• Ad
  • דגמי ה-6 וה-CX3 של מאזדה פותחים את שנת 2019 אחרי מתיחת פנים. האם די בכך כדי לשדרג את מעמדה של מאזדה בשוק הישראלי? האם הם מצליחים לעמוד בהבטחתה של היצרנית לייצר דגמי חצי-פרימיום?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דלק מוטורס ערכה אתמול (ה') השקה לשני דגמי מאזדה שעברו לאחרונה מתיחת פנים: מאזדה 6 ומאזדה CX3. מאזדה 6, בעבר אחת ממלכות המכירות בשוק הישראלי, מתחרה כיום בפלח שוק מכווץ שמתכווץ עוד יותר, ואילו מצבה של CX3 הפוך: הדגם הזה מעולם לא הצליח להתרומם בישראל מבחינת היקף המכירות שלו, אבל פלח השוק שבו הוא מתמודד הולך וגדל במהירות. כך או אחרת, נכון לתחילת 2019 התוצאה זהה: שני הדגמים האלה לא נמכרים במספרים מרשימים במיוחד, לא יחסית לשוק, ואפילו לא מתוך סך המכירות של מאזדה.

    למרות זאת, אנשי דלק מוטורס בחרו לבצע השקה דינמית כדי שנוכל להתרשם ממתיחות הפנים, ומבחינתנו זאת הייתה הזדמנות טובה לבדוק יחד איתם את מצבה הנוכחי של מאזדה בשוק הישראלי ולסכם את שנת 2018, שבה דורגה מאזדה – בעבר שיאנית המכירות בשוק הרכב שלנו, כשהיא שומרת על המקום השביעי בטבלה לאחר מסירת 13,253 מכוניות חדשות.

    את נתח הארי של מכירות מאזדה בישראל לקחה ה-3, שגם היא מתמודדת בפלח שוק מתכווץ, ואילו בפלח השוק המתרחב של קרוסאוברים קומפקטיים גדלו גם המכירות של CX5. זה דווקא נתון מעודד מבחינת היפנים היות שהדגם הזה נאלץ לוותר על קבוצת הקרוסאוברים הפחות יקרים, שנמכרים בטווח מחירים של 140-150 אלף ש"ח, וכל מכירותיו הן בחלק היקר יותר של הסגמנט.

    מאזדה CX3 ומאזדה 6 היוצאות נמכרו במהלך 2018 במספרים זניחים יחסית להיקף המכירות בשוק – 789 ו-622 יחידות בהתאמה, ואנשי דלק מוטורס טוענים שהדגמים המחודשים ישפרו את המספרים האלה. למרות זאת, גם בשנת 2019 עיקר הדגש, באופן טבעי, יושם על מאזדה 3 החדשה שנחשפה לאחרונה , גם מפני שזאת מכונית חדשה לגמרי, ומבטיחה מאד, וגם מכיוון שזה כנראה מה שמאזדה יודעת לעשות הכי טוב בישראל. בשלב זה שומרים אנשי מאזדה ודלק מוטורס את כל הפרטים החשובים אודות המכונית החדשה קרוב לחזה, אבל כדי שלא נפתח ציפיות גבוהות מידי הם רומזים שהמכונית התייקרה באופן משמעותי – וזאת כחלק מן האסטרטגיה שמאזדה אימצה לפני מספר שנים למצב את המוצרים שלה ברמת מחיר ואיכות גבוהה יותר, איפה שהוא במחצית הדרך בין מוצרי המסה הרגילים לבין מותגי פרימיום.

    מאזדה CX3: מצאו את ההבדלים

    החלטתה של מאזדה למצב את המוצרים שלה ברמת מחירים גבוהה היא אחת משתי סיבות שהביאו אלינו את CX3 המקורי זמן רב לאחר השקתו בעולם, ומנעו מן המיני-קרוסאובר המסוגנן והחמוד הזה להיות שחקן משמעותי בפלח השוק שלו. זה חבל היות שמדובר בקרוסאובר מעוצב, עם מנוע חזק, ניהוג שמעניק לנהג תחושה תזזיתית וספורטיבית יחסית למקובל במשפחה הזאת, והוא גם מאובזר עם רשימת פרטי אבזור מרשימה ומהודר באופן חריג לטובה בפלח השוק שלו.

