• Ad
  • טיול לסופ"ש: הולכים לים

    אחרי החום הגדול ולפני הגשם – כעת זאת התקופה הנעימה ביותר ללכת אל חופי הים. אלה החופים המומלצים ביותר מן הצפון לדרום
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    החום הגדול מאחורינו, החורף עושה סימנים ראשונים אבל עדיין לא מרטיב, עונת הרחצה הסתיימה והאוויר נעים מאין כמותו. אלה הימים המושלמים ביותר לבלות לחופי הים התיכון, כאשר הממלכה כולה שלנו, המים צלולים, ועל הקו הדק שבין עולם המים ליבשה מתרוצצים להם דגיגונים זעירים. זה הזמן לשים בבגאז' שני כסאות מתקפלים, ציידנית ושקית לאיסוף פסולת, שתי מגבות וספר קריאה – ולרדת אל אחד מחופי הים התיכון.

     

     

    ישנם, כמובן, כמה חופים נסתרים שכדאי לפקוד במהלך השנה, בימים שבהם אלפי מבלים אחרים גודשים את החופים המוכרזים והגדולים. אלא שמעצם טבעם אלה מקומות שהנגישות אליהם קשה – אחרת הם לא היו נסתרים ומבודדים. בימים אלה, כאשר רוב האנשים לא מעלים על דעתם לבלות בים נותרים החופים "הרגילים", הנגישים והמוכרזים כשהם פנויים, ואלה הימים שבהם כדאי לנצל את הנגישות הטובה שלהם וליהנות בהם.

    שבי ציון

    מדרום לנהריה, בסמוך לישוב היפה 'שבי ציון', נמצא חוף שאליו מגיעים בשגרה גם תושבי הסביבה וגם תיירים מהארץ ומחו"ל. בעונה זאת החוף פנוי למדי, וכיף לשבת בו ולצפות בסלעים הגדולים ובבריכות המים הזעירות שעל קו החוף. מספר קטן של אוהבי ים קנאים ודייגים, חוף ים מסולע, ואנדרטה נאה וייחודית, בחלקו הדרומי של החוף, לזכר לוחמי הקומנדו הימי שנפלו בפעולה באנצריה שבלבנון בשנת 1997.

    כנסייה ביזנטית עתיקה נמצאת בחלק הצפוני של שבי ציון, דרומית לשפך נחל 'בית העמק', והיא מעוטרת ברצפת פסיפס. צמחי חוף יפים צומחים בשולי החוף, ובהם עדעד כחול מרשים, ועל הסלעים הרטובים דבוקים חלזונות ימים. המקום מוכרז כשמורת טבע.

    כך מגיעים: נוסעים על כביש 4 (בקטע שבין עכו לנהריה) ולפני נהריה פונים מערבה אל חוף ים שבי ציון.

     

     

    חוף דור וחוף הבונים

    חוף ים נוסף שמנוהל על-ידי רשות הטבע והגנים נמצא דרומית לחוף הבונים, הכניסה אליו אמנם כרוכה בתשלום אך יש בו חניה מסודרת. חונים בחלק הדרומי של החניה, חוצים דרומה על גבי שביל, מרחק של כחמש דקות הליכה, עד לחוף הים. המפרץ, שהומה ממתרחצים בימות הקיץ, שומם בעונה זאת של השנה וממתין לאוהבי ים אמיתיים.

    טיול לסופ"ש: אל חוף דור והבונים

    כך מגיעים: על כביש 4 מצומת פורדיס צפונה נוסעים על פי השילוט לכיוון מושב הבונים.

    מפרץ בנימין

    במרחק נגיעה מגבעת אולגה נמצא אחד החופים היפים שעל הים התיכון. זהו חוף מוכרז שהומה ממבקרים בימי הקיץ, אבל כעת הוא שקט ומזמין.

    הסיפור העממי הוא שהברון רוטשילד חפץ להגיע למושבה זיכרון יעקב בספינתו, ואנשיו לא מצאו מקום סמוך כדי לעגון בו. המקום הקרוב ביותר שנמצא היה מפרץ זה, ומאז מכנים אותו 'מפרץ בנימין' על שם הברון אברהם בנימין אדמונד ג'יימס דה רוטשילד. מכאן אפשר לצאת לטיול חופים ארוך צפונה או דרומה, טיול ברגליים יחפות.

    כך מגיעים: נוסעים על כביש החוף ת"א-חיפה ויורדים במחלף חדרה, מערבה אל הים. כאשר מגיעים לשכונת 'כוכב הים' חונים לצד שלד בניין גבוה וממשיכים בין הבתים עד למפרץ.

    חופי תל ברוך וחוף הצוק

    אחד החופים ההומים בצפון תל-אביב היה פעם חוף מבודד יחסית ושקט, אך מזה זמן שהוא איננו כזה. מעל המצוק ישנה חניה גדולה מאד בתשלום, עם הנחה לתושבי תל-אביב, וממנה קל לרדת עד לחוף, שהוא חוף מוסדר עם שירותי הצלה והסעדה.

