• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל הר תנופה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הר תנופה נישא לגובה של כמעט 400 מטרים מעל לפני הים וזהו אחד ההרים הגבוהים באזור השפלה. כדי להגיע אל החניון היפה שקק"ל הכשירה עליו, עם שולחנות פיקניק ומקומות ישיבה בלב חורש אורנים, עדיף לנסוע עם ג'יפ או לכל הפחות קרוסאובר מוגבה.

     

     

    מה ששבה את ליבי במיוחד באתר הזה הוא מעין תחושת מסתורין שנוצרת מסיבה כלשהיא על ההר הבודד, אולי בגלל הנוף המרהיב שנשקף סביב, אולי בגלל שורות הסלעים שפזורות מסביב. מאד כדאי להגיע לכאן בפעם הראשונה במהלך היום, כדי להכיר את השבילים, אבל לא לוותר גם על טיול לילי במשעולים האלה.

     

     

    אנחנו התגלגלנו לאחרונה אל הר תנופה כאשר "התברברנו" בשבילי פארק הפסלים ביער צרעה, וההר הבודד, שנישא מעל כל ההרים האחרים באזור, כאילו שמח שאנחנו מפיגים את בדידותו והפקיר בהנאה את מדרונותיו לגלגלי כלי הרכב שלנו. בהמשך טיילנו ברגל יחפה על שורת הסלעים, אשר לעת ערב פלטו את חום היום שנצבר בהם. זה היה האות להתארגנות לשעת שקיעה ולארוחת לילה קלה, עם כוסית משקה קטנה וברכה, תפילה, למעט שקט בארץ שלנו.
    לאחר שהתמקמנו בחניון עצמו גילינו שמכאן לא ממש רואים את הנוף ועל כן ויתרנו על הנוחות וטיפסנו אל ראש ההר. מכאן קל להבחין שהמראות הנהדרים משתנים לכל אורך שעות היממה לפי מצב השמש והעננים.

     

     

    אגב, נוף מרהיב נשקף גם מ"מצפור הר תנופה" אשר הוקם לזכר טייס חיל האוויר עופר שוורץ אשר נהרג בתאונת אימונים של מסוק יסעור במדבר יהודה בשנת 1996. שורה של עמודי עץ ושביל צר מוליכים אל התצפית, ומכאן נשקף נוף מהמם.

    מסביב נראים בבירור הישובים כפר אוריה, צלפון, תרום וגם היער שמוליך אל צרעה. רחוק בדרום מערב נראית העיר אשדוד, דרומה לה נראית אשקלון עם ארובות תחנת הכח רוטנברג, וגבול המערב מסומן בבירור באמצעות פס דקיק וכחול.

    במבט למערב – צפון-מערב נראים היטב מגדליה הגבוהים של תל אביב, וזה מראה מפואר כאשר השמש צוללת מערבה אל תוך הים, קרניה נאספות והשמיים נצבעים בגוונים של סגול, כתום וזהב שמתכהים והולכים.
    עוד רגע תצנח אפלה על ההר הבודד ומרחוק נשמעים כבר קולות הנביחה ויללות התנים. לאט, כמו בהצגה מתוזמנת, נדלקים מכל עבר מחרוזות של אורות, נקודות שהופכות לשורות מרצדות. הגבעות סביב נראות יותר ויותר כמו גושים שחורים שעליהם זרועים אשכולות של אורות. ירח סרבן ניסה להאיר בבדל של סהר, לקרוע את החושך, אבל הלילה מנצח והוא זרוע כוכבים.

     

     

    הלילה ירד, האורות החזקים של אשקלון ואשדוד נראים היטב וקל גם להבחין באורות של גוש דן, וברמז לאורות ירושלים. על רקע תפאורה נפלאה כזאת אפשר לחגוג על כוס יין או קפה ועוגת שמרים.

    כך מגיעים: מצומת נשרים ממשיכים דרומה על כביש 44 וחולפים על פני צומת נחשון. ממשיכים ופונים ימינה ואחרי הישוב תעוז, אל יער הנשיא – דרך הפסלים. מומלץ, כמובן, להגיע בשעות אור כדי למצוא בקלות את הכניסות והשבילים, ולגלות שלאחר כ-4.6 ק"מ מתחלף סימון השבילים הירוק בסימון שחור. כאן מוצב שילוט לכיוון תרום, ולאחר מכן נמצא שילוט של קק"ל אשר מורה את הדרך אל הר תנופה, מרחק של כ-300 מטרים. השבילים מתאימים לכל סוגי הרכב, אבל אם אפשר מומלץ להגיע עם קרוסאובר.

    צילומים: דובי זכאי

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.