• Ad
  • חדשות מפריז: תערוכת המכוניות הבינלאומית

    כל החדשות שיוצגו בתערוכת המכוניות החשובה ביותר לשנת 2014 במהדורה מתעדכנת: כל מה שאנחנו יודעים נכון לרגע זה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשני באוקטובר יתקיים יום העיתונות הראשון של תערוכת פריז – תערוכת המכוניות החשובה ביותר לאירופה לשנת 2014, ולכן גם החשובה ביותר עבור שוק הרכב הישראלי.

    דגמים חדשים שמושקים בפריז יגיעו ברובם ארצה במהלך הרבעון הראשון או השני של השנה הבאה, ומיעוטם יגיע אלינו עוד קודם לכן.

    למי שמתכנן לעבור בפריז בתקופה הזאת כדאי לציין ביומן את הימים 4-10 באוקטובר, שבהם תהיה התערוכה פתוחה לקהל הרחב (עלות כניסה בשעות הרגילות 82.6 שח למבוגר, או 123 שח למבוגר וילד, ומוצעים גם כרטיסים מוזלים לשעות פתיחה מוגדרות).

    לצד האטרקציות הגדולות והנוצצות בתערוכה, רובן בגזרת מכוניות-העל והמותגים הנחשקים, תוצגנה השנה לא מעט מכוניות חשובות לשוק הישראלי, בהן למשל חמש מכוניות סופר-מיני חדשות לגמרי – יונדאי i20, מאזדה 2, סקודה פאביה, אופל קורסה והונדה ג'אז אשר יחליפו מכוניות קיימות ומצליחות, וגם פולקסוואגן פאסאט שתהיה אחת מכוכבות התערוכה.

    גם פלח השוק של ג'יפונים יככב בפריז, עם כמה ג'יפונים וקרוס-אוברים שיוצגו בתצורתם הסופית ומספר קרוס-אוברים חדשים שיוצגו כאבות טיפוס לקראת השקתם בתחילת השנה הבאה.

    רבים מיצרני הרכב לא ממתינים עד לתערוכה עצמה וכבר חשפו לכל הפחות חלק מן המידע אודות הדגמים החדשים, ואנו מביאים כאן את הבשורות החשובות שידועות לנו עד כה.

    אאודי
    רבים מחובבי הספורט והביצועים ממתינים ל- RS3 חדשה, שנועדה להתמודד מול ב.מ.וו. M235i ומרצדס A45 AMG. השמועות מספרות שאל ארבעת הגלגלים של המכונית יישלח מנוע ה-2.5 ליטר מוגדש הטורבו לפחות 360 כ"ס, ואולי אף יותר.

    אותם אוהדים גם ממתינים למכונית עוד יותר מדליקה, R8 החדשה אשר תהיה, למעשה, האחות התאומה של למבורגיני הוראקאן החדשה, שהושקה השנה, והיא מונעת באמצעות מנועי V8 ו-V10 שמעבירים הרבה כח לכל ארבעת הגלגלים.

    אלא שככל שידוע לנו שתי המכוניות הללו עשויות להמתין לתערוכת הרכב הגדולה הבאה, אולי בדטרויט או בלוס-אנג'לס, ולא כדאי לעצור את הנשימה לקראת פריז.

    עם זאת, הצעד הטבעי של אאודי, לאחר השקת TT החדשה הוא להשיק גרסת רודסטר פתוחה שלה, ואת זה בדיוק היא תעשה בפריז: TT רודסטר מונעת באמצעות כל מגוון המנועים של הקופה, בהם גם מנוע בנפח 2.0 ליטר מוגדש טורבו, שמספק 230 כ"ס. עיצוב הפנים זהה לקופה, למעט הוספת קשת התהפכות ומסך אחורי להטיית זרם האוויר כשהגג פתוח.

    Audi TT Roadster

    ומן השחקים אל קרקע המציאות. בערך. בפריז חושפת אאודי את מתיחת הפנים של A6 וגם של הגרסה הספורטיבית שלה, S6, אשר קיבלו בעיקר נגיעות עיצוב קלות בחלקה הקדמי, עם פנסי LED חדשים.

    Audi S6

    מנוע ה-4.0 ליטר מוגדש הטורבו של S6 שודרג כך שהוא יספק מעל 430 כ"ס ויזניק את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות.

    אופל
    החדשה החשובה ביותר של אופל היא כמובן קורסה החדשה, אשר מבוססת על הפלטפורמה של הדגם היוצא. המידות הכלליות שלה, ובעיקר מרווח הסרנים, לא שונו משמעותית.

    Opel-Corsa-2014s

    אנשי אופל מתאמצים להדגיש את ההבדלים בין המכונית החדשה (דור חמישי או 'קורסה E') לבין הקורסה הנוכחית (D) וטוענים ש"אף חלק בשלדה של המכונית החדשה לא זהה לזו של המכונית היוצאת". גם מערכת המתלים וכיול השיכוך שונו, כמו גם "הארכיטקטורה של מערכת החשמל".

    עם זאת, "קורסה E" היא סוג של דור ביניים, מתיחת פנים מאד משמעותית אבל שלב אחרון בחייה של הפלטפורמה הנוכחית לפני השקתה של מכונית חדשה לחלוטין, על פלטפורמה חדשה ומתקדמת יותר, שצפויה בשנת 2018.

    מכל מקום, את קורסהE בגרסתה המעניינת יותר יניע מנוע 1.0 ליטר תלת צילינדרי מוגדש טורבו, אשר מוצע בשתי רמות הספק (90 ו-115 כ"ס). לצדו מוצע גם מנוע 1.4 ליטר בעל ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו. שני המנועים חדשים לגמרי ולשניהם מחוברות תיבות הילוכים ידניות חדשות אף הן.