    זאת הדרך הקלה ביותר, והמסודרת ביותר, להגיע לחוף, אבל מעט צפונית משם יש גם חוף נסתר יותר, אשר עלול שלא להישאר כזה לאורך זמן. מצפון לחוף תל-ברוך, מתחת לתחנת הדלק, יש מקום מבודד יותר שקו החוף שלו משובץ בשורת סלעים שביניהם נוצרו בריכות קטנות ומתוקות, ומי הים צלולים מאד ונעימים. אסור להתקרב אל מצוק הכורכר בגלל שהוא עובר תהליך של בלייה ובכל ימי השנה ניתקים ממנו גושי כורכר, וקיימת סכנה תמידית של מפולת. אבל החוף עצמו רחב מאד, ויש בו די מקום לישיבה ובילוי.

    מכאן אפשר לטייל ברגל צפונה עד ל'חוף הצוק', אבל לכל מי שאינו תושב תל-אביב מומלץ לעשות דווקא את המסלול בכיוון ההפוך: לחנות בחניה לא מוסדרת, אבל מאד נוחה, מעל ל'חוף הצוק' – וללכת דרומה לכיוון תל ברוך.
    החנייה על משטחי הכורכר הגדולים שממערב ומצפון למלון 'מנדרין' חופשית, לפחות בינתיים, וממנה אפשר לרדת בנוחות אל החוף.

    כך מגיעים: למגיעים מצפון, נוסעים על כביש החוף עד ל"צומת הקאנטרי" (מחלף גלילות) ופונים מערבה, ימינה, לכיוון קבוצת בניינים עגולים וחדשים שהוקמו על השטח שבו נמצא בעבר ה"קאונטרי קלאב" הראשון של ישראל. ממשיכים מערבה דרך כיכר וחולפים מצפון למלון 'מנדרין'. למגיעים ממזרח ומדרום – פונים מאיילון צפון מערבה אל כביש 5 (או שנוסעים על כביש 5 ממזרח למערב), וממשיכים שמאלה ומיד ימינה בצומת גלילות.

    אל חוף תל ברוך: בכיכר "הקאנטרי", במקום להמשיך מערבה לכיוון 'מנדרין' פונים דרומה, חולפים על-פני פרויקט 'סי אנד סאן' מימין ושכונת 'אזורי חן' משמאל, ופונים אל הכביש הקטן שלפני תחנת דלק 'פז'. מטפסים איתו מערבה על המצוק אל מגרש חניה קטן, ומשם הולכים מרחק חמש דקות הליכה עד למים. בהזדמנות זאת כדאי לחתום על עצומה למען שמירת החוף.

     

     

    חופי הטיילת של תל-אביב

    בשנים האחרונות השקיעה עיריית תל-אביב בחידוש מאסיבי של הטיילת העירונית, ולאורכה יש כעת מסלול הליכה נוח ונעים שיוצא מחניון 'רידינג' דרומה, עד ליפו והלאה ממנה. לאורך הטיילת יש עשרות נקודות ירידה אל החוף, וכך אפשר להגיע עם אופניים, בהליכה, או עם מכונית (אך אז יש לחנות באחד ממגרשי החניה העמוסים של תל-אביב). כל חופי העיר נעימים ונחמדים לשהיה, אבל אני ממליץ על חוף גורדון, שבשוליו הצפוניים (ליד המדרגות של כיכר אתרים) ישנה פינה שקטה שאליה קל להגיע. יש גם חניה סמוכה, בככר אתרים (בתשלום) כמעט על קו המים, ויש מקום לשבת בניתוק מן הקהל. לקראת שקיעה כיף לטייל על הטיילת בין העיר לים.

    כך מגיעים: נוסעים מערבה על שדרות רוקח, ואם מתמזל המזל מוצאים חניה ללא תשלום באחד מחניוני 'רידינג' (בשבת גם החניון המזרחי פתוח לציבור) אפשר גם להיכנס לנמל תל אביב, לחניה הדרומית שעל שפת הירקון, ומשם ללכת ברגל או לדווש על אופניים לכיוון הטיילת.

    אשקלון

    בגן הלאומי אשקלון, שמדרום לעיר, יש חול ים רך על פני שטח חוף עצום ופתוח. אפשר לשבת בכל מקום על החוף ובחלק הדרומי, כמו גם באתר הגן הלאומי אשקלון, יש גם שירותי הצלה. רצועת החוף ארוכה ומאד נעימה, וממש מזמינה הליכה רגלית לאורך קו המים.

     

     

    כך מגיעים: מן הכניסה לעיר אשקלון ממשיכים מערבה לכיוון החוף הים, ובוחרים את החניה הדרומית של 'חוף פארק אשקלון'. אפשר להגיע ולחנות ממש קרוב לקו החוף כאשר נכנסים (בתשלום) לאתר פארק אשקלון שמופעל על-ידי רשות הטבע והגנים.

    צילומים: דובי זכאי

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.