ההיילקס של טויוטה הוא אחד הטנדרים הנמכרים בעולם, לא מעט בזכות המבנה החסון שלו המאפשר לו להמשיך לנסוע ולנסוע גם בתנאי שימוש קשים ביותר.
כעת מתברר שגם אחיו במימדים אמריקאיים, הטונדרה, קורץ מאותם בדיוק מאותם חומרים.
בשנת 2007 ויקטור שפרד נכנס לסוכנות טויוטה ורכש טנדר טונדרה חדש. ב-9 שנים שעברו מאז הוא נסע בו לא פחות ממיליון מייל (1.6 מיליון קילומטרים), כ-200 אלף קילומטרים בכל שנה, בנסיעות מביתו שבלואיזיאנה לצפון דקוטה, לוויומינג ולוירג'יניה במסגרת עבודתו, אבל למרות המרחקים העצומים ששפרד גמא מדי חודש הוא מעולם לא נתקע אפילו בצד הדרך.
עוד ב-TheCar:
מיצובישי טריטון במבחן
חולמים על פיק אפ פיג'ו 404 במצב חדש?
פולקסווגן חשפה אמארוק מחודש
יתרה מזאת, לבד מטיפולים שוטפים שום דבר ברכב לא התקלקל והוא עדיין מצויד במנוע ובתיבת ההילוכים המקוריים.
גם מבחינה חיצונית הרכב נראה כמעט חדש, הצבע נוצץ למעט כמה מעיכות קטנטנות מאבנים ואי אפשר לדמיין שמדובר ברכב שהקילומטרז' שצבר מקביל לכ-40 הקפות של כדור הארץ.
"אני לא מרגיש שאני נוסע ברכב מותש בסוף דרכו," הדגיש שפרד. "המושבים לא שקעו או התבלו ולמרות שאני בן אדם לא קטן והם עדיין נוחים בנסיעות ארוכות, כל המערכות עובדות והרכב מרגיש מוצק ונוסע כמו ביום שקיבלתי אותו. כשלעיתים אני רואה טנדר של טויוטה עומד בצד הדרך אני חושב שמדובר במתיחה או בתרמית כי הרכבים האלה פשוט לא מתקלקלים", הוסיף.
מעבר לאמינות הבסיסית המאוד גבוהה של תוצרי טויוטה, אין ספק שגם לשפרד יש חלק בהישג ובמהלך תשע השנים האחרונות הוא עשה 117 טיפולים תקופתיים על פי מפרט היצרן, בכל 8,500 מיילים.
בטויוטה החליטו שהם רוצים לשים את היד על הטנדר של שפרד שהיה מהסדרות הראשונות שיוצרו במפעל טויוטה בסן אנטוניו שבטקסס כדי לפרק אותו לגורמים ולבדוק את מצב המכלולים אחרי מיליון מייל בעולם האמיתי ובתמורה הם הציעו לשפרד הצעה שקשה לסרב לה – טנדר טונדרה 2016 חדש, חינם אין כסף.
בטויוטה כמובן לא פספסו גם את הפוטנציאל היחצ"ני שבאירוע ושפרד, לקוח נאמן שהטונדרה החדש יהיה הטנדר ה-16 שלו מתוצרת טויוטה, סיכם בביטחון: "נתראה כאן שוב בעוד כמה שנים, אני לא רואה שום סיבה שלא אגיע גם עם הטנדר החדש למיליון מייל".