    שתי תיבות הילוכים חדשות – אחת אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה, ואחת רובוטית בעלת מצמד בודד יוצעו גם הן.קורסה החדשה תיוצר במקביל בספרד ובגרמניה החל מסוף שנה זו ותגיע אלינו בתחילת השנה הבאה.

    אלפא רומיאו

    אלפא תציג בפריז מתיחת פנים של ג'ולייטה, אשר תכלול שיפוצי עיצוב חיצוניים ופנימיים ושדרוג של כמה מן המנועים לטובת פחות זיהום ותצרוכת דלק יעילה יותר.
    פרטים נוספים יימסרו ודאי בשבוע הבא.

    ב.מ.וו.

    הדור השני של ב.מ.וו. X6 אמור היה להיות מושק בתערוכת מוסקבה, לפני כחודש וקצת, אבל מנהלי ב.מ.וו. החליטו להמתין איתו עד לתערוכת פריז.

    BMW X6 - 2014

    הכלי החדש גדול מקודמו אבל לא יותר יפה ממנו, הוא ייוצר בארה"ב לצד רוב הג'יפים והג'יפונים שמיועדים בעיקר לארה"ב, ומכירתו שם תחל כבר בדצמבר הקרוב.

    גרסת הקבריו של סדרה 1 מוחלפת בפריז על-ידי סדרה 2 קבריו, מכונית שלדברי ב.מ.וו. היא "בוגרת ויוקרתית יותר". ממדי המכונית זהים לתצורת הקופה של סדרה 2, אך בניגוד לה הגג הנפתח אינו קשיח אלא גג בד, וזאת בעיקר כדי לחסוך בעלויות ובמרחב שתופס מנגנון הקיפול של הגג.

    BMW 2 Series Convertible

    הבד שממנו עשוי הגג עשוי מאריג ארבע-שכבתי חדש, שאמור להיות עמיד יותר מפני פגעי השמש, מזג האוויר והזמן, ובעיקר להציע רמת בידוד רעשים טובה יותר.
    פתיחת וסגירת הגג אורכת 20 שניות, ויכולה להתבצע גם תוך כדי נסיעה עד למהירויות של 50 קמ"ש.

    חיזוקי המרכב, שנדרשים כדי לפצות על היעדר הגג וקורותיו, ומנגנון הקיפול של הגג הרך הגדילו את משקל המכונית ב-150 ק"ג יחסית לגרסת הקופה, ומצד שני מעצבי ב.מ.וו. השקיעו בחומרים איכותיים יותר מאשר בקופה כדי ליצור תחושה יוקרתית יותר בתוך הקוקפיט. עיצוב הפנים, באופן כללי דומה מאד בשתי הגרסאות, למעט איכות החומרים, כאמור.

    הונדה
    בראיה האירופאית של הונדה, המכונית החשובה ביותר עבורה בפריז היא מתיחת פנים (או גרסה נוספת, תלוי את מי שואלים) לסיביק האירופית (האצ'בק 5 דלתות).
    מתיחת הפנים נועדה להצעיר את המכונית ולהקנות לה מראה עוד יותר ספורטיבי, עם רמזים ל-TYPE-R ומערכת מולטימדיה חדישה.

    Honda Civic Sport

    החדשות החשובות באמת במכונית הזאת, תוצאה ישירה של מאמצי פרוייקט EuroNCAP לקדם את הבטיחות של כלי רכב בעולם – היא מערכת הבלימה האוטונומית הראשונה שמוצעת במכונית סדרתית "עממית" בגודל הזה.

    מערכת הבלימה העצמאית פועלת אמנם במהירויות נמוכות יחסית, אבל מוצעת כסטנדרט בכל הגרסאות של המכונית, ותקבל ניקוד מרבי בסעיף זה אצל אנשי EuroNCAP.

    בראיה ישראלית, החדשות החשובות של הונדה בפריז הן HR-V, קרוס-אובר חדש שיתחרה בקטגוריית הג'וק.

    HR-V, כמקובל בקטגוריה הרותחת הזאת, מבוסס על פלטפורמת הסופר-מיני של ג'אז (העתידית) – אשר גרסה מוארכת שלה מהווה בסיס לסיביק.

    Peter Rydberg

    שמונה שנים חלפו מאז שהפסיקה הונדה את ייצורו של HR-V המקורי, כלי שלא ממש הצליח מבחינה מסחרית אבל ודאי נותן בידי הונדה את ההצדקה לטעון שהיא זו שזיהתה את כמיהת הקהל לקרוס-אוברים בגודל סופר-מיני כבר לפני שנים.

    היות שלכל דגם חדש עדיף להציע ייחוד כלשהו, ובנוסף לעיצוב החיצוני שהולם את משפחת דגמי הונדה, HR-V מכריז על מרווח פנימי רב בזכות שימוש בשתי תכונות שהפכו גם את ג'אז לאחת המרווחות בקטגוריה שלה: מכל דלק שממוקם נמוך במרכז חלקו התחתון של המרכב, ושיטת קיפול ייחודית של המושבים שמאפשרת להשיג נפח הטענה רב במיוחד.

    חדשות חשובות יותר עבור הונדה אירופה הן ג'אז חדשה, הדגם השלישי הנמכר ביותר של הונדה באירופה, אשר מחליף מכונית טובה אך יקרה מידי לשוק הישראלי.
    זהו הדור השלישי של המכונית, גרסאות אחרות שלה כבר נמכרות בעולם (תחת שם המותג 'פיט') והיא נראית כמו גרסה סופית וכמעט מוכנה לייצור למרות שבפריז היא תופיע כ"אב טיפוס" בלבד.

