• Ad
  • וינפאסט בדרך לישראל

    וינפאסט בדרך לישראל

    כשנתיים לאחר שפרשו מדלק מוטורס ומצ'מפיון מוטורס - ברק כהן וניב אורון ייבאו את יצרנית הרכב הווייטנאמית הצעירה והנמרצת שתתמקד ברכב חשמלי מתקדם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תכירו את B-EV Motors, יבואנית רכב חדשה בישראל אשר תתחיל לייבא לכאן בקרוב את אחד ממותגי הרכב הצעירים אך הצומחים ביותר בעולם – יצרנית המכוניות והאופנועים VinFast הווייטנאמית.

     

    וינפאסט בדרך לישראל

     

    'וינפאסט' החלה לייצר מכוניות בשנת 2019 (בשלב ראשון במספרים זעומים) ובשנת 2020 בקנה מידה מלא, בעיקר לשוק המקומי. דגמים ראשונים שלה התבססו על דגמים ישנים של ב.מ.וו, אולם במקביל היא החלה לפתח פלטפורמה חשמלית טהורה חדשה ודגמים חשמליים שונים שמבוססים עליה.

    B-EV Motors שמנוהלת במשותף על-ידי שני מנהלים ותיקים בשוק הרכב הישראלי – ברק כהן וניב אורון, חתמה עם וינפאסט – מותג הרכב של תאגיד Vingroup על הסכם יבוא והפצה, ובשלב ראשון היא מתכוונת להתחיל לשווק בארץ את המכוניות החשמליות VF-8 ו-VF-9 עם גימיק שיווקי מעניין במיוחד: אחריות של 10 שנים או 200,000 ק"מ כלומר פי 2-5 מרוב מותגי הרכב האחרים שמוצעים בישראל.

     

    וינפאסט בדרך לישראל

     

    VinFast היא אמנם יצרנית רכב מסורתית במידה מסוימת, אולם נראה שהדגמים הראשונים שלה נועדו בעיקר "לחמם את הקנה" וללמוד לייצר מכוניות, והם לא יאפיינו אותה למשך זמן רב. החלק המעניין יותר בחברה הזאת הוא קצב הגידול המהיר שלה וכניסתה אל מועדון גדל והולך של חברות סטאטאפ טכנולוגיות שרוכבות על "הגל החשמלי" ונכנסות בשנים האחרונות לייצור רכב עם תכולת אלקטרוניקה ותוכנה גבוהות במיוחד.

    ה"גב" הכלכלי של וינפאסט הוא תאגיד וייטנאמי גדול – Vingroup – אשר הוקם לפני קרוב ל-30 שנים כאשר וייטנאם נמצאה עמוק בעידן הקומוניסטי. אגב, וייטנאם ידועה כאחד השווקים הגדולים בעולם לרכב דו-גלגלי, ובאופן טבעי חברה כזאת לא יכולה להתעלם גם מזה, לכן וינפאסט מייצרת גם קטנועים חשמליים.

     

    וינפאסט בדרך לישראל

     

    כמו לא מעט חברות מ"מועדון הסטרטאפים" גם וינפאסט רכשה טכנולוגיה אוטומוטיבית מספקיות משנה ידועות ובעלות ותק – בעיקר ב.מ.וו ומגנה שטייר אשר בונה מכוניות בעצמה (גם עבור ב.מ.וו), כמו גם מסימנס הגרמנית, והיא הכריזה גם על שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס לשיווק והפצת מכוניות שברולט בוייטנאם. מפעל הייצור הראשון של וינפאסט הוקם בוייטנאם בשנת 2017, אבל במקביל, במסגרת הסכם, היא השתלטה גם על מפעל של ג'נרל מוטורס שפעל בוייטנאם.

    במקביל גייסה החברה מנהלים ודמויות ידועות מתעשיית הרכב הוותיקה, והעמידה בראשה למשך כחצי שנה (אמצע עד סוף השנה שעברה) כמנכ"ל את מייקל לושלר הגרמני, מי ששימש כסמנכ"ל כספים במיצובישי ולאחר מכן בפולקסווגן, ואשר כיהן כמנכ"ל אופל בין השנים 2017-2020.

