שמונה שנים לאחר השקת הדור הרביעי וללא שום קדימונים, צילומי ריגול או תמונות צללית כהות, טויוטה תציג ב-12 לחודש, במסגרת תערוכת פרנקפורט, את הלנד קרוזר החדש.
משום שטויוטה החליטה לא לחשוף שום פרטים עדיין לא לגמרי ברור אם מדובר במתיחת פנים שניה ל"פראדו 150" שהושק ב-2009 ועבר עדכון ב-2014 או בדור חדש לחלוטין.
ההערכות הן שמדובר ברכב חדש שכן יש לזכור שהדור הנוכחי למעשה מבוסס על שלדת הסולם, קווי העיצוב הכללי ומכלולים רבים של הפראדו 120 מלפני עשור וחצי ואין ספק שהגיע הזמן שטויוטה תחדש את רכב השטח הקשוח שנחשב לאייקון מוטורי בקרב חובבי השטח.
הלנד קרוזר אכן מציע יכולות שטח גבוהות מאוד, רמת אמינות יוצאת דופן וסחירות יותר ממצוינת בשוק המשומשות המאפשרת לבעלי לנד קרוזר למכור רכבים עם 300 אלף קילומטרים במחיר "מעל למחירון".
בטויוטה, כאמור, לא מנדבים בשלב זה שום פרטים אך מבטיחים שהלנד קרוזר החדש ישמור על אופיו הקשוח הבלתי מתפשר ועל יכולות שטח גבוהות מאוד. כמו כן בטויוטה מבטיחים שדרוג של ממש בכל הנוגע לאיכות החומרים בקבינה ואבזור הבטיחות.
בניגוד ליצרני רכבי שטח כמו לנדרובר ומיצובישי שבשנים האחרונות מרבית דגמי השטח שלהם מבוססים על תצורת מרכב אחוד, עושה רושם כי גם בדור החדש של הלנד קרוזר טויוטה תשמור עדיין על המתכון הישן והטוב (בשטח) של שלדת סולם, סרן אחורי קשיח ותיבת העברה עם הילוך כוח.
עם זאת, על פי הערכות הלנד קרוזר החדש יהיה מצויד גם במערכת בקרת אחיזה מתקדמת ומרובת מצבים לתוואי שטח שונים שבהתאם למצב הנבחר תדע בעצמה לכוון את עוצמת המנוע ואת חלוקת הכוח בין הגלגלים בצורה מיטבית.
לא מעט ביקורת נשמעה על עיצובו של הלנד קרוזר הנוכחי אשר לדעת רבים, בניגוד לדור הקודם מ-2002 שהיה מצויד בעיצוב קלאסי לא מתחכם אך מוצלח של רכב שטח, הציג חיטובים לא ממש הומוגניים עם בתי גלגל תפוחים מדי שהרגישו גדולים על הגלגלים ומאז מתיחת הפנים של 2014 גם על חזית ההזויה שכללה סבכה עצומת מימדים ופנסים ראשיים צרים. חובביו הרבים של רכב השטח האמיתי הנמכר ביותר בישראל בעשור האחרון ללא ספק מקווים שבטויוטה ילכו הפעם על מראה נעים יותר לעין.
על פי הערכות זה הכיוון הכללי והלנד קרוזר החדש יכלול פרונט לא מתחכם אבל בהחלט קל יותר לעיכול בהשראת סדרה 200 של הלנד קרוזר המיועדת בעיקר לשוק האמריקאי.
לישראל הלנד קרוזר החדש צפוי להגיע במהלך 2018.