• Ad
  • טיול לסופ"ש: יער בית קשת

    החמסין כבד וגשם ראשון נראה כעת כמו חזון רחוק. טיול מהנה בדרך נוף יער בית קשת בדרך מן הצפון דרומה או בכיוון ההפוך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שריפה ארורה, ככל הנראה תוצאה של הצתה, כילתה בסוף השבוע שעבר כאלפיים דונם של עצי חורש נהדרים ביער אשתאול – צרעה, והיערנים של קק"ל מספרים שיחלפו כמעט שנות דור – 20 שנים – עד שהיער יטופח מחדש לרמה סבירה, אם כי לעולם לא ישוב להיות דומה ליער הישן והאהוב.

    הלב כואב בכל מקרה כזה, ודאי בשריפות יער שנגרמות בגלל טיפשות, חוסר תשומת לב או גרוע יותר – בגלל הצתות מכוונות של שונאי אדם וארץ.

    לטעמי, ככל שכולנו נטייל יותר ביערות ברחבי הארץ נוכל להשגיח ולשמור עליהם. לכן, על אף החמסין המתיש שצפוי בסוף השבוע הנוכחי אנחנו מזמינים אתכם אל השבילים שפולחים את יער בית קשת  – אחד היערות היפים בצפון הארץ.
    אגב, היות שאנחנו נמצאים סביב ט"ו באב ויום האהבה, אפשר להערים על החום ולבצע את הטיול בלילה, לאורו של הירח המלא.

    עצי היערות, מורגלים בחמסינים הישראלים, עומדים על משמרתם חסונים ונאים, אך סביבם צובע נוף קמל, צהוב וחיוור את הגבעות בצבעים עגומים, ועל העצים נח אבק קיץ דביק.

    רוחות הערב מנשבות, ורומזות לנו על הסתיו שיגיע כמו תמיד וישים קץ לחום: משבי רוח ערב מחוללים בשבילים, מסלסלים עלים ומערבולות אבק.
    ברושים חסונים מנידים צמרתם בכובד ראש, עצי אורן ענקיים פורסים סביבם שמלת צל רחבה, ודרכי הנוף שפולחות הרים ויערות נדמות כאילו הן כבר מחדדות את מראות הנוף לקראת סוף הקיץ. לא מכבר התבשרנו כבר על חצב ראשון בהר הקפיצה, עוד סימן מבשר לסתיו המרגיע.

    dubi zakai 6

    מי שעושה את דרכו אל צפון הארץ, או מן הצפון דרומה, מוזמן לסטות מעט מן הדרך הראשית, להיכנס אל דרך נוף יער בית קשת בנקודה אחת ולצאת מנקודה אחרת, למלא את הנשמה והריאות באוויר צלול ובנוף מרהיב: 18 ק"מ של דרך הנוף הנפלאה הזאת מחברים את שולי העיר נצרת עם צומת גולני תוך שהם מאגפים את העיר מדרום וממזרח.

    משני צידי הדרך צומח יער אלונים עתיק מנוקד בעצי אורן ענקיים, ברושים ואפילו בחלקת ארזים.

    בתקופת השלטון העותומאני השתרע כאן יער אלונים ענק אשר נכרת ברובו כדי להניע את תנורי קטרי הקיטור וגם השואה הסביבתית הזאת לעולם לא תתוקן עוד. אנשי קרן קיימת לישראל למדו על האסון הזה בשנת 1946 וכבר אז החלו בשיקום הסביבה, תוך שהם מטפחים יער ברוא אדם על מדרונות הרי נצרת.

    לאורך עשרות שנים טופח המקום עם אינספור נטיעות, סלילת שבילים, הצבת שילוט והכנות רבות לקליטת קהל המטיילים. כיום יכולים הנוסעים והמטיילים ליהנות מעמל בן שנים, לחנות ולפוש בתחנות תצפית, ולטייל במסלולי טיול רגלי לאורך המסלול.

    במרכז היער בנוי "בית היערן" אשר שימש בשנות הארבעים של המאה הקודמת את עובדי קק"ל. זהו מבנה אבן גדול שסביבו נסללו דרכים גם עבור בעלי מוגבלויות, ואלה מאפשרות כיום הולכה נוחה של כסא גלגלים עד ל'תצפית היערן' אשר משקיפה על בקעת יבנאל וקיבוץ בית קשת.
    תחת עץ האלון העתיק במרכז היער הוצבה פינת ישיבה יפה שממנה יוצא מסלול הליכה לאורך כ-700 מ' אל סלעי דולימיט קשים, שמפוסלים בצורות ובצבעים מיוחדים.

    dubi zakai 3

    מצפור תורען משקיף על בקעת תורען מגובה של 350 מטרים, ועל כביש 77 שמוליך לצומת גולני. הגבעות שממול מתפארות בתצורות 'העתקים' נדירות.

    'מצפור התבור', על הר תבור, מתנשא בכל יופיו המושלם כאילו פוסל על-ידי פסל קפדן שדייק מאוד בבניית ההר, ואף הוסיף לו 'שפיץ' בקצה: 'כנסיית ההשתנות' המפורסמת.

    dubi zakai 5

    נקודת תצפית נפלאה נוספת נמצאת מעל הר דבורה.

    כך מגיעים: שלוש כניסות לדרך הנוף. כאשר מגיעים מצפון לדרום, הגישה היא אל השער הצפוני, מ'מחנה שמשון' שעל כביש 77, כשני קילומטרים מערבית לצומת גולני.
    מסלול זה מסתיים בשער הדרומי, סמוך לנצרת עילית ('דרך החטיבות', מעלה יצחק רבין, אל יער צ'רצ'יל. מן המצפור ממשיכים כשני ק"מ עד לעיקול הכביש, שם נטוע שילוט שמכוון אל השער הדרומי).
    הכניסה המזרחית היא מכביש מס' 65, ( עפולה – צומת גולני), דרך קיבוץ בית קשת. לאחר עיקול חד שמאלה נמצא שילוט שמכוון לדרך הנוף.

    הדרכים סלולות בחלקן באספלט וחלקן דרכי עפר כבושות, ובכל אחת מן הכניסות הוצבו מתקנים לדפדפות עם מפות. למתבלבלים: קק"ל 1-800-350-550.

    dubi zakai 1

    בסביבה 1: אל תוותרו על עליה להר תבור ועל ביקור בכנסיית ההשתנות (זמני הפתיחה: 08:00-12:00, ו-14:00-17:00).

    בסביבה 2: סג'רה (אילניה). זהו בית הספר החקלאי שבו עבדו והתחנכו רבים וטובים מחלוצי הישוב העברי בארץ ישראל, בהם גם ראש ממשלתנו הראשון דוד בן גוריון.
    במקום אפשר לבקר במעיין הכפר, במבנה אבן קדום, בשרידי בית כנסת מתקופת המשנה ובמקווה שהיה למערת קבורה. אפשר לשמוע את סיפרה של משפחת הגרים קורקין ועוד. במקום מתקיימת מכירת גבינות עיזים, ומשם אפשר לצאת לטיולי טרקטורונים ו'מיולים'.

    dubi zakai 4

    תכניות נוספות לסופהשבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.