• Ad
  • חם. מאד חם. הים צורב ממדוזות ואנחנו זקוקים למים צוננים. הרבה מים. שמורת בניאס מציעה מגוון מסלולי טיול לצד מים זורמים וצונננים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הקיץ בעיצומו והטמפרטורות טיפסו בשבוע האחרון למחוזות מהבילים ומיוזעים. ניסיון להצטנן מעט במי הים התיכון מסוכל על ידי נחילים מאסיביים של מדוזות, והמפלט היחיד שנותר הוא טיול אל מקורות מים, רצוי במקום מוצל.

     

     

    שמורת 'בניאס' בצפון הארץ מציעה ארץ פלגי מים ובה מספר מסלולי טיול לצד מים זורמים רבים. רוב המסלולים מוצלים על-ידי עצי דולב ענקיים ועצי שזיף דוקרניים, וחלקם חשופים לשמש. בניאס, או בשמו העברי 'נחל חרמון', הוא אחד המקורות השופעים יותר של נהר הירדן. מקור מימיו הקרירים הוא בנביעות מקומיות לאורך האפיק ושלגים מופשרים מהר חרמון, וזרימתם צלולה, מענגת, ולרוב גם חזקה. כמה מבין המסלולים מאפשרים בחירה עצמאית בהתאם לאופי הטיול המועדף, ורובם עובר בתוך שמורת נחל חרמון (הבניאס).

    המסלולים שמוצעים כאן מסודרים, מפוקחים, והכניסה אליהם בתשלום לרשות הטבע והגנים. עם הכניסה, והתשלום, מקבלים מפה מסודרת שעליה מסומנים השבילים השונים, וכך קל לבחור מסלול ולהתמצא בסביבה. אפשר גם להתייעץ עם פקחי השמורה לגבי מסלול מועדף. המסלול העליון, שבו נמצאים המעיינות, כולל סדרת בריכות צלולות שחלקן גדולות מאד. המסלול התחתון מאפשר הליכה בנתיב מוצל אל "השביל התלוי" שבו חוצים גשר עץ מעל המים השוצפים, ובהמשכו מגיעים אל מפל מרשים ושופע שצונח מגובה של 16 מטרים לתוך בריכה.

     

     

    מסלול אחר, שמתאים למי שמבקשים מעט הליכה רגלית, מתחיל במקורות הבאניאס, במסלול העליון, על שביל שמקשר בין האתר העליון לאתר התחתון. זה שביל חשוף יחסית, רובו במורד, במהלכו מגיעים אל גשר שממנו יש נקודת תצפית אל המפל ובהמשך מגיעים למפל עצמו ואל המסלול השני, המוצל, לאורך הנחל.

    אפשר גם להתחיל את המסלול התחתון, וכעבור כ-45 דקות הליכה מגיעים אל מעלה שעליו נבנו כ-400 מדרגות שמטפסות בחזרה אל רחבת החניה שבה משאירים את כלי הרכב. בכל מסלול שבו בוחרים נהנים ממראות של מים שופעים ששולחים אלינו משבי אוויר מרעננים.
    מי שבוחר במסלול התחתון יספיק לבצע מסלול נוסף: לאחר סוף המסלול נוסעים עם המכוניות מרחק של עשר דקות נסיעה אל "מסלול המעיינות", שגם הוא שופע מים, ולאורכו נמצאים מקדש לאל פאן, שרידים של מקדש רומי ומערה ענקית, "בריכת השכשוך של הקצינים הסורים", ועוד. חשוב לדעת שכרטיס הכניסה מקנה אפשרות להיכנס אל שני האתרים.

     

     

    ישנם גם מספר מסלולי הליכה על שביל "כמעט צמוד" לנחל הזורם. אפשר להשאיר כלי רכב בחניון בית הקברות של קיבוץ שניר וללכת לאורך מסלול של 3.5 קילומטרים בתוך השמורה, ויש גם שביל באורך של כ-6 קילומטרים שיוצא מן השמורה וממשיך במורד הנחל. זה שביל צר ומעט תלול שסלול בגובה של עשרות מטרים ויורד אל ערוץ הנחל. כעבור פחות מקילומטר הליכה מגיעים אל טנק סורי שהתהפך אל תוך הנחל לפני 54 שנים, במהלך מלחמת ששת הימים. הסיפור העממי הוא שנהג הטנק התבלבל בין הילוך קדמי ואחורי והטנק התדרדר למטה ממרומי השביל. הצוות, כך לפי אותו סיפור, נהרג במהלך ההתהפכות. מכאן ממשיכים לאורך סימון שביל שחור עד לפיצול, וממשיכים עם סימון שביל ירוק אשר מוליך לשער האחורי של בית ספר שדה חרמון, ומשם אל מושב 'שאר ישוב'.

     

     

    כך מגיעים: ב'וויז': שמורת הבניאס (בכניסה מקבלים מפה מפורטת של האתר)

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל נחל חרמון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.