• Ad
  • האביב ותקופת הפסח הם המועד האידאלי לטיולים בדרום הארץ, בנגב ובערבה. בין סיור חקלאי, תצפית לעבר הגבול עם ירדן או תצפיות על בעלי חיים הבעיה העיקרית היא באילו מבין האטרקציות כדאי לבחור
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בחורף המדבר התעורר. שיטפונות בערוצי הנחלים מילאו חלק מן הגבים הנסתרים, ומי גשמים שטפו מהר הנגב אל הערבה.

     

     

    כעת, בהיסוס מה, מתחילה פה ושם פריחת האביב של פרחי מדבר בשולי ערוצי הנחלים, ואתרי הטיולים בערבה ובנגב מתמרקים לקראת תקופת הפסח – שהיא האידאלית לטיולים בדרום.

    סיורים חקלאיים ותצפיות לרוב יתקיימו בדרום הפורח, בהם למשל סיור במטע תמרי מג'הול אשר מניבים פרי מתוק, מטעים שפריים מבשיל כאן לפני תמרי עמק הירדן.
    במהלך סיור זה מודגם המיכון החקלאי, כולל כזה שפותח בישראל, ומוצגים גם ענפי חקלאות שונים שסביב התמרים – למשל מכירת עצים גבוהים מידי לקטיף לנטיעות כדקלי נוי.

    הסיור החקלאי בערבה מעניין מאד, בין השאר מפני שהוא חושף את המבקרים לקשיים שאיתם נאלצים החקלאים להתמודד, למשל רמת מליחות גבוהה אשר דורשת מהם שיטת הכנה מיוחדת לקראת הנטיעות.
    הגידולים השונים – בהם פלפלים וכארבעים זנים שונים של עגבניות, גדלים על מצע חול בגובה של 60 ס"מ ומניבים שלושה מחזורי גידול וקטיף לאורך השנה.

    הטיול הדרומי שלנו ממשיך אל תצפית 'חופירה' – נקודה שנמצאת לא הרחק מקיבוץ עין יהב וצופה מגובה של 63 מטרים על קו הגבול עם ירדן ומעבר לו מחד, ומאידך על השדות החקלאיים והחממות הרבות מן הצד הישראלי.
    נקודת התצפית גבוהה יחסית ומגלה שמעבר לגבול, אצל הירדנים, ניכרת השממה המוחלטת על רקע הירוק הבוהק בצד שלנו.

    מכאן אנחנו ממשיכים אל נחל שיזף, משם מדווחים לנו הזואולוגים על תופעה חברתיות מיוחדת ביותר שנצפתה אצל 'הזנבנים', שהן ציפורים מקומיות יפיפיות.

     

     

    הזנבנים קיבלו את שמם בזכות זנבם הארוך, והם חיים חיי קהילה ושיתוף שאינם מקובלים מאד בקרב ציפורים. בין ענפי עצי השיטה העוקצניים הם מסתופפים ומקיימים סוג של 'קומונה קיבוצית' שבה גדלים כל הגוזלים יחד.
    "שומר מאהל" צופה למרחב בכל עת ומזהיר את הלהקה מפני טורפים ואויבים בעת ששאר חברי הקבוצה אוספים מזון ומפקחים על הצאצאים.

    מעת לעת מסתדרות הציפורים בשורה ויוצאות יחד במחול הורה סוער ואפשר לשער שהוא משמח גם את צוותי החוקרים אשר מנהלים מחקר ארוך שנים אודות להקת הזנבנים של שמורת נחל שיזף. כמעט מדי יום פוקדים הזואולוגים את המושבה הסואנת והזנבנים מאפשרים להם להתקרב ואף אוכלים פירורי לחם מידיהם.

    מידע רב אודות אפשרויות לינה, אירוח וסיור בערבה מרוכז באתר האינטרנט 'תיירות ערבה', למשל אודות סיורי צפרות, בעיקר בעקבות נדידת הציפורים, וכן לגבי נקודות תצפיות ונוף במקומות שונים בערבה. פעילויות בתשלום ולינה אפשר לתאם באותו אתר, או במרכז המידע 1-800-225-007.

    אחד המקומות החביבים עלי הוא "חאן שירת הערבה" – מתחם שמציע לינה בסגנון מדברי, טיולי ג'יפים וטיולים רגליים מודרכים.
    החאן מיועד לקבוצות, משפחות, רוכבי אופניים וג'יפאים, והלינה בו באוהלים בסגנון בדואי אבל לאחר שעברו שדרוג והם מחוממים וכוללים את כל הלוגיסטיקות הנחוצות ללינה ונופש.

    צילומים: דובי זכאי

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל הערבה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.