• Ad
  • טויוטה תשיק בקרוב מכונית חשמלית שתיטען תוך 10 דקות

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    'ניקיי אסיה', אחד העיתונים החשובים ביפן, פרסם אמש ידיעה לפיה טויוטה תחשוף בשנה הקרובה רכב חשמלי עם "סוללת מצב מוצק" חדשה שעשויה להיות "משנה משחק" בשוק הרכב החשמלי העולמי. לפי מקורותיו של העיתון – הסוללות החדשות יאפשרו טווח נסיעה של 500 קילומטרים בין טעינות, ולאחר מכן יספיקו 10 דקות בלבד לטעינה מלאה ול-500 קילומטרים נוספים.

     

     

    "טכנולוגיה זאת פותרת את כל הבעיות שניצבות בפני כלי רכב חשמליים שפועלים (כיום) עם סוללות ליתיום-יון קונבנציונליות, כולל טווח הנסיעה הקצר יחסית שמספקת כל טעינה, כמו גם זמני הטעינה. טויוטה רוצה להיות יצרנית הרכב הראשונה שמוכרת רכב חשמלי שמצויד בסוללת מצב מוצק כבר בתחילת העשור הבא, והיא תחשוף אב טיפוס (של רכב כזה) בשנה הבאה", כותבים אנשי ניקיי. "סוללות מצב מוצק" הוזכרו פעמים רבות כאחת הטכנולוגיות המבטיחות ביותר לאגירת אנרגיה חשמלית, בין השאר מפני שהן פחות רגישות והרבה יותר בטוחות לשימוש מסוללות ליתיום-יון המוכרות לנו, שחשופות להתחממות, בעירה והתפוצצות. לסוללות מצב מוצק יש צפיפות אנרגיה גבוהה יותר, ככל הנראה כפולה, וזה מאפשר תכולת אנרגיה כפולה ליחידת נפח ומשקל.

    עד היום לא הצליחו מפתחי הטכנולוגיה הזאת לייצר אותן בקנה מידה מסחרי ובמחיר סביר כך שיהיו תחרותיות ביחס לסוללות ליתיום-יון המוכרות, וטרם נחשפו פרטים אודות אורך החיים הצפוי שלהן ומספר מחזורי הטעינה שבהם הן מסוגלות לעמוד. לא מיותר להזכיר שסוללה ברכב חשמלי צריכה לפעול במשרעת רחבה יחסית של טמפרטורות ולקבל אנרגיה חשמלית ממערכות הבלימה הרגנרטיביות במקביל להזרמת אנרגיה למנוע.
    אנשי ניקיי מזכירים שממשלת יפן תומכת תמיכה מאסיבית בפיתוח טכנולוגיות אגירת אנרגיה בכלל, וגם בפרויקטי פיתוחו של סוללות מצב מוצק. אנשי ניקיי טוענים, ואנחנו מצטטים בלי להביע עמדה, ש"טויוטה ניצבת בראש תעשיית הרכב העולמית עם יותר מ-1,000 פטנטים שקשורים ישירות לסוללות מצב מוצק. ניסאן מתכננת לפתח סוללת מצב מוצק משלה, אשר תניע רכב סדרתי לפני שנת 2028".

    מעבר לשימוש בטכנולוגיות כאלה ישפיע באופן משמעותי על תעשיות הרכב והאנרגיה לאורכן ולרוחבן. על פי 'ניקיי', חברת Mitsui Kinzoku תקים במרכז המחקר והפיתוח שלה במחוז סאיטאמה מתקן פיילוט שבו היא תייצר "עשרות טונות של אלקטרוליט מוצק בשנה הבאה, מספיק כדי למלא את ההזמנות הנדרשות לאבות טיפוס". חברת הנפט אידמיצו קוסאן מתקינה ציוד לייצור אלקטרוליטים מוצקים באתר שלה במחוז צ'יבה, והוא צפוי להיות פעיל כבר בשנה הבאה. ייצור של אלקטרוליטים מוצקים דורש חומרים ייחודיים ("סולפידים מתמצקים") שהם בתחום מומחיותן של תעשיות המתכת והכימיה, וגם חברת Sumitomo Chemical מפתחת את אחד החומרים.

     

    קרב על הגמוניה עולמית

    בתחילת האלף הנוכחי הובילו חברות יפניות, בהן סוני ופנסוניק, את תעשיית הסוללות העולמית, אבל ככל שגדל הביקוש לסוללות, בעיקר עבור מכשירים חשמליים כמו טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים, נכנסו לתמונה בכל העוצמה יצרניות קוריאניות מובילות כמו LG וסאמסונג. אלא שאלה וגם אלה נותרו מאחור לנוכח התמיכה המאסיבית של ממשלת סין אשר הגתה והובילה תוכנית לאומית למעבר לשימוש ברכב חשמלי.

    בזכות התארגנות ממשלתית מסודרת, ועבודה יסודית בהתאם לתוכניות עשור ברורות, השתלטו חברות סיניות על משאבי מינרלים ומתכות בכל רחבי העולם – ובעיקר באפריקה ודרום אמריקה, והן מבטיחות לחברות סיניות אחרות גישה לליתיום, קובלט, ניקל וחומרים אחרים שנחוצים לייצור סוללות ליתיום-יון. יצרניות סוללות סיניות מובילות כיום את אספקת הסוללות לרכב חשמלי במונחי תפוקה, והגדולה מכולן היא חברת CATL .

    ממשלת יפן מתגייסת לעזרת התעשייה המקומית שלה, ועודדה מחקר ופיתוח מקומי של סוללות מצב מוצק מתוך הבנה שללא שינוי מגמה טכנולוגית תוסיף סין לאחוז בבכורה בתחום זה. ממשלת יפן הקימה קרן ייעודית לנושא זה, בהיקף של כ-19.2 מיליארד דולר, ומנהליה צפויים להקציב סכומי כסף גדולים לפיתוח סוללות מצב מוצק. ממשלת יפן גם התגייסה לסייע לתעשייה המקומית שלה לשים יד על ליתיום, שהוא אחד החומרים הנחוצים לסוללות כאלה. עם זאת, יפן לא לבד בתמונה: פולקסווגן הגרמנית הכריזה על כך שבכוונתה לייצר, בשיתוף פעולה עם חברת סטארט-אפ אמריקנית, סוללות מצב מוצק כבר בשנת 2025, ואילו קבוצת הטכנולוגיה הסינית QingTao (Kunshan) הקציבה יותר מ- 153 מיליון דולר למו"פ של סוללות מצב מוצק.

    The post טויוטה תשיק בקרוב מכונית חשמלית שתיטען תוך 10 דקות appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.