• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מודל הבעלות והשימוש בכלי רכב משתנה במהירות לנגד עינינו, ובמקום למכור לנו מכוניות בוחנות יצרניות הרכב את האפשרות להשכיר לנו אותן לפרקי זמן שונים. השבוע הכריזה אאודי על הרחבת תוכנית "אאודי לפי דרישה" שלה לערים שונות בבריטניה, ובכך היא מחילה אותה גם שם בקנה מידה מלא.

     

     

    תוכנית "אאודי לפי דרישה" פועלת כיום כבר במספר ערים מרכזיות בארה"ב, גרמניה, סין, הונג קונג, סינגפור ויפן, והרעיון הוא שכל בעל רישיון תקף, בתנאי שהוא מעל גיל 21 או 25 (בהתאם לדגם ולהנחיות הביטוח) יכול להירשם לשירות ולשכור כמעט כל דגם של אאודי לפרקי זמן של החל בשעה אחת וכלה בחודש שלם.
    שכירת המכונית כוללת את כל ההוצאות הנלוות לה למעט דלק (ובחלק מן התוכניות היא כוללת גם את הדלק), כלומר קילומטראז' נסיעה לא מוגבל, ביטוח מקיף מלא, שירותי חילוץ, ואפילו שירות קונסיירז' ומסירת ואיסוף הרכב מבית הלקוח או ממקום עבודתו.

    השירות של אאודי מופעל סביב מרכזים מוגדרים ובשלב זה זמין לכל יעד מסירה או איסוף שנמצאים במרחק של עד חצי שעת נסיעה מהם. לקוח יכול, כמובן, להגיע בכוחות עצמו למרכז של אאודי ובחלק מן המקרים גם להחנות שם מכונית או כלי רכב אחר שבו הוא משתמש.

    בריטניה היא המדינה האחרונה, לפי שעה, שצורפה לתוכנית, והשבוע החלה הפעילות בעיר מנצ'סטר שבאנגליה. בהמשך השנה תופעל התוכנית גם בערים אדינבורו וגלזגו שבסקוטלנד, ולאחר מכן בניוקאסל, בירמינגהם ולונדון – כל זאת עוד בשנת 2018. בשנה הבאה מתכוונת אאודי להציג בבריטניה תוכנית דומה, חדשה, אשר תתמקד בעיקר במגזר העסקי.

    ערך כלכלי ותדמיתי

    בראיה של אאודי מדובר כמובן בפעילות שאמורה להיות כלכלית אבל אחת התועלות השיווקיות / תדמיתיות שלה נובעת ראשית לכל מן האפשרות של לקוחות שונים שבדרך כלל לא רוכשים מכוניות פרימיום לנהוג בהן ולהיחשף למותג, ובנוסף לכך יש לה גם ערך תדמיתי בכך שאאודי ממצבת את עצמה כיצרנית שנמצאת בחוד החנית של שירותי ערך מתקדמים בכלל, ותחבורה משתפת בפרט.

    מחירי ההשכרה היומיים לדגמי אאודי השונים נעים כעת בבריטניה בין 70 ליש"ט ל-190 ליש"ט (בין 330 ל-890 ש"ח) לכל יום, בהתאם לדגם הנבחר ולמשך השכירות, ואלה כוללים, כאמור, גם צוות שמביא את המכונית עד ללקוח ואוסף אותה ממנו בתום השימוש. לחילופין, לקוח יכול לאסוף בעצמו את המכונית מן הסוכנות של אאודי, ולהשיב אותה לשם.
    שוכר בריטי יכול להשתמש במכונית בכל רחבי הממלכה המאוחדת אבל אסור לו לצאת מגבולות האי, וכאמור – הגיל המינימלי של השוכר, הנהג, צריך להיות 21 או 25 שנים, בהתאם לקבוצת הביטוח של הרכב, ובתנאי שלנהג (שחייב להיות מי ששכר את הרכב) יש גם רישיון נהיגה מתאים ותקף והוא עומד בקריטריונים לביטוח.

     

     

    השימוש בשירות פשוט, ומתחיל בתהליך הרשמה חד פעמי באתר האינטרנט של אאודי או באפליקציה הייעודית, שם צריך הנהג לספק את פרטי רישיון הנהיגה שלו ואת פרטי כרטיס האשראי. לאחר הרשמה אפשר לבדוק את הזמינות ואת מחירי ההשכרה של הדגמים השונים, והמשך השימוש – כולל הזמנת רכב מראש, מבוצע באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד.
    מסירה או איסוף אישיים מותנים בביצוע הזמנה לרכב 24 שעות מראש, בתנאי שיעד המסירה והאיסוף נמצא במרחק 30 דקות נסיעה ממרכז של אאודי. המכונית נמסרת ללקוח עם מיכל דלק מלא, והמשתמש יכול לבחור אם לתדלק בעצמו את הרכב בסוף השימוש או לשלם לשירות הקונסיירז' את מחיר הדלק בהתאם למחירון המקובל במדינה, וללא חיובים נוספים.

    שוכר הרכב אחראי לציוד שמגיע עם הרכב, ובכלל זה: מפתחות, מדריך, ערכת עזרה ראשונה וכיוצ"ב, והוא אחראי כמובן לשאת גם בעלויות ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה, כמו גם לתשלום דוחות תנועה וחניה.
    במהלך השנה האחרונה הרחיבה אאודי את פעילותה בתחום הזה עם שני אתרים נוספים בהונג קונג, אשר סובלת מבעיות קשות של תנועה וחניה, והמודל שם מבוסס על הפעלת צי מכוניות מתוך (ובעיקר עבור) קומפלקסים גדולים של בנייני מגורים. שלושת המוקדים בהונג קונג התבססו במידה רבה על הניסיון שנרכש קודם לכן בסינגפור, אשר סובלת מבעיות דומות וזקוקה לפתרונות דומים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השכרה לטווח קצרצר: אאודי באה עד אליך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.