    Anna Boix

    בהונדה מבטיחים שיפור במרחב הפנימי, ושדרוג תחושת העידון והיוקרה, כמו גם של תכולת האבזור, ושיפור באיכות הנסיעה תודות לכיול מחדש של המתלים.
    בסיס הגלגלים ארך ב-3 ס"מ, והאורך הכללי ב-1.5 ס"מ בלבד, והמנועים אמנם נושאים את אותם נפחים מוכרים לנו אבל כעת כבר מכילים את טכנולוגיות "חלומות הארץ" חוסכות הדלק והזיהום של הונדה.

    המנוע הבסיסי הוא בנזין בנפח 1.3 ליטר שמחובר לתיבה ידנית או לתיבה אוטומטית רציפה, ומעליו מוצעת המערכת ההיברידית – מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר שמחובר למערכת היברידית טורית, שמספקים יחד 123 כ"ס.

    מכירותיה של סיביק, הקומפקטית של הונדה, ידעו עדנה (יחסית) לאחרונה, וכעת מגיעה מתיחת הפנים של גרסת ההאצ'בק 5 דלתות.

    עיקר העבודה היא קוסמטית, וברובה נוגעת בפרצוף כדי לשוות לו תחושה עוד יותר ספורטיבית, אבל ייתכן גם שידרוג של סביבת הנהג ושיפור תכולת הגאדג'טריה.

    וולבו

    XC90 החדש הוא דגם ראשון שוולבו משיקה תחת הבעלות של ג'ילי הסינית.
    הכלי בנוי על פלטפורמה חדשה ומודולרית שנקראת SPA , פותחה בשבדיה בארבע השנים האחרונות, ומציעה גמישות רבה (כך שהיא תהווה בסיס לדגמים שונים נוספים) משקל נמוך ושיפור ביצועי הבטיחות.

    Volvo_XC90

    וולבו תציע מערכות בטיחות שעדיין לא קיימות אצל מתחרותיה – האחת מהדקת את חגורות הבטיחות על הנהג והנוסעים, ו"מפעילה טכנולוגיה סופגת זעזועים" כאשר הרכב יורד מן האספלט, והאחרת עוצרת אוטונומית את המכונית כשהיא מזהה מצב תאונתי מתקרב.

    XC90 החדש ארוך, רחב וגבוה מהדגם היוצא, ומיועד להתחרות בפורשה קאיין ופולקסוואגן טוארג, ב.מ.וו. X5, מרצדס ML ועוד.

    ספינת הדגל של הג'יפ החדש, שתיקרא T8, תהיה בעלת הנעה היברידית.

    טויוטה

    טויוטה חושפת בפריז את C-HR, שמציג בינתיים כמה סימני שאלה ושני סימני קריאה.

    השאלה הראשונה נוגעת למועד ההשקה של מכונית אמיתית שתתבסס על הקונספט הזה – יש שאומרים שזה יקרה רק בעוד כשנתיים, אחרים מהמרים על השנה הבאה.

    2014 TOYOTA C-HR Concept

    שאלה נוספת נוגעת למיקום של קרוס-אובר כזה במגוון הדגמים של טויוטה, שמוכרת בהצלחה רבה את RAV-4 שלה. היות שמדובר בכלי רכב הרבה יותר נועז, עיצובית, ברור שיש לו מקום גם לצד RAV-4, אבל השאלה היא האם הוא יהיה פחות או יותר באותם ממדים – ויתבסס על פלטפורמת 'אוריס', או שהוא נועד לתת תשובה לשוק הקרוס-אוברים הקטנים יותר מקטגוריה B, שממנו טויוטה עדיין נעדרת, ואז יתבסס על פלטפורמת היאריס.

    דגם מוסווה של "אוריס קרבית" בתצורת קרוס-אובר נצפה לאחרונה במהלך ניסויים בגרמניה, כך שהעדויות כרגע נוטות לכיוון האופציה הראשונה (ואפילו עם שם משוער: "אוריס קרוס").

    טויוטה מניפה כדרכה דגל – גרסה היברידית שבה יצויד הקרוס-אובר הקטן ובכך ייבדל לטובה ממתחריו.

    C-HR עשוי להיות נקודת מפנה עיצובית של כלל דגמי טויוטה. הוא מתאפיין בקשתות גלגלים מנופחות, תחושת ריחוף נמוך ורחב ש"מרוח" על הכביש וצמוד אליו, כתפיים מודגשות ופרצוף עגלגל שמכיל את הקווים הכלליים של הלוע הנוכחי של דגמי טויוטה.

    מה מתוך כל אלה ישרוד אל המכונית האמיתית, ומה ימשיך הלאה אל דגמי טויוטה עתידיים אחרים? ימים יגידו.

    יגואר
    יגואר, לפני שנחתה לחיקה המפנק של טאטא ההודית, אשר עושה הרבה כבוד למורשת הבריטית, ידעה הרבה מאד מורדות ומורדות.

    Jaguar XE

    בשנת 2009, למשל, כאשר כל שוק הפרימיום נמצא בצמיחה מטורפת למרות משבר כלכלי עולמי, וכל יצרניות הפרימיום נמצאו בקדחת ההכנה של דגמים ותתי-דגמים חדשים, הפסיקה את ייצורה של X-TYPE, מכונית שנולדה בחטא על הפלטפורמה של מונדיאו הקודמת.

    כך, בעת שכל יצרניות הפרימיום השיקו דגמים קטנים והולכים, וחדרו לסגמנטים שבהם לא התחרו מעולם, ויתרה יגואר על הקטגוריה המתפתחת ביותר בעולם הפרימיום.

    כעת מנסה יגואר לתקן את המצב, ולמרות שהיא עדיין לא מציעה מתחרה לאאודי A1, היא נכנסת מחדש לקטגוריה החשובה של ב.מ.וו. סידרה 3, אאודי A4 ומרצדס C קלאס.
    XE החדשה תונע באמצעות סדרת מנועי 'אינג'ניום' החדשים, בעלי ארבעה צילינדרים, אשר ידחפו, באמצעות הגלגלים האחוריים, פלטפורמה חדשה, מתקדמת וקלה.

