• Ad
  • גם טויוטה, הונדה ומאזדה מצאו שלדים בארונות שלהן
    טויוטה ומאזדה עצרו ייצור של דגמים פופולריים לאחר חשיפת רמאויות במבחני בטיחות ורישוי. גם אצל הונדה, סוזוקי וימאהה נמצאו ממצאים דומים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אקיו טויודה, נינו של מייסד טויוטה והנשיא של יצרנית הרכב הגדולה ביפן, שוב נאלץ לכנס מסיבת עיתונאים בטוקיו, ושוב נאלץ לקוד קידה עמוקה ולהתנצל. אלא שבשונה מן הפעם הקודמת – אתמול הוא התנצל על מעשי רמאות שהתרחשו בחברת טויוטה עצמה, בין השאר גם בתקופה שבה הוא עצמו שימש כמנכ"ל שלה.

     

    רמאים נמאסתם: גם טויוטה, הונדה ומאזדה מצאו שלדים בארונות שלהן

     

    במסיבת העיתונאים אמר טויודה שהחברה דיווחה על הממצאים שלה כבר ב-31 במאי למשרד הקרקעות, התשתיות, התחבורה והתיירות של יפן, ובלי שום קשר לכל דבר אחר – זה מזכיר לנו את עודף משרדי הממשלה המיותרים בישראל.

    פרשות הרמאות במבחני הרישוי של יצרניות רכב יפניות החלו להיחשף בשנת 2016 כאשר הסתבר שמיצובישי רימתה במבחני תצרוכת הדלק של מספר דגמים. זה היה "הקש ששבר את גב הגמל" ואילץ את מיצובישי "למסור את המפתחות" ולהיכנע לבעלות של ניסאן.

    במהלך השנתיים האחרונות נחשפו פרשות רמאות דומות ב'הינו' וב'דייהטסו' – יצרניות משאיות ומכוניות ששייכות במלואן לטויוטה, ואקיו טויודה הבטיח שהחברה תקיים חקירה יסודית בנושא. במהלך החודשים האחרונים הסתבר שהחקירה חשפה עוד ועוד "אי סדרים" בחברות הבת, וכבר בחודש ינואר השנה נאלצה טויוטה לעכב משלוחים של עשרה דגמים שונים כאשר הסתבר שמנועים שסופקו על ידי 'טויוטה תעשיות' נבחנו באופן לא תקין.

    כעת שוב לוחכת האש את שולי גלימתה של טויוטה: אתמול, במסיבת עיתונאים שזומנה בטוקיו, נחשפו מעשי רמאות שנוגעים למבחני ריסוק ובטיחות של שבעה דגמים שונים שטויוטה מייצרת ומוכרת ביפן. לנוכח הממצאים הוחלט להפסיק את הייצור של שלושת הדגמים היחידים שעדיין מיוצרים: יאריס קרוס, קורולה פילדר וקורולה אקסיו. ארבעה דגמים נוספים שנבחנו בדרך לא דרך הם טויוטה קראון, איזיס וסיינטה מן הדורות הקודמים, וכן לקסוס RX מן הדור הרביעי – כל אלה כבר לא מיוצרים כיום.

    פרשת הרמאות הנרחבת שחשפה יצרנית המכוניות הגדולה בעולם כוללת בין השאר שימוש בנתונים חלקיים או מיושנים במבחני ריסוק ובטיחות, ובדיקות שגויות של תוצאות הניפוח של כריות אוויר בטיחותיות ושל פגיעה ביושבי המושב האחורי באותם מבחנים. בנוסף נמצאו זיופים גם בתוצאות מבחני הספק וכוח מנוע.

    בחלק מן המקרים נעשה שימוש במנגנון ניפוח כריות-אוויר שונה מזה שהותקן בדגמים הסדרתיים, מבחני ריסוק בוצעו בזווית פגיעה של 65 מעלות במקום זווית של 50 מעלות שנדרשת לפי התקנות, ובנתוני פגיעה בראשו של נוסע ברכב במבחן ריסוק שנמדדו רק בצד אחד ו"שוכפלו" גם לצד השני.

    מבחני ריסוק אחרים בוצעו תוך שימוש במחסום כבד יותר כמעט פי שניים מן התקן היפני, ובמקרה אחר טויוטה התעלמה משינוי רגולציה ובחנה פגיעה בנוסע במושב האחורי בהתאם לדרישות ישנות יותר.
    הספק אחד המנועים של לקסוס RX מן הדור הרביעי נבחן תוך שימוש בתוכנה פיקטיבית לאחר שבדיקת ההספק המקורית לא הניבה את ההספק המבוקש.

    בהודעה רשמית של טויוטה נמסר ש"אנחנו מתנצלים בכנות על כל דאגה ואי נוחות ש(הממצאים החדשים) עלולים לגרום ללקוחותינו ולבעלי העניין שנתנו את אמונם בטויוטה. אנחנו מתייחסים ברצינות לכך שהבעיה התגלתה בטויוטה בעקבות החשיפות בעיות רישוי ב'הינו מוטורס' וב'דייהטסו מוטור', וכן בטויוטה".

