• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    בעוד פחות משלושה שבועות, ב-16 באוקטובר, תערוך וולוו את ההשקה הרשמית של המכונית החשמלית הטהורה הראשונה שלה מייצור סדרתי, וזאת תהיה הגרסה החשמלית של הקרוסאובר XC40.

     

     

    וולוו כבר פרסמה לא מעט 'טיזרים' לקראת המכונית הזאת ואפילו אפשרה לעיתונאים לנהוג במכוניות הטרום-ייצור בנסיעות מבחן, אבל רגע לפני החשיפה הגדולה היא סוחטת עוד כמה טיפות מן הלימון הזה ומשחררת הבטחה מעניינת. וולוו מתחייבת שכמו לגבי כל המכוניות הסדרתיות שלה בעשורים האחרונים – גם המכוניות החשמליות מתוצרתה יהיו אמת מידה לבטיחות פאסיבית ואקטיבית. בהודעה לעיתונות שפרסמה היום (ד') החברה, ואליה צורפו איורים של מערכת ההנעה החשמלית ושל המרכב, מתחייבים אנשי המותג השבדי (שבבעלות ג'ילי הסינית) שהמכונית שלהם תהיה "אחת הבטוחות ביותר על הכביש".

    וולוו היא יצרנית הרכב הממוסדת הראשונה שזינקה על "הגל החשמלי" כאשר התחייבה, כבר בתחילת 2018, שכל המכוניות שלה יהיו "מחושמלות", שדור מנועי הבעירה הפנימית הנוכחי שלה יהיה הדור האחרון מסוגו, ושהיא תפסיק לייצר ולמכור מנועי דיזל. XC40 נבחר על-ידי אנשי וולוו וג'ילי להיות כלי הרכב החשמלי הטהור הראשון של המותג (אם מתעלמים מן ההסבה החשמלית של C30 בתחילת העשור), ובחודש אפריל השנה פרסמו אנשי וולוו פרטים די נרחבים אודותיו.

    כעת מפרטים השבדים אודות התכנון הבטיחותי אשר עומד מאחורי הבטחתם לייצר את  – "אחת המכוניות הבטוחות ביותר על הכביש", והוא כולל, למשל, מבנה חזיתי מחוזק שנחוץ יותר מתמיד לאחר הוצאת מנוע הבעירה הפנימית והתקנת מנוע חשמלי אחורי. בנוסף, כמו בכל המכוניות החשמליות שאינן רנו פלואנס ZE, הסוללה החשמלית הכבדה מותקנת בתוך חלקה התחתון של הרצפה, וזה (כמו בכל מכונית חשמלית) מנמיך את מרכז הכובד של המכונית ומצמצם את הנטייה שלה לגלגול או להתהפכות. הסוללה עצמה מותקנת בתוך "כלוב בטיחות" וממוסגרת על ידי מסגרת אלומיניום שנועדה להגביר את החוזק המבני ולפזר טוב יותר את אנרגיית ההתנגשות סביב הסוללה.

     

    XC40 פלאג-אין היברידי

     

    אנשי וולוו טוענים שגם המבנה האחורי של המרכב חוזק ושודרג כדי שיכיל טוב יותר את המנוע החשמלי, וגם חלק זה תוכנן כך שיפזר כראוי את אנרגיית ההתנגשות כדי להעביר כמה שפחות ממנה אל יושבי תא הנוסעים. הדבר היחיד שקצת מעיב על החגיגה השבדית הוא שהם כל הזמן מספרים על שינויים והתאמות שהם נאלצו לעשות למרכב של XC40 כדי להתאים אותו למערכת ההנעה החשמלית. זה, כמובן, מדגיש את היתרון הגדול של פלטפורמת MEB של פולקסווגן – אשר תוכננה מראש עבור הנעה חשמלית על כל הכרוך בכך.

    לקריאה נוספת: חטפה זץ: ב.מ.וו. גמגמה עם אסטרטגיית החשמל שלה ולא תחדש את i3

    מן העבר האחר, וולוו מדגישה את ההיקף המלא של מערכות סיוע לנהג שיוצעו עם המכונית החשמלית שלהם, פרי שיתוף הפעולה עם חברת Zenuity שאותה רכשה במשותף עם חברת Veoneer. לדבריהם, XC40 החשמלית תהיה המכונית הראשונה בעולם שבה יוצג דור חדש של חיישנים שפותחו במסגרת המיזם הזה, וגם בתחום הזה הם מבטיחים "להעלות את הרף" – מה שכמובן עדיין דורש הוכחה.

    על מערך החיישנים של וולוו, אשר נסמך בעבר על מערכת ראיה ממוחשבת (מתוצרת 'מובילאיי' הישראלית), מכ"ם, חיישני אולטראסאונד וחיישן אינפרא אדום, תתוסף כעת תוכנת ההפעלה שיצרה Zenuity. מלין אקהולם, סגנית נשיא וולוו לבטיחות, מצוטטת בהודעה לעיתונות כאומרת ש"ללא קשר למה שמניע מכונית, בין אם מדובר בהנעה חשמלית או במנוע בעירה פנימית, מכונית של וולוו חייבת להיות בטוחה. XC40 החשמלית תהיה אחת המכוניות הבטוחות ביותר שבנינו מעולם".

    The post וולוו מתחייבת לייצר את המכוניות החשמליות הבטוחות ביותר appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולוו מתחייבת לייצר את המכוניות החשמליות הבטוחות ביותר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.