    אלא שמאזדה – שבעבר סבלה מהחלטות פזיזות בתחום הייצור – לא בנתה לעצמה מספיק כושר ייצור והיא מייצרת את הדגם הזה על אותו קו הרכבה עם CX5 הפופולרי, היא מרוויחה הרבה יותר על כל יחידה כזאת שנמכרת באמריקה, ובמילים פשוטות, היא טוענת ש"היא מפסידה עלינו" ולכן לא מתאים לה למכור כאן יותר מידי כלים כאלה. התוצאה, לפחות עד לתחילת 2019, הייתה שהדגם הזה נמכר אצלנו במחיר יקר בכ-20 אלף ש"ח מהמתחרים הישירים שלו, שמוצעים ברמת מחיר של 120 אלף ש"ח פלוס מינוס. ל-CX3, כדגם, יש גם חיסרון אובייקטיבי יחסית למתחריו ולצו האופנה היות שזה אחד הדגמים הפחות מוגבהים בסגמנט, והמידות הקטנות שלו (אחרי הכל הוא מבוסס על מאזדה 2) מגבילות את רמת השימושיות שלו כרכב משפחתי.

     

     

    אלא שמה שלא עבד טוב עד עכשיו עבור השוק שלנו עלול לעבוד עוד פחות טוב בהמשך: היות שמדובר במתיחת פנים בלבד – התכונות הבסיסיות האלה לא השתנו, ואילו המחיר, שממילא היה נקודת תורפה, התייקר ב-3,000 ש"ח נוספים.

    מתיחת הפנים של CX3 מינורית בלבד, ורשימת השינויים כוללת מעט קוסמטיקה בחזית, שיפור הדיפון של תא הנוסעים והוספת פרטי אבזור ובהם בלם יד חשמלי (בכל הגרסאות) ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית שמוצעת רק בגרסה היקרה יותר, שנקראת Pure White. גרסה זאת, שתמורתה נדרשים 3,000 ש"ח נוספים, שודרגה גם עם ריפוד דמוי זמש ללוח המכשירים. אל המחירון נוספה שורה עם גרסת אבזור חדשה שנקראת Special Edition, כשמה כן היא – מדובר במהדורה מוגבלת ל-50 יחידות בלבד, ומה שמייחד אותה הם ריפוד עור נאפה, חישוקי 18 אינטש ומושב נהג עם כיוון חשמלי.

    כאמור, CX3 התייקר בכ-3,000 ש"ח, וזה אומר שמחיריו נעים בין 137 אלף ש"ח לגרסת הבסיס ועד ל-148 אלף ש"ח לגרסת Pure White, כלומר שהמיני-קרוסאובר המסוגנן הזה מתמודד בגזרת המחיר מול קרוסאוברים קומפקטים גדולים ושימושיים ממנו. תרגיל כזה יכול לעבוד היטב כאשר מדובר במותגים כמו ב.מ.וו. או 'מיני', אבל לא בטוח שמאזדה – עם כל האהבה שלנו ליפנית היחידה שמתאמצת לגרום לנו לחייך בעת נהיגה בכל אחד מן הדגמים שלה – מסוגלת כבר לדרוש ולקבל מחירי פרימיום. התוצאה הסבירה יותר היא ש-CX3, אשר גם בנסיעת ההתרשמות שלנו הוכיח שהוא אחד הדגמים בעלי האופי והמהנים ביותר לנהיגה בקבוצתו – יוסיף להיות דגם נישתי מאד, לחובבי הסטייל.

     

     

    מאזדה 6: מחלקת עסקים

    עם כל הכבוד ל-CX3, סיבת ההתכנסות העיקרית היא מאזדה 6, ולו מכיוון שהמכונית הזאת עברה מתיחת פנים מקיפה יותר. כאמור וכידוע, קטגורית המשפחתיות הגדולות מכווצת באכזריות על-ידי הקרוסאוברים בכלל ואלה הקומפקטים בפרט, וכמה מן היצרניות הכריזו שהן יפסיקו לייצר מכוניות כאלה (ומכוניות סדאן בכלל) או פשוט נטשו את השוק האירופאי, כמו הונדה וטויוטה למשל.

