• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למנוע הגנרטור הלינארי אין טלטל, גל ארכובה או מערכת תזמון, ותנועת הבוכנה שלו מתורגמת לכח חשמלי. יכול להיות אידאלי לשימוש במכוניות חשמליות בעלות מאריך טווח

    מהנדסים במרכז הפיתוח של טויוטה הציגו אב-טיפוס פועל של שילוב חדש בין מנוע בעירה פנימית לבין מחולל זרם חשמלי, אשר עשוי לפעול כמאריך-טווח אידאלי למכוניות חשמליות.

    המנוע החדש נקרא "מנוע גנרטור לינארי" (Piston Engine Linear Generator), והסיכויים שלו לעבור לייצור מסחרי נראים די מבטיחים.
    החלק הקונבנציונלי של מנוע הבעירה הפנימית בתוך הגנרטור הלינארי הוא בוכנה שנעה הלוך ושוב בתוך צילינדר, במעין שילוב של מחזור שתי פעימות עם מחזור ארבע פעימות.

    אוויר טרי מוחדר לצילינדר דרך שני חרירים בתחתיתו, ובמקביל לדחיסת האוויר על-ידי הבוכנה במעלה הצילינדר נפלטת התערובת השרופה דרך שני שסתומים מופעלים חשמלית (דחיסה ופליטה). בהמשך פעולת הדחיסה נסגרים השסתומים בראש הצילינדר, וכאשר מגיעה הבוכנה לקראת הנקודה המתה העליונה שלה מוזרק הדלק לצילינדר באמצעות מזרק, ומיד לאחר מכן מתחילה פעולת העבודה.

    בניגוד למנוע בעירה פנימית רגיל, ארבע או דו-פעימתי, לבוכנה במנוע הגנרטור הלינארי לא מחוברים טלטל, גל ארכובה ומערכת תזמון. מתחת לבוכנה יש תא עם גז דחוס אשר נדחס על-ידי תנועת הבוכנה ומחזיר אותה למקומה במעלה הצילינדר. לכאורה, עד כה קיבלנו עבודה לחינם: הדלק נשרף והבוכנה נעה, אך היא לא מזיזה שום דבר ולא מייצרת עבודה. למעשה, תנועת הבוכנה מזיזה מגנט אשר מחולל זרם חשמלי, וכך מייצר חשמל. להערכת טויוטה מייצר האב-טיפוס שלהם כ-13 כ"ס.

    יתרונו הגדול של מנוע הגנרטור הלינארי נובע מן הפשטות שלו, ממדיו הקטנים, המשקל הקל וקלות הצינון שלו. כל אלה עושים אותו אידאלי (בהנחה שיעבוד טוב) לשימוש כמאריך טווח. זאת בניגוד למנועים הנוכחיים שמשמשים לצורך זה, אשר תוכננו במקור כמנועים קונבנציונליים להנעת רכב, והם גדולים, כבדים ומורכבים מאד באופן יחסי.

    רעיון מנוע הגנרטור הלינארי לכשעצמו אינו חדש: חמישה אבות טיפוס רעיוניים שונים נסקרו בדיוק לפני 20 שנים (1994) עבור הצבא האמריקני, ותוצאות הבדיקה הראו שהפוטנציאל להצלחה קיים, אך תלוי בתכנון המדוקדק של המנוע.

    ככל הידוע, טויוטה הוא יצרן הרכב הראשון אשר פיתח את "מנוע הגנרטור הלינארי" לשלב שבו כבר מוצג אב-טיפוס פועל. להערכת מהנדסי טויוטה יאפשר בעתיד חיבור של צמד גנרטורים כאלה לייצר די חשמל להנעת מכונית קטנה (יאריס או קורולה) במהירות של כ-120 קמ"ש וללא מגבלת טווח חשמלי (למעט כמות הדלק במיכל המכונית). הצוות של טויוטה הציג מסמכים שמתארים את מצב הפיתוח שלהם בקונגרס העולמי של איגוד המהנדסים SAE 2014 בדטרויט.

    טויוטה, כידוע, מתמחה בייצור כלי רכב היברידיים ומובילה את הפיתוח בתחום זה, אך לא בולטת בתחום המכוניות החשמליות בעלות מאריך טווח – דוגמת שברולט וולט. מנוע גנרטור לינארי, בעל מידות קומפקטיות, שמייצר חשמל, יהיה אידאלי, כאמור, לשימוש במכוניות חשמליות בעלות מאריך טווח, ועשוי להכניס את טויוטה לפלח השוק הזה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה מחוללת מחדש את הגנרטור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.