    בהמשך, אם כי הפעם לא בגלל אילוץ כמו בפעם הקודמת, תוצע גם גרסת הנעה כפולה.

    יונדאי

    במרכז התצוגה של יונדאי תעמוד מהדורה חדשה של המכונית השניה הכי נמכרת בישראל בשנה האחרונה – i20 (שהיא גם מכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר בארץ).
    i20 פותחה במרכז הפיתוח והעיצוב של יונדאי בפרנקפורט, גרמניה, בין השאר כדי לקלוע לטעמם של לקוחות אירופאים.

    Hyundai i20 2014

    כמו ב-i10 גם כאן השקיעו מפתחי המכונית בעיקר בהגדלה פיזית של תא הנוסעים, בעיצוב, ובהעמסת המכונית בתכולת איבזור רבה כדי לייצר לה ערך רב יותר בעיני הלקוחות.

    המכונית מבוססת על פלטפורמה חדשה אולם בסיס הגלגלים הוארך רק בחצי ס"מ. עם זאת, אנשי יונדאי מבטיחים שמרחב הרגליים במושב האחורי הוא הטוב בקטגוריה, ושבאופן כללי זאת המכונית המרווחת ביותר בקטגוריית הסופר-מיני עבור היושבים במושב האחורי.

    בין פריטי האבזור שיונדאי מצהירה עליהם (לא ברור מה מתוכם יגיע ארצה) בולטים גג שמש פנורמי מיוחד, מצלמה אחורית סטנדרטית בכל הגרסאות, ותאורת LED מלפנים ומאחור.

    המכונית מיוצרת בטורקיה לצדה של i10

    לנד-רובר
    לנד רובר ממתגת את עצמה מחדש עם שלוש סדרות דגמים, כש"ריינג' רובר" בראש הפירמידה ו"דיסקאברי" צמוד לכל מה שיודע לנסוע גם בשטח.

    דיסקאברי "ספורט" החדש, שממוקם במגוון דגמי החברה מתחת לדיסקאברי (שיוחלף בדגם חדש בשנה הבאה), הוא מחליפו של 'פרילנדר' ונועד להתמודד עם כלים מפונפנים כמו אאודי Q5 – תוך כדי כך שהוא מציע גם יכולות אמיתיות של נהיגת שטח.

    Discovery Sport

    אם מתעלמים מריינג' אבוק 'דיסקאברי ספורט' (אשר מבוסס על פלטפורמת ה'אבוק) יהיה בינתיים הקטן בדגמי החברה, והראשון בסדרה מתרחבת של דגמי משפחת 'דיסקאברי'.

    "ספורט" החדש מציע שבעה מקומות ישיבה, מהם שניים אחוריים מתקפלים, כלומר שאפשר להניח שהם לא יהיו שימושיים לנוסעים בוגרים לאורך זמן.

    מאזדה

    עבורנו, בישראל, המכונית החדשה החשובה ביותר של מאזדה בפריז היא מאזדה 2, אשר בנויה על פלטפורמת 'סקייאקטיב' חדשה ומונעת באמצעות מנוע ה-1.5 ליטר החדש שמניע את מאזדה 3.

    Mazda 2 - 2014

    בנוסף יוצעו גם מנוע בנזין חדש, אף הוא מסדרת 'סקייאקטיב', בנפח 1.3 ליטר, וכן מנוע 1.5 ליטר דיזל חדש.

    מאזדה 2 החדשה גדולה ברוב ממדיה מן המכונית היוצאת: ארוכה ממנה בכ-14 ס”מ, בסיס הגלגלים שלה ארוך בכ-6 ס”מ, והיא גבוהה יותר ב-2.5 ס”מ. הרוחב שלה נותר זהה.

    אחרי כחצי שנה של טיזינג תושק סוף סוף בפריז אחת המכוניות האייקוניות ביותר של מאזדה, MX-5 "מיאטה".

    mx-5_2014_exterior_06_screen

    מאזדה התאמצה לשמור על המורשת, ועל העיצוב הקלאסי ששואב מן המורשת הבריטית, ובה בעת לבנות מכונית מודרנית, יעילה יותר ובעלת ביצועים משופרים בכל תחום.
    מסקרן יהיה לגלות האם מאזדה תציג בפריז גם רמז לדגם החשוב ביותר שהיא צפויה להשיק במחצית הראשונה של השנה הבאה, הלא הוא CX3 – קרוס-אובר קטן שנראה קצת כמו CX5 מוקטן.

    מאזדה, כמו יצרניות נוספים, נוהגת בדרך כלל להציג מכונית תצוגה שרומזת על העתיד לבוא, זה נכון גם כאשר היא מחליפה דגם ואמור להיות נכון שבעתיים לקראת כניסתו של דגם חדש לגמרי לארסנל הדגמים שלה.

    CX3 יתבסס על הפלטפורמה של מאזדה 2 וצפוי להיות גדול ומרווח מחלק מן הקרוס-אוברים הקטנים שבהם הוא יתחרה, וההימור שלנו הוא שבפריז תוצג מכונית תצוגה שמתארת באופן כללי כיצד הוא אמור להיראות.

    אגב, בתחילת השנה הבאה תשיק מאזדה מתיחת פנים מעניינת למאזדה 6, אשר הוצגה בסוף 2012 והושקה בישראל אך לפני כשנה וחצי, אבל לא בטוח אם היא תבחר להציג אותה כבר בפריז או שתמתין לצורך זה לתערוכת דטרויט, בינואר הבא.