    במאזדה מוסיפים להאמין ב-6, שהדור הנוכחי שלה נולד כבר לפני 7 שנים (!), ולכן ביצעו בה מתיחת פנים יסודית, שהיא כבר מתיחת הפנים השניה של הדגם הזה. שינויי העיצוב החיצוני מוקדו בחזית – בעיקר בשבכה חדשה ובפנסים צרים יותר עם תאורת LED מלאה. לוח המכשירים חדש לחלוטין והוא מעוצב בסגנון העדכני של מאזדה כפי שפגשנו כבר ב-CX5.

     

     

    כדי להדגיש את השדרוג של איכות חומרי הדיפון ותא הנוסעים בכלל הביאו אנשי היבואנית להשקה גם שתי מכוניות מן הדגם היוצא, והם בהחלט הוכיחו את הנקודה הזאת, אם כי חלק משמעותי של השיפור נובע פשוט מהוספת פרטי אבזור ושדרוג הריפוד לעור על המושבים ועל דיפוני לוח המכשירים, כמו גם לכיוון חשמלי של המושבים. לרשימת הגרסאות נוספה מעתה גרסת Signature (שם שנגזל מעולם הפרימיום) שכוללת גימור מרשים שמשלב זמש ועץ עם ריפוד מעור נאפה, וגם מצלמות היקפייות לתצוגת 360 מעלות ולוח מחוונים דיגיטלי מלא.

    רמת ציוד הבטיחות של כל הגרסאות שודרגה עם מערכת בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, הנמכת אור גבוה אוטומטית למניעת סנוור, התרעת ערנות לנהג ובקרת שיוט אקטיבית עם יכולת זחילה בפקקים. ברמת האבזור 'פרימיום' נוספה התרעה מפני תנועה בשטחים מתים ובנסיעה לאחור.

    אנשי היבואנית מתמקדים במיוחד בגרסת ה-2.5 ליטר, למרות שהם יוסיפו לשווק גם את מנוע ה-2.0 ליטר שיניע את גרסאות הבסיס (ואלה יוצעו מן הסתם בעיקר בציי הרכב). במהלך נהיגה בשתי הגרסאות הסתבר שזה בהחלט צעד נבון. למאזדה יש אמנם גרסת טורבו למנוע ה-2.5 ליטר שלה, אלא שבשנים האחרונות היא בחרה לא להשקיע בכיוון הזה אלא להתמקד בטכנולוגיית ה'בנדיז', ולכן למנוע המוגדש שלה אין תקינה אירופאית עדכנית. מנוע אטמוספירי בנפח 2.0 ליטר מתקשה לעמוד מול עמיתיו המוגדשים או להציע חיסכון ניכר בדלק יחסית למנועים ההיברידים, ואם מוסיפים לכך גם את התדמית החצי-פרימיומית המתבקשת הרי שהתוצאה היא שמאזדה 6 ללקוחות פרטיים צריכה להיות בגרסת ה-2.5 ליטר. אגב, מסקנה דומה הוסקה כבר לפני כמה שנים עם מנועי ה-1.5 ליטר ו-2.0 ליטר במאזדה 3.

     

     

    הנהיגה הקצרה יחסית לא אפשרה להתרשם מן המכונית באופן מעמיק ולאשש, או להפריך, את הטענות של היצרנית אודות שיפור שהושג בזכות כיול מחודש של המתלים ושיפור שיכוך הרעשים והעידון. ובכל זאת, הרושם הראשוני והחשוב יותר הוא שמאזדה 6 שמרה על אופיה כמכונית מהודקת ויחד עם זאת גם נוחה, וזאת בשונה מכמה ממתחרותיה שמקריבות את הנוחות לטובת היכולות הדינמיות, או להיפך.

    מחירי רמות האבזור השונות של מאזדה 6 כמעט ולא השתנו, הם מתחילים ב-170 אלף ש"ח ומכאן קופצים כלפי מעלה במדרגות של 10 אלפים ש"ח לגרסה הבסיסית עם מנוע ה-2.5 ליטר (החל מ-180 אלף ש"ח) וצפונה משם לרמות האבזור הגבוהות יותר. מאזדה 6 תתמודד מול הגרסאות היקרות והמאובזרות של קרוסאוברים קומפקטים, אבל מעתה היא יכולה לכל הפחות להשתמש בקלפים החדשים שלה – רמת אבזור גבוהה יותר ומנוע עיקרי חזק יותר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השקה מקומית: מאזדה 6 ומאזדה CX3 המחודשות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.