    "אנחנו לא חברה מושלמת. אבל אם נראה משהו לא בסדר, ניקח צעד אחורה ונמשיך לנסות לתקן את זה", אמר טויודה.

     

    רמאים נמאסתם: גם טויוטה, הונדה ומאזדה מצאו שלדים בארונות שלהן

     

    השריפה מתפשטת

    משרד התחבורה היפני (משרד הקרקעות, התשתיות, התחבורה והתיירות של יפן) דיווח אתמול על אי סדרים דומים גם אצל יצרניות המכוניות הונדה ומאזדה, וגם אצל סוזוקי וימאהה.

    בהמשך להודעת המשרד הודיעו אתמול אנשי מאזדה על הפסקת היצור של שניים מן הדגמים החשובים ביותר שלה ביפן: מיאטה ומאזדה 2. בדגמים אלה – כך נמסר – בוצע שימוש ב"תוכנת בקרת מנוע שגויה" במהלך מבחני רישוי, וזה משהו שמזכיר מאוד את תוכנת הרמאות שבה נעשה שימוש בפרשת 'דיזלגייט'. בנוסף, אנשי מאזדה הודו גם בזיוף נתונים שקשורים למבחני ריסוק של שלושה דגמים שייצורם הופסק.

    זיופי תוצאות מבחנים דווחו אתמול גם על-ידי הונדה, וגם מנהלי החברה הזאת התנצלו והודו שמדובר במבחנים ו"בדיקות לא ראויות" של רמות רעש ונתוני מומנט מנוע. במקרה של הונדה מדובר בדגמי 'אקורד', 'אודיסי' ו'פיט' (ג'אז) מן הדורות הקודמים, שכבר לא מיוצרים כעת.

    המשרד דיווח גם ש"בדיקות לא ראויות" נמצאו גם אצל יצרניות האופנועים סוזוקי וימאהה, ובהודעה לעיתונות שפרסם המשרד נכתב ש"מצער מאוד שנחשפו מעשי הונאה חדשים מפני שמעשי הונאה במבחני רישוי מערערים את אמון המשתמשים ומערערים את יסודות מערכת אישורי הרכב".
    משרד התחבורה מסר כי הנחה 85 יצרניות רכב יפניות לחקור ולדווח על היקף הבדיקות שלא טופלו כראוי. לדברי המשרד – עד לסוף חודש מאי דיווחו חמש יצרניות על תקלות, 68 חברות לא מצאו בדיקות מזויפות, ו-12 נוספות עדיין מנהלות חקירות.

     

    רמאים נמאסתם: גם טויוטה, הונדה ומאזדה מצאו שלדים בארונות שלהן

     

    המשרד הנחה את חמש החברות שדיווחו על תקלות להשעות משלוחים של כלי רכב שמושפעים מהן עד שאנשי המשרד יאשרו שהם עומדים בדרישות, ובמקביל נדרשו החברות להגיש דוחות סופיים לגבי ממצאיהן ולנהל מסעות הסברה ללקוחות במטרה להסביר את הממצאים כמו גם את האמצעים שננקטים לתיקון התקלות.

     

    אתה הראש, אתה אשם

    שתי קבוצות של משקיעים מבין בעלי המניות בטויוטה לא הסתפקו בהודעת משרד התחבורה או בהתנצלות של אקיו טויוטדה ודרשו את פיטוריו של בן משפחת המייסדים מתפקידו כיו"ר החברה. בהצהרה לתקשורת שהפיצה אחת הקבוצות האלה נכתב: "תרבות ארגונית נוצרת מלמעלה למטה, ולא להיפך. כאשר לא נעשים שינויים ברמת הדירקטורים, ספק אם הגישה של החברה יעילה".

    גם אנשי טויוטה וגם אנשי מאזדה טענו אתמול שאין צורך להפסיק להשתמש בכלי הרכב שלגביהם נמצאו "חריגות" – וכן ש"אין בעיות ביצועים שמנוגדות לתקנות ולחוקים" היפנים או השפעה על בטיחות כלי הרכב.
    מטויוטה אירופה נמסר שדגמי יאריס שיוצרו בצרפת עבור השווקים האירופיים (ועבור ישראל) לא מושפעים מבעיות ההומולוגציה ביפן והמסירות שלהם נמשכות כסדרן.

     

    רמאים נמאסתם: גם טויוטה, הונדה ומאזדה מצאו שלדים בארונות שלהן

     

    לקריאה נוספת:

    טויוטה בלחץ: דייהטסו זייפה מבחני בטיחות ונאלצה לעצור אספקת מכוניות לזמן בלתי מוגבל. גם טויוטה, מאזדה וסובארו מושפעות

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רמאים נמאסתם: גם טויוטה, הונדה ומאזדה מצאו שלדים בארונות שלהן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.