    מתיחת פנים מאד דומה אמור לעבור במקביל גם הג'יפון של מאזדה, CX5, וגם כאן יכולה מאזדה לבחור להציג אותה בפריז או להמתין לדטרוייט.

    מיני

    מיני של ב.מ.וו. כבר חשפה רשמית את גרסת החמש דלתות שלה בברלין לפני חודשיים וקצת, אבל פריז תהיה ההזדמנות הראשונה לחשיפה בפני קהל.

    המכונית נועדה למי שלא מצליח לדחוס את משפחתו לתוך גרסת השלוש דלתות אבל לא רוצה לטפס אל הקאונטרימן הגדולה והיקרה יותר.

    MINI Cooper 5 door

    לכן, נוסף לשתי הדלתות האחוריות, בסיס הגלגלים של המכונית ארוך יותר ב-7.2 ס"מ, המכונית ארוכה ב-16.1 ס"מ, מאחור ישנם שלושה מושבים, ומרחב הראש והרגליים גדולים מאלה של גרסת השלוש דלתות. גם נפח תא המטען גדל, ב-67 ליטרים, וכעת מציע 278 ליטרים שזה כמעט מספיק.

    אנשי מיני מבטיחים שכל השינויים הללו לא פגמו בתחושת הנהיגה ה"קארטינגית" והישירה של ההאצ'בק 3 דלתות, ומזכירים שכ-70% ממכוניות ההאצ'בק בקטגוריית הגודל הזו הן בעלות 5 דלתות – מה שאומר שפוטנציאל המכירות של מיני יגדל מאד.

    כמו גרסת השלוש דלתות גם גרסה זו מבוססת על פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של ב.מ.וו, שעליה מבוססת גם 'סדרה 2 אקטיב טורר' החדשה ובעתיד גם סדרה 1 הבאה.
    את 'קנטרימן' – גרסת הכאילו סטיישן של מיני, תחליף בעתיד גרסת סטיישן שתתבסס על גרסת החמש דלתות.

    מרצדס

    מרצדס רוצה להראות לפורשה 911 מהיכן פולט האגזוז, והיא תציג בפריז את AMG GT – ספק דו-מושבית ספורטיבית ספק מכונית על, ובכל מקרה יורשת רוחנית ל-SLS.

    GT החדשה תונע באמצעות מנוע V8 בנפח 4 ליטר שיוגדש על-ידי צמד מגדשי טורבו שיספק כ-505 כ"ס בגרסת ה-S הבכירה.

    Mercedes-AMG GT (C 190) 2014

    עוד אקזמפלר מבית היוצר של AMG היא C63 סטיישן, אשר מונעת באמצעות 480 כ"ס ממנוע V8 בנפח 4.0 ליטר בגרסתו הבסיסית, ועד 580 כ"ס בגרסה העצבנית יותר.
    בהמשך השנה תחשוף מרצדס את אותה קונפיגורציה גם בגרסאות מרכב נוספות, בהן סלון, קבריו וקופה.

    ברמה ארצית יותר תציג מרצדס את מתיחת הפנים של B קלאס, המיני-מיניוואן שמבוסס על פלטפורמת ה-A קלאס.

    B-Klasse 2014 B-Class 2014

    המעניין במכונית הזאת, נוסף לשינויים העיצוביים הקלים והשגרתיים בפנים ובחוץ – היא גרסה חשמלית חדשה שפותחה בשיתוף פעולה בין מרצדס לבין טסלה.

    למעשה זאת היא החשמלית הסדרתית הראשונה של מרצדס בעידן המודרני, ומתחרה ראויה לפולקסוואגן גולף החשמלית, והיא מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 160 קמ"ש ולהגיע לטווח מרבי (תיאורטי כמובן, ולא ב-160 קמ"ש…) של 200 ק"מ. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש, למי שלא חוסך בחשמל, עומד על 7.9 שניות.

    אחד המנועים שאיתם מונעת B קלאס הוא מנוע דיזל ארבעה צילינדרי בנפח 1.5 ליטר שמיוצר על-ידי רנו, וזה עבר מספר שינויים לטובת הפחתת זיהום האוויר ותצרוכת הדלק שלו.

    המכונית עצמה עברה סדרת שיפוצים קוסמטיים קלים, גם חיצוניים וגם פנימיים, בהם פגוש קדמי נוכח יותר, עם פתחי כניסת אוויר מוגדלים, שילוב תאורת היום הקבועה בתוך הפנסים הראשיים ואופציה לפנסי LED.

    הקוקפיט שודרג גם בתחושת האיכות ובמיוחד בתכולת האיבזור, בין השאר עם מסך מגע חדש בגודל 8 אינטש, מערכות סיוע לנהג וכניסה ללא מפתח, שמוצעת כאופציה בתוספת תשלום.

    עוד בענייני הנעה אלטרנטיבית: מכונית הדגל של מרצדס ואחת המכוניות המתוחכמות ביותר טכנולוגית בעולם, S-CLASS, מקבלת בפריז גרסת פלאג-אין חדשה עם טווח נסיעה מוצהר של כ-32 ק"מ על חשמל.

    מי שלא יחפוץ להשתמש במערכת ההיברידית דווקא לצרכי חסכון, ויחליט ללחוץ בכח על המצערת, יוכל להזניק את המכונית הזאת מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות.

    סוזוקי

    ויטארה חדשה תעמוד במרכז התצוגה של סוזוקי בפריז, וזהו ג'יפון רך שמיועד להתמודד בראש ובראשונה בסובארו XV, אבל גם במובילי קטגוריה אירופים כמו אופל מוקה ורנו קפצ'ור, בניסאן ג'וק כמובן, וכן בכלים עתידיים צפויים מבית הונדה, יונדאי, קיה וטויוטה.