    לוינפאסט יש תוכניות להקים מפעלי ייצור רכב גם בארה"ב ובאירופה ותוכנית הפצה שאפתנית לשווקים מתפתחים, והיא צפויה לממן את תוכניותיה השאפתניות באמצעות הנפקה בבורסה בניו-יורק.

     

    וינפאסט בדרך לישראל

    תכירו את B-EV Motors

    B-EV Motors הוקמה יחד עם ניב אורון וברק כהן, שני מנהלים בעלי ותק בשוק הרכב הישראלי. ברק כהן ניהל את מותג אאודי ב'צ'מפיון מוטורס' – יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל, וניב אורון החליף אותו באותו תפקיד כאשר ברק עבר לחברת דלק מוטורס לאחר שזו רכשה את זיכיון היבוא של ב.מ.וו – כדי לנהל שם את חטיבת המכוניות והאופנועים של היצרנית הגרמנית.

    ברק וניב פרשו מתפקידיהם לפני כשנתיים במטרה להקים אופרציה לייבוא רכב וזאת עוד לפני ש"היה להם זיכיון ביד". חברת B-EV Motors הוקמה איתם על-ידי קבוצת שותפים שכוללת את קבוצת Novard שמנוהלת ע״י יואב (פולי) מורדכי ושי (שון) בייטנר.

     

    וינפאסט בדרך לישראל

     

    דגם ראשון שוינפאסט תשיק בישראל הוא VF-8 אשר כונה בעבר (במהלך הצגת אבות הטיפוס) VF32 וגם VF e35, והוצג לראשונה בשנה שעברה. ייצורו הסדרתי החל השנה. זהו קרוסאובר חשמלי יוקרתי בגודל בינוני (בסיס גלגלים באורך 295 סנטימטרים, אורך 475 סנטימטרים) שמוצע עם הנעה אחורית (204 כוחות סוס) או הנעה כפולה (408 כוחות סוס), ועם סוללה חשמלית גדולה יחסית (90 קילוואט שעה) שמבטיחה טווח נסיעה של 500 קילומטרים בין טעינות.

     

    וינפאסט בדרך לישראל

     

    הדגם השני הוא VF-9 ( נקרא במהלך הפיתוח VF33 וגם VFe36)– קרוסאובר יוקרתי גדול עם שבעה מושבים (בסיס גלגלים באורך 315 סנטימטרים ואורך כולל של 512 סנטימטרים) אשר הוצג גם הוא בשנה שעברה וייצורו הסדרתי התחיל השנה. ל-VF9 יש סוללה חשמלית גדולה יותר, עם תכולת אנרגיה של 106 קילוואט שעה, והוא מוצע אך ורק עם הנעה כפולה ושני מנועים שמספקים יחד 402 כוחות סוס. טווח הנסיעה המוצהר שלו בין טעינות: 482 קילומטרים.

    שני הדגמים, כמו דגמים אחרים של החברה, עוצבו על-ידי סדנת העיצוב האיטלקית 'פינינפארינה' (ששייכת ליצרנית הרכב ההודית 'מהינדרה') שבחרה בקו נמוך ומתוח עם חזית שמדמה את האות V. אגב, שני הכלים הוצגו בשנה שעברה בארצות הברית – שם צפוי להיות שוק הייצוא העיקרי והרווחי ביותר למותג הרכב החדש.

    אנחנו, בישראל, נצטרך כנראה להמתין לכל הפחות עד לסוף השנה הנוכחית ואולי אפילו לתחילת השנה הבאה: חברת היבוא זה עתה קמה, היא תתחיל לאסוף בקרוב הזמנות ותכריז על מיקום אולם התצוגה המרכזי ורשת המוסכים שלה, ומכוניות ראשונות יתגלגלו על כבישי הארץ לאחר שהוייטנאמים יוכלו לספק אותן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.