• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד התחבורה העביר לאישור ועדת הכלכלה שורת תיקונים לתקנות התעבורה, ובהם ביטול פרצה בחוק שמאפשרת להסיע נוסעים שאינם חגורים. בנוסף, המשרד מציע לעגן בתקנות איסור על התקנת אמצעי שמשבשים את פעולתם של מכשירי אכיפה, ובנוסף מוצע לאסור על קבוצות של 10 רוכבי אופניים לרכוב ללא רכב מלווה

    משרד התחבורה מתקן ליקויים. באיחור של שנים ארוכות, המשרד העביר לוועדת הכלכלה תיקון לתקנות התעבורה, שיימנע מנהגים מלהסיע נוסעים שאינם חגורים בחגורת בטיחות. "כיום חלה חובת חגירה על נוסעים ברכב כמספר החגורות המותקנות בו", מסבירים במשרד במכתב ששלחו לוועדת הכלכלה, לקראת דיון שייערך בנושא בשבוע הבא. "מוצע לבטל את האפשרות להסעת נוסע לא חגור בחגורת בטיחות, ולאסור נהיגה ברכב אלא אם כל הנוסעים בו חגורים".

    בהמשך המכתב, מסבירים במשרד התחבורה כי "מוצע להתיר הסעת נוסעים ברכב כמספר חגורות הבטיחות המותקנות ברכב ולא כמספר המושבים ברכב, אלא אם הרכב פטור מחובת התקנת חגורות בטיחות". התיקון האמור נמצא בהכנה לכל הפחות מאז שנת 2010, אולם עד כה לא הצליח המשרד להעבירו לאישור ועדת הכלכלה.

    "התוצאה היא מתן היתר בפועל על-פי החוק לנסיעה ללא חגירת חגורת בטיחות, כאשר יש מקום לנוסע אך אין חגורה פנויה עבורו", הסביר בכיר ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפני כשנה. בעקבות תאונה מחרידה שאירעה ליד טבריה במאי 2012, שבה נהרגו שמונה בני משפחת אחת שנסעו במיני-ואן המיועד לשבעה בלבד, גברו הקריאות מצד מומחי בטיחות לתקן את הליקוי בחוק, אך רק בשבוע הבא תדון ועדת הכלכלה בתיקון שהכין משרד התחבורה.

    מלבד התקנה בעניין חגורות הבטיחות, העביר משרד התחבורה שורה של תיקונים נוספים לתקנות התעבורה, ובהם כמה שנוגעים לרוכבי אופניים: איסור רכיבה בדרך שאינה עירונית למי שגילו פחות מ-12 שנים, איסור רכיבה בקבוצה בת 10 רוכבים בדרך בין-עירונית ללא רכב ליווי, והיתר לרכיבה בשול הדרך בכביש בין-עירונית שבו השול "פנוי ומיוצב באספלט". אגב, התקנות הנוגעות לרוכבי אופניים נמצאות בהכנה כבר כשנתיים – בספטמבר 2012 אישר שר התחבורה, ישראל כץ, המלצות של ועדה מקצועית שעסקה בהגברת בטיחותם של רוכבי האופניים.

    עוד מציע משרד התחבורה לעגן בתקנות התעבורה איסור להתקין ולהשתמש באמצעים שמשבשים את פעולתם של מכשירי אכיפה. בנוסף, לפי תיקון לסעיף 27 לתקנות התעבורה, תיאסר נהיגה בכלי רכב שבו הותקן אמצעי לשיבוש מכשירי אכיפה. בעניין זה ראוי להזכיר כי בכל הנוגע למצלמות המהירות, אין כיום כל צורך לשבש את פעולתן בצורה אקטיבית: כל שנדרש הוא התקנת אפליקציה חינמית במכשיר הטלפון החכם, שמאפשר לנהג לקבל התרעה על מיקומן המדויק של כל המצלמות.

    תיקונים נוספים לתקנות התעבורה, נוגעים לשימוש בקלנועית: במשרד התחבורה מציינים כי "כיום חל איסור על נהיגה בקלנועית למי שלא מלאו לו 16 שנים. מגבלת הגיל כאמור לא חלה על נכה. מוצע להגביל את גיל הנכה הנוהג בקלנועית לארבע עשרה שנים". בנוסף, המשרד מציע לאסור באופן מוחלט על נהיגת קלנועית "בדרך בינעירונית גם אם אין לצד הכביש מדרכה, או אם לא ניתן לנסוע עליה בשל מכשולים, או בשל העובדה שלא ניתן לעלות או לרדת ממנה".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תקנה חדשה: מותיר להסיע נוסעים רק כמספר חגורות הבטיחות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.