה צעיף אווירי, אביבי של לבן וורוד.
    בעונה זו אין צורך למהר לנופי חו"ל: היופי שופע בכל הארץ ואצבע הצפון, כרגיל, היא היפה מכל.

    דרך הנוף שפרצו אנשי קק"ל נחה במרכז הרי נפתלי, היא מוליכה את כלי הרכב אל שביל שעל שפת המצוק. ממזרח נושקת הדרך למורדות תלולים שגולשים אל עמק החולה. ממערב מתנשאים מעליה הרי נפתלי ומצוק מנרה, ממנו יורד רכבל. מצפון מבחינים בסבא חרמון, שמעניק לאזור מראה של סב המשקיף בחיבה על נכדיו שמשחקים בעמק החולה. סובבת אותו משפחת הרים כהים, זועפים, והוא מתנשא מעליהם כענק. סבא חרמון מקפיד להידחק לכל תמונת נוף שתצלמו, מופיע עם בתי מטולה הזעירים, עם השדות הירוקים והחומים של עמק החולה, שתחומים בשבילים לבנים. פסיפס מרהיב של יופי.

    מעט מעל תל חי נמתחת דרך הנוף דרומה. חורש אורנים צפוף גולש במדרון התלול, למרגלותיו שטיח ירוק פורח, מנוקד עדין בכלניות רבות, סגולות ולבנות, ואף לא אחת אדומה.
    קריית שמונה שרועה כמו על כף היד. ככל שמתקדמים בדרך נחשפים מראות מרהיבים נוספים. רחוק, בעמק, נראה אגמון החולה, צורתו ככף רגל ענקית של פיל ובמרכזו איים. הנקודה הראשונה שלהו היא חניון 'עין רועים'. מעיין קטן נובע מתחת לעץ תאנה יפה נוף. בימים אלה נובעים רק מעט מים מהמעיין. שוקת יפה ממתינה לזרימה מואצת שממנה אמורים המים לזרום בתעלות קטנות אל שתי בריכות. אנשי קק"ל סללו כאן שבילים (מתאימים גם לנכים) והציבו לצידם שולחנות.

    בהמשך הדרך נקודת תצפית מיוחדת: 'מצפה לירן', לזכרו של לירן סעדיה, לוחם ומפקד בסיירת אגוז שהיה בן 21 בנפלו במלחמת לבנון השנייה. מרפסת הנוף שלוחה מעל קריית שמונה, מקום הולדתו של לירן, בתי העיר סדורים לצד הרחובות. פס שחור נמתח למרגלות הרי נפתלי. זהו כביש 90 שמוליך לקריית שמונה ומטולה, עליו נעות מכוניות זעירות. שביל הליכה מפותל נמתח על שפת המצוק, לאורכו פזורים סלעים, עליהם מוטבעים ציורי הקומיקס של לירן.
    במרכז המצפה רחבה גדולה שצופה אל קריית שמונה. בקצה ניצבת מערכת קולית ממנה בוקעים שירים שלירן אהב, סקירה על האזור וכמה מילים על לירן.
    השילוט מספר על עלם רגיש, אהוב ומוכשר בציור וכתיבה. דרך הנוף היפה מתאימה לכל סוגי הרכב, צמודה למצוק רמים. אורכה כ-13 ק"מ והיא חולפת מתחת לכבלי הרכבל שיורד ממנרה ודרך פארק גיאולוגי שצמוד למצוק (גובהו 650 מ').

    אם זמנכם בידכם אתם מוזמנים לנסוע את הדרך פעם נוספת, לקראת השקיעה, כדי לחזות בצל הארוך של הרי נפתלי שמזדחל וכובש את עמק החולה, רמת הגולן זוהרת מולו בזהב. אפשר גם בלילה, כשהעמק למטה נזרע ביהלומי אורות נוצצים.

    טיפ לנהג: רוב הדרך סלולה, חלקם ממנה בכורכר קשיח, ואין כל בעיה לנסוע לכל אורכה. בקטעי הכורכר חשוב להימנע מכניסה אל החריצים שחרצו הגשמים.
    מן הכניסות הצפונית והדרומית ישנה הגבלה לכניסת כלי רכב רחבים: אוטובוסים וטנדרים גדולים לא יכולים לעבור.
    קטעים מסויימים של הדרך מפותלים, עם שיפועי צד ושביל או כביש צר. חשוב לנהוג לאט מפני שבמקומות שונים אי אפשר להבחין ברכב שבא ממול.

    כך מגיעים: צפונה מקריית שמונה, על כביש 90, נוסעים מערבה לכיוון תל חי, מיד אחרי הפניה לחניון "האריה השואג". פונים דרומה, אל דרך נוף הרי נפתלי. למתבלבלים: חבר טלפוני, קק"ל, 1-800-350-550.

    בסביבה 1: אל תוותרו על תצפית נוף לזכרו של סא"ל חוסין עמיר עאמר ז"ל, שהיה מג"ד בגולני, על כביש 886, מדרום למנרה. ב'מצפה חוסיין' ישנה מרפסת גדולה ונופו המרהיב של עמק החולה נפרס מלמטה, עם תצפית אל רמת הגולן וכמובן לחרמון.

    בסביבה 2: מצפה בניה, לזכרו של רב סרן בניה ריין שנפל במלחמת לבנון השנייה, בכניסה למשגב. אפשרות לתצפת על השכנים בכפר הלבנוני 'אל עדיסה', אל הנוף המשכר של דרום לבנון, הפראי והיפה, ואל קצה "האצבע" במושבה הקסומה מטולה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.