    SUZUKI Vitara 2014

    ויטארה תיוצר במפעל של סוזוקי בהונגריה, והיא תשווק באירופה עם מנוע דיזל ומנוע בנזין. אלינו יגיע בוודאות מנוע הבנזין, מפני שהדיזל סובל מחרפת מיסוי, והוא מעביר את כוחו לגלגלים הקדמיים בלבד בתצורות הבסיסיות, ואל כל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת "AllGrip" בדגמים היותר יקרים.

    כמו אצל ניסאן עם הג'וק, ובמידה מסוימת גם אצל רנו עם קפצ'ור, בסוזוקי מבטיחים שלקוחותיהם יוכלו לבצע קסטומיזציה, כלומר לבחור שילובים שונים של צבעים ופריטי אבזור.

    סקודה

    פאביה חדשה לגמרי, אם כי על-בסיסה של פלטפורמה משודרגת בלבד, ולא על פלטפורמת ה-MQB המודולרית והחדשה של קבוצת פולקסוואגן, תעמוד במרכז התצוגה של סקודה בפריז, ומתחת למכסה המנוע שלה יותקנו מנועי TSI בנפחי 1.2 ו-1.4 ומנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר.

    המכונית מבוססת על שדרוג של פלטפורמת הפולו הנוכחית (PQ25), בין השאר כדי להוזיל את עלויות הפיתוח והייצור שלה.

    SKODA Fabia_2014

    פאביה החדשה רחבה בתשעה סנטימטרים מן המכונית היוצאת, וגם בסיס הגלגלים גדל מאד, אך היא תהיה נמוכה בכ-3 ס”מ. תא המטען שלה, אחת מנקודות החוסן של רוב דגמי סקודה, מציע נפח של 330 ליטרים.

    לישראל תגיע כנראה המכונית עם אותם מנועים שמוצעים בפולו: טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר שמייצר 90 ו-110 כ”ס בשילוב תיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים או אוטומטית רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה הילוכים.

    סמארט
    חטיבת סמארט של דיימלר-בנץ תציג בפריז, לראשונה בפני קהל, את את הדור השלישי של “בשביל שניים” (Fortwo ) ואת הדור השני, לאחר כמה שנות הפסקה, של “בשביל ארבע” (ForFour ), לאחר שייצורה הופסק לפני קרוב לשמונה שנים.

    smart fortwo, BR C453, 2014 / smart forfour, BR W453, 2014

    סמארט הדו-מושבית ואחותה בעלת ארבעה המושבים חולקות פלטפורמה משותפת עם ‘טווינגו’ החדשה של רנו. 'פור-פור' ארוכה מ'פור-טו' ב-80 ס"מ, והיא תיוצר על-ידי רנו עבור 'סמארט' במפעל של רנו בסלובניה. ’פור-טו’, הקטנה יותר, תוסיף להיות מיוצרת בצרפת, במפעל של סמארט.

    אלינו, לישראל, יגיע הצמד בתחילת השנה הבאה, בכפוף לכך שהיבואן יגיע להסכמות עם היצרן.

    פור-טו ופור-פור מבוססות, כאמור, על הפלטפורמה של טווינגו אבל שתיהן קצרות ממנה. בסיס הגלגלים של ‘פור-פור’ ארוך מזה של ‘פור-טו’ ב-62 ס"מ מאד מאד חשובים.

    'פור-טו' חולקת עם ‘פור-פור’ את עיצוב החלק הקדמי אך לא את עיצוב האחוריים, ובעוד שהדלת האחורית של 'פור-טו' מחולקת לשתיים, כדי להקל על פתיחתה במקומות חניה צפופים, ל'פור-פור' יש דלת אחת.

    את שתי המכוניות יניע מנוע בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר מתוצרת מיצובישי, שמספק 71 כ"ס, וחובבי הביצועים יוכלו לקבל מנוע עצבני יותר: בנזין מוגדש טורבו בנפח 900 סמ”ק, מתוצרת רנו, אשר מספק 90 כ”ס.

    את התיבה הרובוטית בעלת המצמד הבודד מחליפה כעת תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול ושישה יחסי העברה (תיבה שמוצעת גם במרצדס A-class), ולראשונה אצל סמארט היא מציעה גם תיבת הילוכים ידנית.

    פולקסוואגן

    במרכז התצוגה של פולקסוואגן בפריז פאסאט החדשה, דור שמיני למכונית המשפחתית הגדולה שמסמנת כבר כמעט שני עשורים את הרף העליון בקטגוריה.

    פאסאט החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית, הוא קלה יותר ומונעת באמצעות מנועים יעילים וחסכוניים יותר, והיא מכילה שפע מערכות בטיחותיות לסיוע לנהג, כמו גם מערכות נוחות ובידור.

    Der neue Volkswagen Passat

    המכונית לא גדלה בממדי האורך והרוחב, אבל בסיס הגלגלים הוארך ב-7.9 ס”מ מאד משמעותיים (עומד כעת על 279.1 ס”מ) כך שהיא צפויה להציע שיפור ניכר למרחב הפנימי.

    אורך המכונית החדשה הוא 476.7 ס”מ, רוחבה 183.2 ס”מ וגובהה 145.6 ס”מ, כלומר שהיא קצרה ב-2 מ”מ, רחבה ב-1.2 ס”מ ונמוכה ב-6 מ”מ מן הדגם היוצא. מפתח הגלגלים רחב כעת ב-3.1 ס”מ מלפנים ו-1.4 ס”מ מאחור.

    לראשונה בקטגוריה הזו מותקן בפאסאט (כאופציה) לוח מכשירים שמבוסס על מסך TFT ברוחב 12.3 אינטש, שעליו מוקרנות תצוגות שונות לפי בחירת הנהג. התצוגה גדולה וצבעונית, ומאפשרת למקם את פונקציית הניווט, למשל, מול הנהג ולא רק על המסך שלימינו.

