• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל חוף ימה של בת ים
    "שביל החוף של ישראל" הולך ונרקם בימים אלה ויוליך, במהרה בימינו אמן, בין זיקים שבדרום ועד לראש הנקרה בצפון. בינתיים אפשר לנחות בבת ים כדי למלא את הריאות ואת הנפש באוויר ים מלוח וצלול
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במשך עשרות שנים הזניחו רוב ראשי הערים ששוכנות לחופי הים התיכון את המשאב היקר ביותר שלהם – קו החוף – ולמעט חופי הרחצה הם לא דאגו מספיק להנגשת גבעות הכורכר לרווחת התושבים והמבקרים.
    במקרה הטוב נותרו במקומות רבים גבעות חול חשופות שחלקן הפכו למגרשי חניה לעת מצוא, ובמקרים הגרועים הפכו שטחים רבים – במיוחד באזורי התפר שבין רשויות, למזבלות ומטמנות פיראטיות.

     

    טיול לסופ"ש: אל הטיילת בחוף ימה של בת ים

     

    בעשור האחרון, ככל שמחירי הנדל"ן ממריאים לשחקים ועיריות מפשירות עתודות קרקע לבנייה, נבנים פרויקטים יקרים במיוחד מול הנוף היפה ביותר של ערי החוף, העיריות מתעשרות ממיסי ארנונה, ולעיתים הן "נזכרות" שראוי לטפח גם את השטחים הציבוריים שצמודים לחופים ואסור לבנות עליהם מתוקף חוק.

    אחד החופים החביבים עלינו, שזכה כאן לסיקור לא אחת, הוא קטע החוף שבין העיר ראשון לציון לבין בת ים, וזה קטע ארוך, רחב וחולי שמאפשר טיול נינוח עם רגל אחת במים ואחת על החול.
    פרנסי בת ים הקימו טיילת נאה ממש למרגלות גבעות הכורכר והיא מחוברת לטיילת של חוף ראשון לציון, וכעת יכולים חובבי הליכה ורכיבה לנוע בנוחות מראשון לציון ועד להרצליה.

     

    טיול לסופ"ש: אל הטיילת בחוף ימה של בת ים

     

    עם זאת, השטח שמעל לטיילת, על ראש גבעות הכורכר שבין ראשון לציון לבין בת ים, נותר מוזנח עם צמחייה פרועה ולא מעט אתרי פסולת מכוערים שגדושים בפסולת בניין, צמיגי טרקטורים ענקיים וכיוצא באלה מטרדים מכוערים.

    לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, או שמא בזכות תנופת הבניה האדירה על קו מצוק הכורכר של ראשון לציון, השקיעה לאחרונה עיר הפרדסים בהקמת טיילת נוספת, עליונה, ובה בין השאר פארק חבלים ומתקני משחקים לילדים ומקבצי מתקני כושר לחובבי הספורט.

     

    טיול לסופ"ש: אל הטיילת בחוף ימה של בת ים

     

    לאחרונה, בעת שיצאתי לנשום אוויר ולהירגע מול הים, גיליתי שגם פרנסי העיר בת ים הרימו את הכפפה (או שמא גם הם נזכרו בבחירות לרשויות המקומיות…) וגם בשטח שלהם הולכת ונרקמת טיילת עליונה מקבילה. על ראש מצוק הכורכר של בת ים, שעודו מוזנח, הולכת ונבנית בימים אלה טיילת יפיפייה שתכלול סככות צל שנשלחות אל נופי הים ולצידן ספסלי ישיבה מול הרוחות.

     

    הטיילת מתפתלת לאורך המצוק ומטפסת במסלול מעגלי אל גבעת כורכר, שם ישנה תצפית נוף נהדרת שמסתיימת במספר עמדות הצללה. מכאן תמשיך הטיילת ותגלוש מטה מן הגבעה עד למפגש עם טיילת החוף התחתונה.

    לאחר השלמת הבנייה יוכלו חובבי ההליכה והרכיבה לבחור בין שתי אפשרויות המסע מצפון לדרום ולהיפך: לאורך הטיילת התחתונה שעל קו הים, למרגלות מצוק הכורכר, או על הטיילת העליונה שעל ראש המצוק. בתוך כדי כך מסולקת סוף סוף הפסולת המעיקה שנצברה בשטח במשך שנים רבות.

     

    טיול לסופ"ש: אל הטיילת בחוף ימה של בת ים

     

    עוד לפני השלמת הפרויקט, בימים כאלה של חורף-לא-חורף, אפשר לרדת מראש הצוק של ראשון לציון ולצעוד צפונה לאורך טיילת הבטון התחתונה של בת-ים, שעליה פזורים ספסלי ישיבה ופינות מוצלות מול הים. מומלץ.

     

    טיול לסופ"ש: אל הטיילת בחוף ימה של בת ים

     

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל הטיילת בחוף ימה של בת ים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.