• Ad
  • טיול לסופ"ש: כאשר חם ומסוכן לטייל ביום עוברים לטיול לילה חוויתי
    גל חום קיצוני מחייב שינוי הולם של אופן הטיול שלנו. אבל בכל בעיה טמונות גם הזדמנויות חדשות – למשל בילוי לא שגרתי ובלתי נשכח עם הילדים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הקיץ הישראלי ממילא קשוח עבור מטיילים, אבל גלי חום כמו זה שפוקד אותנו כעת עלולים להפוך כל שהות בחוץ למסוכנת, במיוחד עם ילדים. אפילו בריחה אל חוף ים או טיול למקור מים בחום הזה עלולים להסתיים רע או, במקרה הטוב, להשאיר טעם רע. מצד שני, כמה זמן אפשר להיתקע במזגן אחרי שמוצו כבר כל הרעיונות לתעסוקה עם הילדים?

     

    טיול לסופ"ש: כאשר חם ומסוכן לטייל ביום עוברים לטיול לילה חוויתי

     

    "טיול סוף שבוע לגל חום" צד שתי ציפורים (וירטואליות) בקלע אחד: מנצלים את שעות הערב והלילה הנעימות ומספקים לעצמנו ולילדים חוויות מיוחדות ולא נשכחות. אגב, בלילות כתיקונם אפשר לשדרג את טיולי הלילה ולמצוא שדה פתוח כדי להתארגן על קומזיץ מפנק עם הילדים. אבל כעת – בימי שרב וגלי חום – אסור באיסור מוחלט להדליק אש. לא מדורה ולא מנגל. את התאווה הזאת יש לשמור לימים אחרים, קרירים יותר.

     

    מתארגנים

    הציוד המומלץ: פנסי LED חזקים, נעלי הליכה סגורות וחומר דוחה יתושים.

    לא לשכוח: אוסף צ'יזבטים או סיפורי אגדות לספר לילדים, בין אם מתוך הזיכרון ובין אם בספר או במדיה דיגיטלית.

    חברים ואורחים לחוויה: תנים סקרנים, ינשופים (כשם קוד כללי לכוס, אוח וציפורי לילה אחרות), דורבנים ושאר פעילי לילה.

    פירוטכניקה: השקט הנהדר של הלילה מקושט בצלילי חיות בר ובאוושת הרוח בעלים.

    חשוב לדעת: כניסה לרוב שמורות הטבע בישראל בלילה אסורה. הרציונל הוא לאפשר לבעלי החיים להתאושש מן העומס האנושי של שעות היום. ישנם גנים לאומיים שבהם מתאפשרת שהיית לילה ואף לינת לילה. אין גם בעיה לטייל בלילות ביערות קק"ל, וזאת חוויה שונה מאד מזאת שמוכרת לרובנו. בלילה היער משנה את פניו והמבקרים נחשפים לקולות וצלילים לא מוכרים.

    בסוף השבוע הקרוב הירח לא ישתף איתנו פעולה לכן כדאי להצטייד בפנסים, בין אם בוחרים לטייל ביער קק"ל או בשטח פתוח, עדיף להביא איתנו את האור.

     

    טיול לסופ"ש: כאשר חם ומסוכן לטייל ביום עוברים לטיול לילה חוויתי

     

    יערות קק"ל

    כמעט בכל היערות והחורשות שמוכרים לנו ברחבי הארץ מוצגת הצגה שונה לגמרי בלילות, תמיד מרחפת מעלינו עננה שמזכירה את סיפורי הילדות מסמרי השיער או סדרות טלוויזיה, וכל מי שזה לא מעיק עליו יתר על המידה מוזמן ליהנות מן הגבול שבין פחד טבעי שמחדד את החושים לבין יצר הסקרנות כאשר העיניים מנסות לקרוע את מעטה החשיכה והאוזניים נזקפות למשמע כל רחש.

    קל יחסית להתמצא ברוב יערות קק"ל מפני שרוב שבילי היער בישראל הם שבילי כורכר כבוש שבוהקים גם לאורו הדל של הירח. וממילא הבאנו איתנו פנסים ואפשר לזהות שלטים וסימוני שבילים.

     

    דרום

    ישנם מספר מסלולים נהדרים לטיולי לילה בדרום, למשל במדבר יהודה בין מצוקי החווארים שזועקים בלבן בוהק. מסלול יפה במיוחד מתפתל למרגלות מצדה בנחל 'חווארי מצדה'.
    בין מדרשת בן גוריון בנגב לבין עין עבדת מתחתר נחל חווארים המרהיב ביופיו בלילה.

    במכתש רמון, וגם ממצפה רמון, אפשר לצפות בכוכבים, ובחמוקי ניצנה, לא הרחק מן הישוב ניצנה, קשה לעמוד בפני יופיים הבוהק של "החמוקים" בקצה כביש 211. לא הרחק משם, ליד הישוב עזוז, אפשר להתמקם עם משקפות לתצפית כוכבים.