    פאסאט היא המשפחתית הגדולה הראשונה שמציעה גם תצוגה עילית כסטנדרט, ובאמצעותה מוקרנים לנהג נתונים רבים אודות המכונית ומצב הניווט שלה.

    מערכות הבטיחות כוללות מערכת שמבצעת בלימה אוטומטית במהירויות נמוכות, מערכת לבלימת חרום אוטומטית במהירויות גבוהות, “סייען גרירה” שמסייע לנהג לתמרן עם נגרר, ו”סייען פקקי תנועה” שהוא ככל הנראה בקרת שיוט אדפטיבית.

    מבחר המנועים כולל עשר יחידות כח שונות, כולן מוגדשות טורבו ובעלות הזרקת דלק ישירה, בנפחים של 1.4, 1.8 ו-2.0 ליטר בנזין ו-2.0 ליטר דיזל.
    אלה מספקות החל מ-120 כ”ס ועד 280 כ”ס, ומצוידות במערכות “דומם והתנע” (למרבה הצער) וכן במערכות השבת אנרגיה ממערכת הבלמים.

    פאסאט תוצע בגרסה היברידית-נטענת בעלת הספק משולב (מנועי בנזין וחשמל יחד) של 211 כ”ס. ההיברידית-נטענת תהיה החזקה מסוגה מכל דגמי פולקסוואגן, ותציע טווח נסיעה (תיאורטי) של 50 ק”מ באמצעות המערכת החשמלית לבדה, ללא הנעה של מנוע הבנזין. טווח הנסיעה המשולב של המכונית אמור להיות ארוך יותר מ-950 ק”מ בין תדלוקים (וחישמולים).

    אצלנו צפויה פאסאט החדשה בתחילת השנה הבאה.

    לצד המשפחתית הגדולה החדשה חשפה פולקסוואגן גרסה מעודכנת של פולו GTI (פולו "הרגילה" עודכנה בתערוכת ז'נבה השנה). במסגרת העדכון שונו הפגושים והפנסים, כשהשינויים המרכזיים התרחשו מתחת לפני העור עם החלפת המנוע הקודם במנוע חדש גדול וחזק יותר והוספת תיבת הילוכים ידנית להיצע. כן, הסופר-מיני הספורטיבית של פולקסוואגן הוצעה בדורה האחרון (חמישי) אך ורק עם תיבת הילוכים אוטומטית.פולקסוואגן פולו GTI מלפנים

    אז כעת יש גם תיבה ידנית כאופציה (שישה הילוכים) שתוצע לצד התיבה האוטומטית המוכרת (רובוטית כפולת מצמד), וגם מנוע חדש. זהו מנוע בנפח 1.8 ליטר מוגדש טורבו (בודד) שמפיק 192 כ"ס ומחליף את מנוע הקודם בנפח 1.4 ליטר עם מגדש-טורבו ובמגדש-על שמפיק 180 כ"ס. ביצועי המכונית עם שתי התיבות זהים ומעט טובים יותר מבעבר עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומהירות מרבית של 236 קמ"ש (קיזוז של 0.2 שניות ותוספת של 8 קמ"ש ביחס לפולו GTI עם המנוע הקודם).

    פורד
    שוק המיניוואנים הישראלי ירד אמנם מגדולתו מאז ששיא עידן הליסינג מאחורינו, אבל פורד S-MAX הוא עדיין אחד המתחרים האירופאים הראויים, ובפריז יושק הדור השני, החדש, אשר מבוסס על הפלטפורמה והמכלולים של מונדיאו החדשה (ובקרוב גם של מחליפיהם של גלאקסי ואדג' האמריקני).

    Ford Reveals All-New S-MAX; Trail-Blazing Sports Activity Vehicl

    אנשי פורד מבטיחים שהתנהגות הכביש, שהייתה אחת התכונות המוערכות בדגם היוצא, רק שופרה, ושבזכות מתלים משודרגים שופרה גם נוחות הנסיעה ותחושת האיכות.
    S-MAX יוצע מעתה עם מנועים חדשים – מנוע 1.5 ליטר מוגדש טורבו שמספק 150 כ"ס, מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו שמספק 239 כ"ס, ומנוע טורבו דיזל חדש, בנפח 2.0 ליטר, שיוצע בשלושה הספקי מנוע.

    כל המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית, מנוע ה-2.0 ליטר בנזין גם עם תיבה אוטומטית קונבנציונלית, ומנוע הדיזל גם עם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול.
    רמות האיבזור של S-MAX מותאמות כמובן לכל שוק, אבל כוללות מעתה מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מרכזי גדול בגודל 8 אינטש, ומערכת לבלימה אוטונומית של המכונית שיכולה לבלום אוטומטית ממהירויות של 180 קמ"ש ועד לעצירה מוחלטת.

    המידות החיצוניות של הכלי נותרו דומות, אבל בפורד טוענים שאף חלק מרכב לא נותר זהה לזה של הדור הקודם, וכן שהעיצוב המעט יותר נמוך, עם קו מותניים גבוה יותר, מייצר תחושה ויזואלית יוקרתית וספורטיבית יותר.

    שיטת קיפול והזזה חדשה של שבעת המושבים, שכוללת אפשרות להזזה קדימה ואחורה של השורה האמצעית וקיפול כללי של כל המושבים האחוריים הפכה את תא הנוסעים ל"גמיש" ושימושי יותר.

    מכונית שלא יובאה עד היום לישראל היא C-MAX – מיני-מיניוואן שמבוסס על פלטפורמת הפוקוס ומתחרה באירופה ברנו סניק ואופל זאפירה.

