טיול לסופש סתיו בחוף גבעת אולגה

טיול לסופ"ש: סתיו בחוף גבעת אולגה

טיול חוף וים מרגיע וקצר לפרידה מן הקיץ המהביל וקבלה של הסתיו הצונן.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

בכל שנה "אחרי החגים" אני מתחיל את הפרידה העונתית שלי מן הקיץ והים האהובים, וכאשר ניכרת כבר התקצרות שעות האור, והערבים הופכים צוננים, אני מחפש ומוצא את הזמן לטיול פרידה על החוף. זאת התקופה בשנה שבה חופי הים מתרוקנים מהמוני הרוחצים, ילדים נסגרים בכיתות בתי הספר והוריהם עומדים בפקקים בדרך לעבודה, ואז, כאשר הכל מתחיל להירגע מסביב, אני בוחר לי את אחד החופים היפים ויוצא למסע רגלי קצר.

 

טיול לסופש סתיו בחוף גבעת אולגה

 

 

השבוע בחרתי בקטע חוף פראי במיוחד שעליו נחים, שדודים, סלעי ענק וגלי הים מכים בהם בעוצמה. הגלים שוטפים גם את סלעי הריף הטבעי שיוצרים מעין מפרצונים מול החוף, ומכיוון שהמקום כולו כמעט נטוש אפשר להתבודד מעט וליהנות מפריחתן המרהיבה והמיוחדת של חבצלות חוף שמקשטות בצחור עליהן את מדרונות הכורכר שיורדים לים.

מסלול ההליכה, שאורכו כארבעה קילומטרים, מעגלי, כלומר שאפשר להשאיר את המכונית ולחזור אליה בסופו, ולמרות שבחלקו הראשון הוא מעט מאתגר זה לא מסלול ארוך או קשה במיוחד אלא כזה שמתאים לכל המשפחה. בימים חמימים אפשר גם לשלב טבילה או רחצה בים, ובכל מקרה צריך להצטייד בנעלי הליכה נוחות או סנדלים שננעלים טוב על הרגליים, וגם במים ובכובע.

 

טיול לסופש סתיו בחוף גבעת אולגה

 

הטיול מתחיל במגרש חניה מסודר בחוף הדרומי של 'גבעת אולגה', שם אפשר להשאיר את הרכב. מכאן יורדים לחוף עם כל הציוד שרוצים לקחת, וכאשר מגיעים לחוף פונים שמאלה, כלומר דרומה, ועוברים על פני שתי תחנות הצלה. לאחר התחנה השניה פונים שמאלה אל שביל שמטפס אל המצוק. זאת עליה קטנה יחסית שממנה מגיעים אל שפת המצוק ואל שביל שפונה ימינה, כלומר דרומה. זה המקום להזהיר ולומר שמצוקי החוף בישראל נמצאים בשנים האחרונות תחת תהליך בליה קיצוני והם חשופים להתמוטטות, לכן חשוב לא ללכת על שפת המצוק או על החוף שמתחתיו.

מכאן מתחילה ההרפתקה שלנו על שביל שמתקרב לקצה המצוק ומתרחק ממנו לסירוגין (ואנחנו, כאמור, נתרחק ככל שאפשר מן הקצה הזה). במבט כלפי מטה מבחינים בים המהמם וקרוב יותר אלינו בחלקי מצוק – סלעי ענק – אשר נשרו אל החוף, כמו גם את הסלעים בתוך הים, את המפרצים, ולפעמים גם אי אילו דייגים בודדים.

 

טיול לסופש סתיו בחוף גבעת אולגה

 

 

ככל שממשיכים לאורך השביל מגיעים איתו לשיא גובה של 35 מטרים מעל הים, אל תל עתיק שנקרא 'תל גדור'. אנחנו מצויים בשטחה של שמורת טבע (שטחה כולל גם את המצוק וגם את חוף הים שלמרגלותיו), ואנחנו ממשיכים ללכת דרומה במשך קרוב לשעה עד שמגיעים למפרץ נפלא. השביל שעליו פסענו יורד מכאן אל "החוף הסיני" שנקרא כך על שמה של קבוצת אנשים – ניצולי שואה שברחו מאימת המלחמה דרך סין – שנהגה להיפגש כאן.
אנחנו ממשיכים את מסלול ההליכה על קו החוף בין סלעים, גלים ששוטפים את רגליכם, מפרצים יפים, לגונות נפלאות ואי אילו דייגים שקודם ראינו מלמעלה וכעת אנחנו מסתובבים ביניהם.

מכאן והלאה – כל אחד לפי הכושר שלו ומשך הזמן שעומד לרשותו, אפשר להמשיך לטייל דרומה למשך לפחות שעה או שעתיים של הליכה שלווה, ובכל שלב אפשר להיכנס למים, אם כי החופים אינם מוכרזים ולכן אסור להתרחק מן החוף. הדרך חזרה למכונית היא בדיוק בכיוון ההפוך, לכן צריך להקדיש לה פחות או יותר את אותו משך זמן.

 

טיול לסופש סתיו בחוף גבעת אולגה

 

כך מגיעים: ב'וויז': חוף גבעת אולגה.

הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.