כמה חודשים אחרי שהיינו מהישראלים הראשונים שנהגו בהם, סמל"ת יבואנית פיאט ואלפא רומיאו בישראל השיקה השבוע בארץ שני דגמים חדשים ומשמעותיים מאוד.
אחרי שנים ארוכות בהן אלפא הציעה ליין דגמים מוגבל מאוד שכלל למעשה רק את הג'ולייטה והמיטו, בסוף השבוע מחליפת ה-159 – הג'וליה, המסמלת עידן חדש באלפא עם חזרה להנעה אחורית, נחתה סוף סוף בארץ הקודש.
בשלב זה הג'וליה עוד לא החתימה דרכון ונחתה כאן לאירוע שהוגדר על ידי היבואנית כ"פריסייל לקהל הנאמן של המותג וללקוחות פוטנציאליים" ומקדים את ההשקה הרשמית של הג'וליה שתתקיים בנובמבר.
לצורך האירוע ,שנערך בגלריה ביפו, הגיעו שני רכבים מאיטליה להדגמה סטטית ואלה לא תאמו בדיוק את המפרט שישווק כאן.
עוד ב-TheCar:
הג'וליה החדשה תוכננה לחולי הגה אך תנהג בעצמה
הכירו את לבאנטה – רכב הפנאי הראשון של מזראטי
מיצובישי טריטון במבחן
ג'וליה
הג'וליה תגיע בנובמבר לארץ עם שלוש יחידות הנעה שונות ובמספר רמות אבזור במחירים שבין 250 ל-700 אלף שקלים המציבים אותה ראש בראש מול המתחרות המובילות מגרמניה ובראשן ב.מ.וו סדרה 3.
על אף שמבחינת המחיר גרסת הבסיס של הג'וליה יקרה במעט מהב.מ.וו 318, על הנייר לפחות היא מציגה יתרון גדול בכל הקשור לביצועים עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש המפיק 200 כ"ס (לעומת 136 בבימר הבסיסית) שמעביר את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומאיץ את האיטלקיה המסוגננת למהירות תלת ספרתית בתוך 6.6 שניות בדרך ל-235 קמ"ש מרביים.
רמת האבזור "מילאנו" הבסיסית תכלול מושבי בד, חישוקי 17" קלים, מולטימדיה עם מסך 6.5", בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות גם לשורת המושבים השניה, חיישני גשם ואורות וגם מערך בטיחות מתקדם הכולל בלימת חירום אוטונומית במהירות של עד 65 קמ"ש והתראה על סטיה מנתיב.
רמת האבזור "לאנץ' אדישן" תעלה 35 אלף שקלים נוספים ותכלול בנוסף ריפודי עור, חלון שמש פנורמי, פקדים להעברת ההילוכים משני צדי ההגה, חישוקי 18" ופנסי קסנון.
יחידת ההנעה הבאה בהיצע משלבת מנוע 2.0 ליטרים מוגדש המפיק 280 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית והנעה כפולה המאיצים את הג'וליה למהירות תלת ספרתית בתוך 5.5 שניות ול-250 קמ"ש מרביים.
גרסה זו תוצע ברמת הגימור "ולוצ'ה" שתכלול בנוסף מערכת שמע משופרת, מושבים עם כיוון חשמלי וזיכרון ומערך בטיחות אקטיבי משופר. שלכם בתמורה ל-385 אלף שקלים.
בפסגת ההיצע נמצאת גרסת התלתן הירוק המדוברת שמסתכלת בלבן של העיניים לגרסאות הספורט של המתחרות, עם מנוע כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטרים המפיק לא פחות מ-510 כ"ס המאיצים את האלפא היקרה והחזקה ביותר ששווקה אי פעם בארץ למאה בתוך 3.9 שניות ו-307 קמ"ש מרביים.
התלתן תשווק בארץ ברמת גימור גבוהה מאוד שתכלול חישוקי 19", מתלים אדפטיביים, מערכת מצבי נהיגה השולטת בניהול המנוע, המתלים וההיגוי, בקרת שיוט אקטיבית, חלקים רבים מסיבי פחמן ועוד ואופציה לתיבה הילוכים ידנית ב-690 אלף שקלים או אוטומטית ב-700 שקלים – קרוב מאוד למחיריהן של ה-C63 AMG וה-M3 אך גבוה ביותר מ-200 אלף שקלים ממחירה של הקאדילק ATS-V.
המציעה ביצועים דומים.
פולבק
מחלקת המסחריות של פיאט אולי לא נמצאת באור הזרקורים כמו המשפחתית היפהפיה החדשה של אלפא, אך בשנים האחרונות היא נחשבת לאחד מקטרי הצמיחה החשובים של הקונצרן עם נתוני מכירות מרשימים מאוד באירופה, המזרח התיכון, אפריקה וגם כאן בישראל.
לפיאט מעולם לא היה טנדר פיק-אפ אך לאחרונה, מתוך הבנה שכדי להגדיל את הנוכחות של פיאט פרופשונל במיוחד בשווקים מתפתחים, בחטיבת המסחריות החליטו שהגיע הזמן לשנות את זה.
עם זאת, בפיאט בחרו שלא לפתח דגם כזה בעצמם אלא לפנות למי שנחשבים למומחים בסגמנט טנדרי הפיק-אפ בגודל בינוני – היפנים.
התוצאה היא פולבק, טנדר שלמעט למעט שינויי קלים בעיצוב הסבכה, הפגושים והחישוקים, זהה לחלוטין למיצובישי טריטון ואף מיוצר במפעל של היצרנית היפנית בתאילנד.
בניגוד לטריטון המוצע בארץ במספר גרסאות מנוע ואופציה להנעה אחורית או כפולה, הפולבק משווק במחוזותינו רק בגרסה החזקה ביותר עם מנוע דיזל בנפח 2.4 ליטרים המפיק 181 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה סופר-סלקט עם דיפרנציאל מרכזי.
המחיר מתחיל ב-230 אלף שקלים, מעט נמוך ממחירו של הטריטון, וגרסת הבסיס כוללת מערכת התראה על סטיה מנתיב, בקרת שיוט, חישוקי 16" קלים, 7 כריות אוויר ומערכת מולטימדיה מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס.
רמת האבזור פרימיום עולה 12 אלף שקלים נוספים ומוסיפה נעילת דיפרנציאל אחורית, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 17" ומערכת מולטימדיה מתקדמת יותר עם ווייז מובנה.