• Ad
  • וואווי תשיק בשבוע הבא מכונית עם צ'אנגאן ועם BYD
    הסינים יודעים לעבוד יחד ובכל יום נוצרים שיתופי פעולה מרתקים בין חברות שונות, שחלקן גם מתחרות זו בזו. במיזם החשמלי החדש של וואווי חברות צ'אנגאן ו-BYD, ואילו וואווי בעצמה תמכור גם מכוניות של מתחרות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כחודש ושבוע לאחר שענקית האלקטרוניקה הסינית 'וואווי' החלה למכור מכוניות ברשת שלה בסין היא צפויה להשיק את מותג המכוניות החשמליות החדש שבו היא שותפה ("סוג של"). המיזם החדש נקרא 'אווטאר', והוא פרי שיתוף פעולה בין יצרנית הרכב הממשלתית הגדולה 'צ'אנגאן' (Changan), יצרנית הסוללות (וכלי הרכב) הסינית BYD וענקית האלקטרוניקה 'וואווי', אשר פיתחה את ממשקי הנהג ואת הקישוריות עבור הפרויקט.

     

    וואווי תשיק בשבוע הבא מכונית עם צ'אנגאן ועם BYD

     

    המיזם המשותף (ששמו המלא "אווטאר טכנולוג'יז") פיתח פלטפורמה מודולרית חשמלית מודרנית שנקראת CHN – על פי ראשי התיבות של שלושת השותפים (N מסמל את BYD מכיוון שזאת האות הראשונה בשם עיר המקור של החברה). במקרה, או שלא, CHN הוא גם "שם הקוד" של סין, כלומר צירוף האותיות שמייצג את המדינה (כפי שישראל מיוצגת עם האותיות IL). בפועל, נראה שרוב המיזם שייך ומבוצע על-ידי צ'אנגאן, וואווי היא – כאמור – ספקית האלקטרוניקה והיא זו שהגתה, תכננה ומייצרת את כל הרכיבים של ממשק הנהג והקישוריות, ואילו BYD היא ספקית הסוללות, ואולי גם חלק מן המערכת החשמלית.

    על הגרסאות השונות של פלטפורמת CHN יבנו בשלב ראשון לפחות חמישה דגמים שמיועדים לחלק היוקרתי והיקר של השוק. הדגם הראשון – E11 – הוא ככל הנראה קרוסאובר עם הנעה לכל הגלגלים שאמור להתחרות בטסלה מודל Y וב- Nio ES8 ולעלות בסין בין 31,000 ל-62,000 דולר.

    צ'אנגאן היא אחת מ"ארבע הגדולות" מבין אינספור יצרניות רכב בסין, ובין השאר היא מייצרת מכוניות "רגילות" בשיתוף פעולה עם פורד ועם מאזדה. בנפרד לחלוטין מן המיזם המשותף עם וואווי ועם BYD – אשר ככל הנראה יונפק באופן עצמאי בבורסה בשנחאי, היא מתכוונת להקים חטיבה ייעודית לרכב חשמלי, ולהנפיק גם אותה בבורסה הסינית STAR שבשנחאי.

     

     

    בהקשר הזה לא מיותר להאיר את העובדה שהמושגים הסינים אודות שיתופי פעולה ותחרות שונים מאד מאלה שמוכרים במערב. BYD, שהוקמה כיצרנית של סוללות חשמליות והיא אחת הספקיות הגדולות לתעשיית הרכב החשמלי, מייצרת בעצמה כלי רכב חשמליים למספר פלחי שוק – החל ממכוניות נוסעים וכלה באוטובוסים, כלומר שהיא סוג של מתחרה של 'צאנגאן', ובכל זאת אין לה בעיה לקחת חלק בשיתוף פעולה עם מתחרה שלה. וואווי, מצידה, פיתחה את המערכת האלקטרונית ואת ממשק המשתמש והיא מתכוונת למכור אותם כספקית משנה לכל דבר לכל יצרנית רכב שתהיה מעוניינת לקנות אותם. וואווי גם תמכור ברשת ההפצה שלה כל מותג רכב שיהיה מעוניין בכך (אך ככל הנראה רק מכוניות חשמליות).

    גם צ'אנגאן עצמה "מתחרה" ב'אווטאר': בתערוכת הרכב הבינלאומית של שנחאי, שנערכה באפריל, אמר יו"ר החברה, ג'ו הוארונג, שצ'אנגן תשיק לא פחות מ-26 דגמי רכב חשמלי במהלך חמש השנים הקרובות. מספר זה – כך מעריכים בסין – כולל גם את דגמי החטיבה החשמלית של החברה וגם את חמשת הדגמים של המיזם המשותף עם וואווי ועם BYD.

     

     

    כפי שפרסמנו כאן, לפני חודש בדיוק החלה וואווי למכור ברשת המכירות שלה (דיגיטלית ופיזית במקביל) מכוניות מתוצרת 'סרס' (שמכירתן בישראל החלה כמעט במקביל על-ידי חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל), ובמקביל היא גם משתפת פעולה עם יצרניות רכב נוספות, בהן 'באיק' (BAIC), סוקון (שהיא אחת מחברות האם של המותג 'סרס'), GAC, ועם חברת הסטארט-אפ Xpeng.

    ל'וואווי' יש כח מכירה עצום, בעיקר בסין אבל גם ברחבי העולם, והתוכנית שלה היא למכור במהלך השנה הבאה לבדה כ-300,000 כלי רכב חשמליים מתוצרת כל המותגים האלה.

    צ'אנגאן, מצידה, מתכננת לייצר ולמכור כחצי מיליון מכוניות חשמליות בשנה במסגרת החטיבה החשמלית החדשה שלה החל משנת 2025, לעומת כ-70,000 מכוניות חשמליות שהיא צפויה למכור במהלך 2021. בין השאר, צ'אנגאן תפתח מכוניות חשמליות קטנות וגם כלי רכב מסחריים קלים וכן כלי רכב מונעים באמצעות תאי דלק מימניים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וואווי תשיק מכונית יוקרה חשמלית בשבוע הבא

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.