     

    טיול לסופ"ש: כאשר חם ומסוכן לטייל ביום עוברים לטיול לילה חוויתי

     

    קצת פחות רחוק ופחות מאתגר: יער בן גוריון המטופח של דימונה: אפשר לטפס למעלה עד לבריכת המים הגדולה שממנה אפשר לתצפית על העיר דימונה ועל מרחבי הפארק. האזור כולו, ובמיוחד האגם, נעימים מאד לטיולי בין ערביים.

    חוויית נהיגת לילה מהנה למי שמתעצל לצעוד: אחד הכבישים היפים שמתפתלים וצונחים לתוך לב המדבר הוא כביש 3199 מן העיר ערד מזרחה אל מרגלות מצדה. אפשר לעצור את הרכב במקום בטוח ומרוחק מן הכביש, לכבות הכל ולחוש את המדבר.

     

    טיול לסופ"ש: כאשר חם ומסוכן לטייל ביום עוברים לטיול לילה חוויתי

     

     

    מרכז

    לא חייבים להרחיק נדוד או לשוטט ביערות אפלים. מטיילת שרובר ומטיילת האס בירושלים הבירה נשקפים מראות מופלאים של ירושלים כשהיא מוארת וזוהרת. בחלק מן הלילות, צריך לוודא מראש, אפשר לתצפת בלילה מעל מגדל דוד לכיוון העיר העתיקה.

    ליד הכניסה לישוב כסלון נמצא יער הקדושים, וטיול לילה נעים אפשרי גם בשבילים של יער הנשיא, במיוחד ב"מסלול הפסלים". אפשר לצעוד רגלית מ'יד קנדי' שסמוך למושב אורה במסלול על כביש סלול עד לחורבת סעדים.
    במצפה צרעה נבנתה נקודת תצפית על מרפסת עץ גדולה דמוית חרטום של סירה, ולאור יום נשקפים ממנה נופיו היפים של עמק נחל שורק, בית שמש והרי ירושלים. גם בלילה אפשר להבחין בתל צרעה, שמתנשא ממערב במרחק של כ-300 מטרים מן המצפה.

     

    טיול לסופ"ש: כאשר חם ומסוכן לטייל ביום עוברים לטיול לילה חוויתי

     

    אפשר גם לצאת מן הבית לחוויה אור קולית מסוג אחר: לילה של נחיתות והמראות מטוסים ליד נמל התעופה בן גוריון. מתמקמים במקום בטוח, הרחק מן הכביש, בין מושב חמד לעיר אור יהודה ומביטים כלפי מעלה אל מטוסים במסלול נחיתתם.

     

    צפון

    את הצוקים הלבנים של ראש הנקרה אפשר לראות מדרך נוף יפה שנמתחת מאכזיב ועד לצוקים עצמם, וזה מסלול הליכה רגוע באורך של כחמישה קילומטרים.

    על כביש הצפון (כביש 899), בין שמורת נחל בצת בצפון לשמורת כזיב בדרום, נמצא פארק גורן ובו כ-2,000 דונמים של חניונים, שבילים, פינות ישיבה, אתרים ארכיאולוגיים ותצפיות נוף, למשל תצפית לכיוון שרידי מבצר 'מונפור'. עם קצת מזל תפגשו חיות לילה בדרכן למעיינות ומקורות מים בלב הפארק.

     

    טיול לסופ"ש: כאשר חם ומסוכן לטייל ביום עוברים לטיול לילה חוויתי

     

    מסלולים נהדרים אחרים באזור: דרך נוף רמת נפתלי עם מראה עוצר נשימה של קריית שמונה ובתי מטולה.

    מרמת הגולן, במצפה אופיר, נגלה הנוף הלילי המרהיב של הכנרת וסביבתה, האורות של טבריה וצפת וכל ישובי הסביבה, וגם הטיילת של כפר חרוב מציעה מסלול הליכה מדהים עם מראה משכר של הכנרת וסביבתה.

    את חורש האורנים הגדול של יער ביריה חוצה כביש מפותל, שחור. לא הרחק מן העיר חצור אפשר לשמוע בחלק מן הלילות את המולת החסידים על קברים משוערים של גיבורי מורשת יהודית.

     

    טיול לסופ"ש: כאשר חם ומסוכן לטייל ביום עוברים לטיול לילה חוויתי

     

    דרום מערבה משם, על רכס הכרמל, נטועה "חורשת הארבעים" וממנה תצפיות נפלאות על העיר חיפה. בעיר עצמה אפשר לפסוע בטיילת הנפלאה של רח' יפה נוף, בסמוך לכניסה העליונה של הגנים הבאהיים, ומשם יש תצפית על כל מפרץ חיפה.

    דרומה משם, בשמורת חוף הבונים, מתאפשרת לינת משפחות קרוב לחוף הים. בסיומו של ליל הרפתקאות אפשר להירדם לקול רחש הגלים.

     

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: כאשר חם ומסוכן לטייל ביום עוברים לטיול לילה חוויתי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.