כחלק מקריאת תיקון עולמית שנועדה לתקן ליקוי בטיחותי במתג ההתנעה, יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס, חברת UMI, העבירה למשרד התחבורה פרטים אודות מכוניות שיובאו בייבוא אישי ונדרשות להגיע למוסכים. קריאת התיקון רלוונטית לדגמי שברולט HHR וקובאלט ופונטיאק G5 וסולסטיס
משרד התחבורה קיבל מחברת UMI, יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס בישראל, פרטים אודות קריאה לתיקון של דגמים שבהם הותקן מתג התנעה לקוי. הקריאה לתיקון מגיעה בשיאה של פרשה חמורה שזכתה לכינוי "סוויצ'גייט": יצרנית הענק האמריקאית מואשמת על-ידי לקוחות ונבחרי ציבור בארה"ב בכך שנמנעה מלבצע קריאה לתיקון של מתג התנעה לקוי, וכך סיכנה מיליוני נהגים ונוסעים.
על-פי משרד התחבורה, הקריאה לתיקון נוגעת לארבעה דגמים שיובאו לישראל בייבוא אישי בלבד, ולא באמצעות היבואנית המסחרית: שברולט HHR וקובאלט (מתאריכי ייצור ינואר 2005 עד דצמבר 2011) ופונטיאק סולסטיס ו-G5 (מתאריכי ייצור ינואר 2006 עד דצמבר 2010). מאחר שהמכוניות יובאו בייבוא אישי, ליבואנית המסחרית (UMI) אין פרטים מלאים אודות זהות הבעלים של כל המכוניות הרלוונטיות – ולכן תידרש מעורבות של משרד התחבורה. הקריאה לתיקון בישראל היא חלק מקריאת תיקון עולמית שפרסמה ג'נרל מוטורס, ובה נכללים כ-2.6 מיליון כלי רכב.
במשרד התחבורה מציינים שקריאת התיקון נוגעת ל"החלפת מפתחות ומנעול הצתה". ביצרנית האמריקאית ממליצים לבעלי המכוניות הרלוונטיות – שטרם ביצעו את הקריאה לתיקון – להימנע מלקשור למפתח המכונית חפצים מיותרים ומפתחות נוספים, ולהשאיר למעשה רק את מפתח המכונית. עם זאת, ביצרנית מתעקשים שהמכוניות בטוחות לנהיגה – כל עוד הנהגים מסירים חפצים מיותרים ממפתח המכונית.
בדיקות שערכו כלי תקשורת מרכזיים בארה"ב, וכן מסמכים שנחשפו בסנאט האמריקאי, מעידים לכאורה על כך שהתקנת מתגי ההתנעה הלקויים החלה כבר ב-2001. כתוצאה מכך, במצבים שונים – למשל בזמן מעבר על מהמורה בכביש – עלול מתג ההתנעה לעבור ממצב "פועל" למצב "אביזרים", וכך גרם לכיבוי המנוע ונטרול כריות האוויר. הליקוי במתג ההתנעה מקושר ל-13 מקרי מוות בתאונות קטלניות.
בכתבה שפרסם הניו-יורק טיימס בסוף השבוע האחרון, נטען כי ג'נרל מוטורס נוהגת כבר שנים ארוכות להימנע מפרסום קריאות לתיקון, ובמקום זאת בוחרת בפרסום Service Bulletins – הליך זול יותר, שמתבצע לרוב באמצעות פנייה ישירה למפיצים ומאפשר ניהול "שקט" של תיקון הליקויים. אלא שלפי הניו-יורק טיימס, ההליכים הטכניים שנקטה ג'נרל מוטורס לא הצליחו לפתור את הליקויים בחלק מהמקרים, ובסופו של דבר נאלצה היצרנית לפרסם קריאות לתיקון של המכוניות הלקויות – קריאות תיקון שהגיעו לרוב שנים ארוכות אחרי שהליקויים התגלו לראשונה.