• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסמוך לעיר נצרת, מראש הר שצופה כיום אל עמק יזרעאל ואל העיר עפולה, קפץ ישו לפי המסורת הנוצרית ונעלם לרודפיו. היום ניצבת במקום נקודת תצפית מרהיבה ומומלץ להקדיש לה די זמן כדי ליהנות מן הנוף

    דמיינו לעצמכם כפר קטן בגליל לפני כאלפיים שנים.

    עלם צעיר מגיע אל בית הכנסת המקומי שבו נע קהל היהודים ומתפלל בדבקות. הצעיר מסוגף, שערו ארוך וזקן מכסה את פניו, והוא מסתובב, מוכר, בקרב הקהל.
    שמו ישוע, והוא נביא זעם שמסתובב בכפרים ומוכר את משנתו למי שרוצה וגם למי שלא רוצה לשמוע אותו, מזהיר את היהודים מפני כעסו של האל.

    הצעיר כבר עצבן את קהל המתפללים בפעמים קודמות, ובסיטואציה הדמיונית שלנו הם תוקפים אותו כעת בזעם רב בעודו ממהר להפטיר כמה אזהרות. כעת הוא מחשב את דרכו להימלט, רגליו קלות כאיילה והוא ממהר בריצה אל ההר שמדרום לכפר. ההר נישא מעל לעמק יזרעאל ובקעת כסולות, 397 מטר מעל פני הים ובקצהו מצוק תלול.

    המתפללים דולקים אחר נביא הזעם עם מקלות ואבנים במטרה להיפרע ממנו, והוא רץ, נמלט מן ההמון, עד אל קצה המצוק הגבוה ושם נעצר.
    הרודפים נעצרים גם הם מספר מטרים אחריו, ונראה שסוף סוף יוכלו לעשות בו שפטים. אבל ישוע עומד לרגע, מביט ברחמים בקהל הזועם, ו… מזנק מהמצוק.
    הרודפים המומים. אחדים ניגשים אל קצה המצוק כדי לחזות בגופה המרוטשת במורד ההר, אבל אז הם נחשפים למראה מופלא: הנוף מרהיב, אבל באף מקום לא נמצאים שרידי המטיף. ישוע נעלם כבדרך נס ואיננו.

    יש ודאי מי מבין הדמויות באגדה שלנו שנתקף בהרהורי חרטה, ואולי לא, ובכל מקרה חוזרת כל הקבוצה כגוף אחד אל בית הכנסת שבכפר ומתחילה לספר על הנס, להפיץ את הסיפור שילווה את האנושות עד ימינו אלה.

    הר קדומים נקרא ההר הסמוך לעיר נצרת, אבל כמעט כולם מכירים אותו כ'הר הקפיצה'. בראשו ממוקמת תצפית מרהיבה וסביבה נטועים עצי זית, ועל ריבוע שיש טבועים פסוקים מן הברית החדשה אשר מקשרים את ישוע למקום ולאירוע.

    מן התצפית ניבטים מרחוק ולמטה בתי העיר עפולה, עוטים אד לבן. מתחת נפרש כקשת הרחוב המעוגל של מושב 'תל עדשים', בתיו נראים מסודרים ועטופים בקרקע חומה ירקרקה.
    כתמים כחולים אחדים של בריכות מוסיפים את צבעם לעמק שנחתך בקו ישר כסרגל על-ידי הכביש המוליך לעפולה. גם הכביש העולה לנצרת מתפתל בתמונה הנעימה הזאת, וכביש נוסף, מחודש בחלקו, מטפס בתלילות ונכנס למנהרת איכסל נצרת החדשה.

    מדרום לעיר, על הר רחוק ונישא, עמדה לפי אותה המסורת אמו של ישוע וחזתה במרדף כשליבה אחוז פחד – ומכאן שמו הנוצרי של אותו הר: הר הפחד.

    ממזרח נמצאים בקעת כסלות והישוב אכסל, ובקצה הבקעה מתנשא הר תבור. שביל ארוך מוליך אל מגרש החניה לתצפית, והוא מתאים גם למטיילים עם מגבלות גופניות.
    רוח נעימה נושבת במקום בכל שעות היום, ובימים עם ראות טובה זהו נוף משכר לכן מאד מומלץ להקדיש מספיק זמן לביקור ולהתרווחות במקום. כדאי לשבת בנחת וליהנות מן הנוף, לשבת עם מפה ולזהות את האתרים הידועים הרבים שמסביב.

    כך מגיעים: כביש 60 מוביל צפונה מעפולה לנצרת. אפשר לבחור בכביש המפותל הישן, או דרך כביש חדש שעובר מבעד למנהרה ומעל לגשר.

    כאשר מגיעים אל הרמזור שמפנה לעיר נצרת עילית פונים ימינה, ובקצה הירידה מפנה שלט ימינה אל הר הקפיצה. הכביש ארוך ומטפס עד למעלה ההר, וממגרש החניה נותרות כחמש דקות של הליכה רגלית עד לאתר.

    אנשי הקרן הקיימת טיפחו את המקום והכשירו גן יפה על פסגה שצופה לעמק יזרעאל, עם מסלול הליכה היקפי ממגרש החניה. דרך נוף קצרה מובילה מכאן אל בית היערן ואל מרפסת תצפית גדולה.

    בסביבה 1: כנסיית בית הכנסת: בלב השוק של העיר נצרת, בחצר הכנסייה היוונית אורתודוקסית, נמצא מקום בשם 'כנסיית בית הכנסת' שבו, לפי המסורת הנוצרית, ניצב בית הכנסת שבו התרחש סיפורנו, ומשם ברח ישוע מפני תוקפיו.

    בסביבה 2: יער קשת. דרך נוף שהוכשרה בידי אנשי קק"ל נמתחת מהר דבורה (473 מ') כמעט עד לצומת גולני. השביל מתאים לרוב כלי הרכב אך יש לנסוע עליו לאט ובזהירות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל הר הקפיצה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.