בקרוב צעירים מכל העולם ובמיוחד במדינה טכנולוגית כמו יפן אשר כבר נולדו לעידן האינטרנט, הרשתות החברתיות והטלפונים החכמים, יגיעו לגיל שאפשר להתחיל (לנהוג) ויצרניות הרכב בהחלט נערכות ליום הזה.
מסתבר, כך על פי מחקרים שונים שנערכו בארץ השמש העולה, שבעוד שבעבר קבלת רישיון נהיגה הייתה סוג של משאת נפש, כיום בני הנוער מגלים הרבה פחות עניין במכוניות וכל הסיפור הזה של נהיגה נראה לרבים מהם כמו בזבוז זמן שמחייב אותם להתנתק ממה שהם באמת אוהבים – ג'אדגטים וגלישה ברשתות חברתיות.
בניסאן החליטו לקחת לאקסטרים את ההעדפות של לקוחותיהם העתידיים והציגו בתערוכת טוקיו שנפתחה השבוע את Teatro For Dayz, קונספט למכונית עירונית חשמלית קטנה שהיא למעשה מקדש למסכי מגע ולתרבות השיתוף.
עוד כלי תחבורה חדשניים ב-TheCar:
זה לא אופנוע, זו מכונית: הרכב שמסתפק ב-2 גלגלים
הדור הבא של המכונית המעופפת מתקרב
לקסוס חושפת סקייטבורד שלא צריך גלגלים
בעוד שבמבט ראשון מבחוץ, כשהרכב כבוי, ה- Teatro For Dayz די מזכירה מכוניות רבועות מסגמנט ה-kei car הפופולרי ברחובות יפן, מבט מדוקדק יותר חושף שמשטחי החיכוך השחורים בצדי המרכב ובפגושים מלפנים ומאחור הם למעשה מסכי לד, המאפשרים להציג עליהם הודעות, סטטוסים, ציוצים, אמוטיקונים או סתם צורות גרפיות.
עם זאת, החגיגה האמיתית היא בקבינה עצמה בה הדשבורד כולו, דיפוני הצד, המושבים ואפילו ההגה הם למעשה מסכי מגע ענקיים ברזולוציות HD המעניקים אין סוף של אפשרויות תצוגה ולוקחים למקום חדש את בעיית הנהיגה המוסחת.
הדשבורד, למשל, יוכל להציג בפריסות שונות את נתוני הרכב ולשלב גם תצוגת ניווט, תחזית מזג אוויר, רשתות חברתיות ולמעשה כל דבר שנוסעי הרכב יחשקו בו – ממערבולות פסיכדליות של צבעים ועד לתצוגת ענק של אתרי חדשות אונליין.
את התצוגה ניתן להרחיב כמובן למושבים ולדיפוני הצד שעליהם ניתן יהיה גם להקרין שלל טקסטורות "ריפוד" – החל מבדי ריפוד מלכותיים עם תפירת קפיטונאז', דרך ריפודים בסגנון וינטאג', טקסטורות שגרתיות, צבעים נועזים, תצוגת הדפסי ענק של חיות, נופים או בעצם כל מה שתחפצו בו.
כמו כן, כל אחד מהנוסעים יוכל כמובן להגדיר שטח מסוים מהמסך מולו לצורך גלישה ברשת או שיתוף תכנים עם נוסעי הרכב וכמובן שגם עם העולם החיצון.
מן הסתם מדובר בקונספט רעיוני בלבד ורחוק מאוד מייצור וניסאן לא ממש טרחה לפרסם שום פרטים על יחידת ההנעה של הרכב, הסוללות הענקיות שידרשו להנעה ולהפעלת כל מערך המולטימדיה הקיצוני והאם הוא יהיה מצויד בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית שתאפשר לשלב בין הצורך לנווט את הרכב בתנועה לשלל הסחות הדעת מהמסכים סביב.