• Ad
  • אל פריחת השקד בעמק האלה
    השקדיה פורחת ומבשרת את האביב המתקרב, ואנחנו מתרוצצים לנו על שבילי עמק האלה בדרך אל עץ השקד הגדול ביותר שטומן בחובו את סוד עוצמת האחדות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עצי השקד אחרו לפרוח השנה אבל היה כדאי להמתין: פריחה מהממת כפי שמתחוללת כעת בעמק האלה לא נראתה שם שנים ארוכות, ולכן מיהרנו למסע מזורז בעקבות פריחת "השקדיות", כפי שמכונים עצי השקד בשירי הילדים.
    המסלול שלנו בסופ"ש זה הוא לאורך כעשרים קילומטרים שמקושטים בפריחת שקד מהממת אשר צובעת את הנוף בכתמים לבנים שיוצרים הרמוניה צבעונית נפלאה עם שדות ירוקים, כלניות אדומות רקפות ורודות ועם עיריות גאות קומה וצפופות.

     

    אל פריחת השקד בעמק האלה

     

    שורשי עץ השקד מעטים והוא משגשג גם באזורים שבהם כמות המשקעים מועטה. עלי העץ נושרים לקראת החורף ופריחתו מבשרת את האביב המתקרב. רוב עצי השקד קטני מידות: גובהם הממוצע לא עולה על שלושה או ארבעה מטרים, וכל עץ מרוחק למדי מחבריו. עצי השקד פורחים כעת במקומות רבים ברחבי הארץ אך אנחנו בחרנו, כאמור, בעמק האלה ולא במקרה: יצאנו לחזות בעץ השקד הגדול ביותר שבו פגשנו עד כה, והוא צומח על המדרונות המערביים של העמק.

    המסלול השבוע מתחיל ממזרח לישוב נווה מיכאל אשר נח בשלווה מוקפת גפן לצד כביש 367 בדרך ההולכת אל גוש עציון. נרד מן הכביש במרחק של כ-300 מטרים אחרי הכניסה לנווה מיכאל, מצד ימין, אל דרך סלולה אך משובשת שלצידה סימון שביל כחול. נמשיך על הדרך הצרה ונחצה את ערוץ נחל גודר, ואז נטפס עם הכביש בשיפוע מתון ונחזה בנופי עמק האלה נפרשים לנגד עינינו. לאורך הדרך נראה עצי שקד בודדים וסביבם פריחה מרהיבה של פרחי בר רבים ושדות חיטה מלבלבים. נעצור בשיא הגובה כדי לצפות מזרחה לכיוון הרי חברון ואל כל היופי שנח למטה.

     

    אל פריחת השקד בעמק האלה

     

    נקודה זאת נמצאת בסמוך לשער האחורי של הישוב אדרת, ומכאן נמתח מערבה כביש צר שכל עבריו מקושטים בכלניות אדומות ובפריחה צהובה. אט אט מתגלים מסביב כרמי גפנים שזמורותיהם נמות עדיין בתרדמת חורף.

    נגיע אל צומת T ונפנה שמאלה, דרומה, לפי השילוט חירבת עתרי. סימון השביל עודו כחול, והכביש חוצה את ערוץ נחל שוע ומטפס אל היעד שלנו: עץ השקד הגדול ביותר באזור, שבו נחזה מיד לצד העליה מצד שמאל. אל העץ מוליך שביל קטן באורך של כ-50 מטרים, והמחזה נהדר: העץ מתנשא לגובה של שבעה מטרים ורוחבו כעשרה מטרים. מספר ענפים חסונים משתלחים מן האדמה ומעניקים לעץ מראה של שמלת כלולות זוהרת. כאשר מגיעים אל "העץ" מסתבר שלא מדובר בעץ בודד אלא בתופעה חריגה יחסית: שלושה עצים שונים השתרגו אחד בשני ושלושתם יחד יוצרים את המראה של עץ ענק.

     

    אל פריחת השקד בעמק האלה

     

    מכאן נמשיך הלאה עד לצומת שבה נפנה ימינה אל שביל שמסומן בסימון שביל ירוק, ואיתו נגיע עד לכביש 38 שמוליך מבית שמש לבית גוברין. לאורך הדרך פורחים עצי שקד לרוב וסביבם פורחות רקפות. חובבי הרפתקאות יכולים לסייר גם במספר מקבצים של מערות מסתור עתיקות, ולאחר החיבור אל כביש 38 ממשיכים למרחק של כ-100 מטרים עד למעגל תנועה שבו נפנה מערבה, לכיוון שריגים, על כביש 353.

    נחלוף על-פני הישוב שריגים וכעבור כקילומטר וחצי נפנה ימינה לפארק בריטניה, אל דרך שמסומנת בסימון שביל ירוק ובסימון התלת-צבעי של שביל ישראל. גם לאורך הדרך הזאת פורחים עצי שקד לרוב, ואנחנו מחפשים את מעביר המים שמתחת לעיקול הדרך – אשר מסמן לנו את הכניסה לשביל עם סימון אדום. כאן יש מסלול הליכה מעגלי לאורך ערוץ הנחל, וזה מסלול מהמם ונעים תחת הפריחה המרהיבה של שקדיות רבות.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל פריחת השקד בעמק האלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.