• Ad
  • סטלנטיס התחילה לעבוד על דגמים חדשים, משותפים, של אלפא רומיאו, DS ולנצ'יה. בינתיים היא מותירה את אפסילון בחיים עם מתיחת פנים אחרונה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הקמתה של סטלנטיס – החברה שמאחדת את כל מותגי פיז'ו-סיטרואן-אופל ופיאט-קרייזלר – לוותה בחשש כבד בנוגע למותגי עבר אהובים אך לא מצליחים כלכלית ובראשם לנצ'יה ואלפא-רומיאו. לזכותם של קרלוס טווארס ומנהליה הבכירים של הקבוצה צריך לומר שכבר בשבוע ההשקה של החברה, בתחילת ינואר, הם הרגיעו ואמרו שהחברה המאוחדת מתכננת לאפשר לכל אחד ממותגיה לזרוח ולהצליח, אבל הצהרות לחוד ומעשים לחוד. עד שלא נראה דגמים חדשים של לנצ'יה, למשל, יהיה קשה להירגע.

     

     

    היום מגיעות בשורות טובות ראשונות, בלי לפתוח פה כמובן, כאשר ה'אוטומוטיב ניוז' – העיתון החשוב ביותר של תעשיית הרכב, מפרסם שסטלנטיס פועלת לתיקון מותג היוקרה המוזנח שלה – לנצ'יה. צעד ראשון, שלא כרוך ביותר מידי סיכון או השקעה, הוא הצגת מתיחת פנים נוספת ל'אפסילון' הקשישה.

    מה שהרבה יותר משמח הוא הדיווח של אוטומוטיב ניוז לפיו אנשי סטלנטיס החלו לעבוד על פיתוח דגמים משותפים ללנצ'יה, אלפא רומיאו ו-DS. הפרטים מאד כלליים ומוגבלים, אבל לפי מקורותיו של אוטומטיב ניוז מבוצע הפיתוח הזה במסגרת חטיבת יוקרה חדשה שאחראית לשלושת המותגים, ובעתיד הלא רחוק הם יחלקו ביניהם מערכות הנעה

     

     

    בין השאר, מנהלת המוצרים של DS, מריון דייוויד, מצוטטת שם כך: "אנחנו עובדים עם עמיתינו האיטלקים על מודולי פרימיום ספציפיים, מערכות הנעה ותכונות (מוצר) שיבדילו בין מותגי הפרימיום (אלפא רומיאו, DS ולנצ'יה) לבין מותגי מיינסטרים… DS ממשיכה בתוכניות שלה להשקת דגם חדש בכל שנה, אבל אחרי שנת 2023 היא תתמקד בביטוי לסינרגיות שבין פיאט-קרייזלר לפיג'ו-סיטרואן… כפועל יוצא – הדור הבא של רכבי פרימיום של סטלנטיס יושק בשנת 2024 או 2025".

    אנשי אוטומטיב ניוז מדווחים גם שאלפא רומיאו תשיק בקרוב קרוסאובר חדש וקטן (תוכנית שנהגתה עוד בימיו של סרג'יו מרקיונה), אבל במקום להתבסס על פלטפורמה של פיאט הוא ייבנה על בסיס פלטפורמת CMP של פיג'ו-סיטרואן ויקבל גם הנעה חשמלית. הקרוסאובר הזה יהיה בגודל קומפקטי, כלומר קטן יותר מסטלביו ו'טונאלה', והוא ייוצר במפעל של פיאט בפולין ויושק בשנת 2023.

     

     

    'טונאלה', שהעבודות עליו כמעט והושלמו עוד לפני המיזוג, יושק כבר בסתיו הקרוב ויקבל מערכות הנעה שישמשו גם את ג'יפ רנגייד, כלומר מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטר בהספקים של 130 ו-180 כוחות סוס, וככל הראה גם מערכת היברידית נטענת בסיסית למדי, שתספק טווח נסיעה של כ-40 קילומטרים.

    סבתא לנצ'יה חיה

    בינתיים, כאמור, השיקה סטלנטיס מתיחת פנים נוספת, אחרונה יש לקוות, של 'אפסילון' שמבוססת על פלטפורמת הסופר-מיני של 'פנדה' והושקה לראשונה בשנת 2011, על בסיס פלטפורמה ששורשיה מגיעים עד לשנת 2003.

    מתיחת הפנים הותירה את העיצוב המוכר של אפסילון עם עדכונים לשבכה הקדמית ולפנסי החזית, וכן מספר עדכונים של תא הנוסעים וסביבת הנהג, בהם למשל מערכת אינפו-טיינמנט חדשה עם מסך מגע בגודל 7 אינטש. החידושים החשובים יותר נועדו לאפשר למכונית הקטנה – שנמכרת כמעט אך ורק באיטליה, לשרוד את תקנות זיהום האוויר המחמירות. זה אומר, למשל, שדרוג למנוע ה-1.2 ליטר שמפיק 69 כוחות סוס אנמיים במיוחד, ולמנוע ה-900 סמ"ק הלא מאד מרשים, שמספק 85 כוחות סוס.

     

     

    מה שיותר חשוב – אפסילון מוצעת כעת עם יחידה היברידית שמאחדת מנוע טורבו-בנזין תלת צילינרי בנפח 1.0 ליטר עם מנוע חשמלי שנעזר בסוללת ליתיום-יון. היחידה ההיברידית מפיקה 70 כוחות סוס ומאיצה את הסופר-מיני (שהיא כיום הדגם היחיד שמשמר את הסמל של לנצ'יה) מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 14.2 שניות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חדשות טובות: סטלנטיס מזריקה חיים ללנצ'יה ולאלפא רומיאו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.