    Ford C-MAX

    בפריז תושק מתיחת פנים גם של הגרסה הרגילה שלו וגם של הגרסה המוארכת, 'גראנד סי-מאקס' (בעלת 7 מושבים, שמתחרה בגראנד סניק).
    בשני המקרים כוללת מתיחת הפנים שדרוג של הקוקפיט – ממש כמו במתיחת הפנים האחרונה של פוקוס, התקנת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מרכזי גדול, ועיצוב מחדש, נועז ובוטה יותר, של החרטום והירכתיים.

    את מנוע ה-1.6 ליטר יחליף מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.5 ליטר שיספק 150 כ"ס, וגרסאות הבסיס יונעו באמצעות מנוע ה-1.0 ליטר מוגדש הטורבו שמספק 125 כ"ס.

    פורשה
    מתיחת פנים לקאיין לא נשמעת כמו חדשות מיוחדות בזמן ששני אחיו לפלטפורמה – טוארג של פולקסוואגן ו- Q7 של אאודי מוחלפים בדגמים חדשים. החידוש המעניין של קאיין יהיה גרסה היברידית-נטענת שתספק מעל 410 כ"ס ותוצג לצד מנועי בנזין ודיזל ששופרו לטובת תצרוכת דלק וזיהום אוויר מופחתים.

    Porsche Cayenne 2014

    פיאט
    יבואני פיאט לישראל יכולים להתחיל לנשום לרווחה. עד עתה הם נאלצו לשרוד בשוק התחרותי שלנו עם דגם עיקרי אחד בלבד – 500 הקטנה והמדליקה, כשברקע ממלאת את האולמות שלהם פונטו מזדקנת, מיני-מיניוואן שפלח השוק שלו מוגבל וטנדרון קטן.

    כעת, עם השקתו של X500, הם יוכלו לכוון ישר לפוני של אחד מפלחי השוק התוססים והרווחיים ביותר בעולם, ובישראל: שוק הקרוס-אוברים הקטנים.

    X500 הוא ג'יפון / קרוס-אובר משותף לפיאט ולקרייזלר (הוא נקרא 'רנגייד' תחת הסמל האמריקני) ושניהם מיוצרים במפעל של פיאט במלפי, איטליה.

    שני הג'יפונים מבוססים על הפלטפורמה של L500, כלומר על שידרוג ומתיחה של פלטפורמת הפונטו / קורסה.

    לבד משאלת המחיר, שהיא תמיד נקודה רגישה, השאלה החשובה מבחינתנו היא אילו מנועים יהיו זמינים עבור השוק שלנו. אם יהיה זה מנוע ה-1.4 ליטר מוגדש הטורבו של פיאט, כשהוא משודך לתיבה רובוטית חדשה – זה בהחלט יכול להיות גלגל הצלה למכירות פיאט בישראל.

    האופציה של מנוע הטורבו דיזל בנפח 1.25 ליטר עם תיבה רובוטית בעלת מצמד בודד פחות עדיפה, אבל אם לא תהיה ברירה זה מה שיהיה.
    פיאט תשחרר כמובן תמונות רשמיות של 500X אבל החליטה להקדים אותם בטיזר וידאו חביב.

    פיז'ו
    אחרי השלמת ההשקה של 308 מתפנה פיז'ו להצגת גרסאות חמות יותר של המכונית, והראשונה בהן היא 308 GT – שבליבה מוצעות שתי גרסאות מחוזקות של מנוע ה-1.6 ליטר מוגדש הטורבו.

    המכונית זכתה גם לכמה שיפורים קוסמטיים, להדגשת הערך המוסף שלה, ולנגיעות עיצוביות גם בתא הנהג.

    PEUGEOT_308GT

    לצידה הציגה היצרנית מתיחת פנים ל-508 אשר מישרת קו עם שפת העיצוב החדשה שהחלה ב-308. מלפנים נמצא שבכה קדמית צרה יותר ופחות אגרסיבית מבעבר, פנסים חדשים ופגוש בעיצוב שונה. גם מאחור נמצא עדכון לפגוש, פנסים ולמכסה תא המטען. בתא הנוסעים פיז'ו מדווחת על שימוש בחומרים איכותיים יותר, מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 7 אינץ' ומערכת שמע משודרגת של JBL.

    עוד מדווחת היצרנית על כיול חדש למתלים לשיפור היכולות הדינמית ועל שדרוג למערך הבטיחות עם מערכת לניטור בשטחים מתים.

    במסגרת עדכון המנועים לעמידה בתקני אירו 6 המחמירים יותר מנוע הטורבו-בנזין זכה לתוספת של 9  כ"ס, כך שכעת מנוע ה-1.6 ליטר מפיר 165 כ"ס. בנוסף תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת ששת ההילוכים שופרה גם כן כשעל פי פיז'ו זהו הדור השלישי של התיבה. בנוסף יש גם מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר שיוצע בשני הספקים (150 ו-180 כ"ס).

    שיווקה של פיז'ו 508 המעודכנת יחל בחודש הקרוב ואלינו היא תגיע בתחילת 2015.

    קיה
    החדשות של קיה בפריז הן דור שלישי לסורנטו, אחיו של יונדאי סנטה-פה ואחד הג'יפים הבינוניים היותר נמכרים בישראל.

    אנשי קיה אמנם שדרגו את סביבת הנהג ותא הנוסעים, שנראית, לפחות בתמונות, יוקרתית מבעבר, אבל העיצוב הכללי של סורנטו נראה עוד יותר מיושר וחסר ברק אפילו מן הדור הנוכחי, היוצא.

    Kia Sorento 2014

    מצד שני, סורנטו החדש גדול ומרווח יותר, וצפוי גם להיות יותר שימושי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.